..: U berounského nádraží probíhá stavba záchytného parkoviště :..

Logo P+R, foto: Wikipedia.org Beroun — V areálu před železniční stanicí Beroun probíhá stavba nového záchytného parkoviště P+R. Investorem je město Beroun, dodavatelem stavební společnost Strabag. Projekt je spolufinancován EU z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Částka za jeho realizaci činí 16,2 milionu korun a předběžný datum dokončení je stanoven na 24. 7. 2010. Parkoviště P+R představuje formu kombinované přepravy, kdy je zajištěna návaznost automobilové dopravy na dopravu veřejnou. Obvykle je budováno v těsné blízkosti nádraží, stanic metra a jiných terminálů hromadné dopravy. Stavba těchto parkovišť podporuje veřejnou dopravu a integrované dopravní systémy. V Praze jsou zařazena do systému Pražské integrované dopravy (PID). Platbu parkovného je tak možné výhodně sloučit s platbou jízdného ve veřejné dopravě.

Informace o výstavbě parkoviště, foto: Dominik JarošPohled na staveniště, foto: Dominik JarošPohled na staveniště, foto: Dominik JarošAreál pod dálničním mostem, foto: Dominik Jaroš

Revoluce v berounské veřejné dopravě?

Autobusové nádraží Beroun, foto: Dominik Jaroš Výstavba tohoto parkoviště je však jen jednou z několika částí projektu, na kterém pracuje město Beroun. Jedná se zejména o výstavbu integrovaného dopravního terminálu, kdy by byla železniční doprava propojena s autobusovou a bylo by tak umožněno využívat jednotných jízdenek, zavést integrovaný jízdní řád, návaznost spojů a území rozdělit mezi jednotlivé dopravce. Současné autobusové nádraží, umístěné mezi centrem města a městskou čtvrtí Závodí při břehu řeky Berounky, je pro cestující velmi nevyhovující. Projekt na jeho místě počítá s vybudováním nového parkoviště pro osobní automobily a autobusy; pěšky by pak cesta z něj na nádraží trvala zhruba 10 – 15 minut. Areál železniční stanice, která se zapojila i do projektu Živá nádraží, by se mohl začít měnit již na jaře příštího roku. Kromě zmiňovaného terminálu zde bude vybudováno i parkoviště pro cyklisty – nádraží se stane výchozím bodem pro již vzniklé i budované cyklostezky – nebo informační centrum pro turisty.

Parkoviště u železniční stanice Beroun, foto: Dominik Jaroš Nádraží v Berouně nyní využívá více než 5 000 cestujících denně a v souvislosti s budoucí integrací lze předpokládat nárůst jejich počtu. Pozitivně k tomu přispěje také probíhající optimalizace tratě Beroun – Zbiroh, jejíž dokončení je naplánováno na příští rok a umožní zkrácení jízdní doby nejen mezi krajskými městy Praha a Plzeň. Areál nádraží v současné podobě, stejně jako autobusové nádraží, nárokům cestujících a řidičů nevyhovuje zejména kvůli počtu parkovacích míst a absenci hlídací služby na zdejším parkovišti. Spousta lidí tak dá přednost jízdě vlastním automobilem před pohodlnější cestou vlakem. To se však změní – kapacita nového parkovacího komplexu bude zhruba 200 míst. Česká republika se tak pomalu přibližuje evropským zemím s kvalitní veřejnou dopravou, jako je například Švýcarsko, Německo nebo Nizozemsko.

Autobusová zastávka, žst. Beroun, foto: Dominik JarošInteriér nádraží Beroun, foto: Dominik JarošInteriér nádraží Beroun, foto: Dominik JarošPohled na stanici, foto: Dominik JarošAreál železniční stanice, foto: Dominik Jaroš

Oprava železničního mostu přes Berounku

Opravený železniční most, foto: Dominik Jaroš V rámci výstavby cyklostezky byla provedena i oprava železničního mostu přes řeku Berounku, který leží v úseku mezi stanicemi Beroun a Beroun – Závodí. Oprava byla nezbytná: most byl v dezolátním stavu, kdy mohla být narušena i celková bezpečnost – v zadní části se most propadal. Investorem bylo, stejně jako v případě parkoviště P+R, město Beroun. Práce probíhaly od 29. 9. do 8. 12. 2009 a náklady na realizaci dosáhly výše 10 milionů Kč. Projekt zahrnoval instalaci nového zábradlí a osvětlení, opravu a zpevnění poškozené konstrukce a pokládku nového povrchu na části pro chodce a cyklisty. Díky tomu se vytvořilo nové kvalitní spojení železniční stanice s městskou čtvrtí Závodí.

Zdroj: autor, Wikipedia, týdeník Sedmička, foto: autor


Dominik Jaroš | 19.6.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
20.06.2010 (11:57)  
Pokud by byla cena parkovného 5+X*3, tak to není až taková hrůza. Ovšem není mi jasné jak dnes funguje "hlídání" parkoviště, když borci vniknou do auta a odjedou během minuty. Jak to ostraha pozná? To by museli mít kvalitní kamery na celý areál s archivací. To se zas objeví blbečkové, kteří to označí za zásah do osobních svobod zlodějů...

Jinak pro jednodenní cesty z Plzeňska do Brna toto parkování občas využiji, neboť soudruzi na ČD v okamžiku, kdy vlaky z Prahy do Brna odjíždí až po 5:30 a mohl být přípoj z Plzně, který několik desetiletí přijížděl kolem 5:20, tak ho posunuli tak, že stíhá s?? jediný vlak do Ostravy.

Ale když čtu ZJonáše, tak jsem rád, že jsem za téměř 50 let svého života nebyl závislý na autobusech. S nimi se setkávám pouze o dovolené - buď na zájezdu, nebo na Podkarpatské Rusi (nově Zakarpatské Ukrajině). V těchto výjimečných případech se čas počítá na den a noc, takže nějaká hodinka, či dvě nehrají roli.
20.06.2010 (10:50)  
http://zdenekjonas.blog.idnes.cz/c/143289/V-Beroune-autobusem-Pouze-pro-silne-nervy.html

Jenom pro zajímavost, jak to (ne)funguje s těmi autobusy.
registrovaný uživatel eMKo 
20.06.2010 (10:50)  
2M 474 003: Proč by nemělo být zpoplatněné? Protože je to další bariéra pro využití toho vlaku. Bohužel v Berouně je to místo natolik blízko centra, že jsou městská parkoviště srovnatelně daleko, takže tohle je poměrně logický krok jak
ho udělat trochu méně atraktivní. Tomu, že je tam nádraží navzdory.
registrovaný uživatel eMKo 
20.06.2010 (10:38)  
http://berounsky.denik.cz/zpravy_region/berounanum-chybi-parkoviste-a-diskoteky20100618.html
> Podle informací z radnice by zde řidiči platili stejně jako v areálu Boškův statek, kde za hodinu zaplatíte 5 korun, každou další hodinu pak 3 koruny.

Tohle mi jako nějaká P+R cena nepřijde. Jinak podle fotek
to vypadá jako další nová plocha vedle stávajícího parkoviště, takže se ještě asi necháme překvapit, co bude se stávajícím.
20.06.2010 (10:19)  
Aby mělo pro lidi z Berouna větší smysl používat vlaky, nesměly by končit na Hlaváku, ale být průjezdní. Tak jak je to například ve Vídni. Můžete si pak zvolit zastávku tak, aby byla nejblíže vaší práci. Například vlaky z Berouna by pak mohli pokračovat třeba na Libeň a do Kolína. Dostali byste se třeba do Libně nebo Strašnic a tam by šlo dojet kousek.
registrovaný uživatel SYN 
20.06.2010 (9:40)  
K placeni parkoviste: Nejlepsi je kdyz je oboji, clovek si pak muze vybrat. To se samozrejme tezko realizuje tesne vedle sebe (placena i neplacena cast) ale kdyz je jedno tesne u stanice a druhe treba trosku opodal tak to klidne jde...
A tady naznacujou neco o integraci ceny za parkovani do jizdneho, no nevim treba vymysli neco smysluplneho ale pochybuju ze by to slo zaradit do tarifu PID takze asi jen do vlastniho CD tarifu (nejspis neco jako usekove predplatni + parkovne). Uvidime...
20.06.2010 (9:23)  
Z Kralup jsou integrované jenom vybrané rychlíky ráno do Prahy a odpoledne z Prahy, z noční a na noční na rychlík není nárok, kdo dělá turnus tak jsou mu k ničemu, navíc se v nich stojí.

Proč by parkoviště nemělo být placené, kdo se chce vozit autem ať platí. Lepší placené parkoviště s nějakou obsluhou než ukradené auto.

Měla by se víc zapojit trať 173 to co na ní ČD předvádí je ubohost.
registrovaný uživatel eMKo 
20.06.2010 (9:08)  
Z Berouna se jezdí vlakem do Prahy výborně. Akorát s tím parkováním tam to půjde do pytle, protože zatímco dneska jde u nádraží zaparkovat v pohodě zadarmo, teď to prostě zpoplatní. Děkujeme, nepotřebujeme. :-(
registrovaný uživatel Oto 
19.06.2010 (23:43)  
Přinejmenším z centra samotného (odkud se dá dojít na nádraží za 10 minut) by vlak použitelný mohl být (samozřejmě myslím rychlík):

bus & metro Beroun, Plzeňka -> Praha, Karlovo náměstí
7:13 45 minut
7:20 43 minut
7:43 43 minut

vlak & metro Beroun, nádraží -> Praha, Karlovo náměstí
7:21 37 minut
7:51 35 minut

ale ..

- rychlíky by musely být kulturnější
- rychlíky by musely být dochvilnější (posl. 28 dní R751 dojezd včas jen v 50%)
- rychlíky by musely být integrované (když to jde z Kralup, proč ne tady?)
- lidi by nesměli být líní ujít 750m ...
19.06.2010 (22:43)  
Pravda, vlakové nádraží v Berouně je poněkud mimo město... To i Kladno má nádraží umístěné lépe.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko