Chomutov — Depozitář Železničního muzea NTM v Chomutově se pro širokou veřejnost otevře ve dnech 24. – 27. června. Slavnostního zahájení v první uvedený den se zúčastní i hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová. Vystaveno bude více než 80 exponátů: parní lokomotivy, salonní vozy, historické drezíny či kolejový sněhový pluh z roku 1980. K vidění budou ale i novější kolejová vozidla, která nedávno dosloužila v pravidelném provozu u Českých drah a nyní jsou připravena pro zachování ve sbírce NTM. Vystavena bude také parní lokomotiva 498.106 albatros, která v srpnu 1964 dosáhla rychlostního rekordu 162 km/h a je zde deponována od propadnutí revize kotle. Národní technické muzeum má k dispozici polovinu rotundy bývalého chomutovského depa. Přístupová cesta bude značena z Černovické ulice, od hypermarketu Globus. Akci pořádá NTM ve spolupráci s Českými drahami a s podporou ČD Cargo.
Otevírací doba depozitáře | |
---|---|
Čtvrtek 24. 6. | 8.30 – 15.00 |
Pátek 25. 6. | 8.30 – 17.00 |
Sobota 26. 6. | 10.00 – 17.00 |
Neděle 27. 6. | 10.00 – 17.00 |
Zdroj: Národní technické muzeum
1 2 | Zpráv na stránku: |
Zdraví IR
- s.vůz Ústecko-teplické dráhy z roku 1900
- s.vůz Adolpha Rotschilda z roku 1906
NTM má k dispozici obě rotundy i navazující "hříž",což je skoro celé bývalé Depo Chomutov.ČD využívá jen samostatně stojící budovu "motorárny",kde jsou 4 koleje.
Dále pak považuji Váš "protiútok" ..."Takže se těším na nabídku praktické pomoci, které se v žádném případě nebráníme, naopak jí vítáme." za správný a účelný, ale vedený trošku nesprávným směrem. Jak je z mého prvního příspěvku patrné, rozhodně nepatřím k těm, kteří by takové velké opravy byli schopni zařídit nebo dokonce financovat. Protože je mi ale líto, že je v jistém regionu takováto smutná situace, vznesl jsem jakýsi námět s nadějí, že se snad dostane k někomu, kdo takové možnosti má. Já se mohu se svými skromnými schopnostmi přidat, až někdo, kdo ty možnosti má, tímto problémem pohne. Ostatně své možnsti/schopnosti jsem v tom prvním příspěvku celkem jasně specifikoval... :-) Takže bych navrhoval, abychom svou výměnu názorů uzavřeli třeba naší společnou výzvou těm, kteří by mohli v této (pro železniční fandy jistého regionu) neutěšené situaci významně pomoci, kteří by mohli "rozjet" znovuzprovoznění aspoň některé z těch velkých mašin z depozitáře NTM, aby se přihlásili, poradili, pomohli, prostě té budoucí akci dali pořádný impuls. Jinak Vám (a železničnímu depozitáři i celému NTM) děkuji za to, že svou muzejní práci děláte poctivě a dobře. Je mi jasné, že provozování historických exponátů už je něco jiného než muzejnictví. Ale myslím si, že v dnešní době by tyto 2 oblasti měly úzce spolupracovat, tvořit jeden komplex. A skoro nabývám dojmu, že jedna může být druhé velmi prospěšná, ba že jedna bez druhé se časem ani neobejde...
Těšíme se na Vaši pomoc se sháněním prostředků a provozního zázemí pro vybraná vozidla. Ostatně v areálu je 24 hodin ostraha, takže vozidlům tam uloženým se nic zásadního neděje. Naší snahou bude v budoucnu, pokud to podmínky dovolí, jednu rotundu zpřístupnit veřejnosti jako tzv. otevřený depozitář.
Na Moravu a Slezsko rozhodně nezapomínáme a NTM je jedním z partnerů podporujících vznik železničního muzea v Olomouci. Ale náplní činnosti Železničního muzea NTM není lokomotivy a vozidla provozovat, ale uchovávat pro další generace. Ve věci provozování našich sbírkových vozidel proto spolupracujeme s řadou spolků, firem a dalších organizací. A to na základě transparentního smluvního vztahu. Jinak to ani nelze, jedná se o majetek České republiky. Takže se těším na nabídku praktické pomoci, které se v žádném případě nebráníme, naopak jí vítáme.
Jiří Střecha
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.