..: U berounského nádraží probíhá stavba záchytného parkoviště :..

Logo P+R, foto: Wikipedia.org Beroun — V areálu před železniční stanicí Beroun probíhá stavba nového záchytného parkoviště P+R. Investorem je město Beroun, dodavatelem stavební společnost Strabag. Projekt je spolufinancován EU z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Částka za jeho realizaci činí 16,2 milionu korun a předběžný datum dokončení je stanoven na 24. 7. 2010. Parkoviště P+R představuje formu kombinované přepravy, kdy je zajištěna návaznost automobilové dopravy na dopravu veřejnou. Obvykle je budováno v těsné blízkosti nádraží, stanic metra a jiných terminálů hromadné dopravy. Stavba těchto parkovišť podporuje veřejnou dopravu a integrované dopravní systémy. V Praze jsou zařazena do systému Pražské integrované dopravy (PID). Platbu parkovného je tak možné výhodně sloučit s platbou jízdného ve veřejné dopravě.

Informace o výstavbě parkoviště, foto: Dominik JarošPohled na staveniště, foto: Dominik JarošPohled na staveniště, foto: Dominik JarošAreál pod dálničním mostem, foto: Dominik Jaroš

Revoluce v berounské veřejné dopravě?

Autobusové nádraží Beroun, foto: Dominik Jaroš Výstavba tohoto parkoviště je však jen jednou z několika částí projektu, na kterém pracuje město Beroun. Jedná se zejména o výstavbu integrovaného dopravního terminálu, kdy by byla železniční doprava propojena s autobusovou a bylo by tak umožněno využívat jednotných jízdenek, zavést integrovaný jízdní řád, návaznost spojů a území rozdělit mezi jednotlivé dopravce. Současné autobusové nádraží, umístěné mezi centrem města a městskou čtvrtí Závodí při břehu řeky Berounky, je pro cestující velmi nevyhovující. Projekt na jeho místě počítá s vybudováním nového parkoviště pro osobní automobily a autobusy; pěšky by pak cesta z něj na nádraží trvala zhruba 10 – 15 minut. Areál železniční stanice, která se zapojila i do projektu Živá nádraží, by se mohl začít měnit již na jaře příštího roku. Kromě zmiňovaného terminálu zde bude vybudováno i parkoviště pro cyklisty – nádraží se stane výchozím bodem pro již vzniklé i budované cyklostezky – nebo informační centrum pro turisty.

Parkoviště u železniční stanice Beroun, foto: Dominik Jaroš Nádraží v Berouně nyní využívá více než 5 000 cestujících denně a v souvislosti s budoucí integrací lze předpokládat nárůst jejich počtu. Pozitivně k tomu přispěje také probíhající optimalizace tratě Beroun – Zbiroh, jejíž dokončení je naplánováno na příští rok a umožní zkrácení jízdní doby nejen mezi krajskými městy Praha a Plzeň. Areál nádraží v současné podobě, stejně jako autobusové nádraží, nárokům cestujících a řidičů nevyhovuje zejména kvůli počtu parkovacích míst a absenci hlídací služby na zdejším parkovišti. Spousta lidí tak dá přednost jízdě vlastním automobilem před pohodlnější cestou vlakem. To se však změní – kapacita nového parkovacího komplexu bude zhruba 200 míst. Česká republika se tak pomalu přibližuje evropským zemím s kvalitní veřejnou dopravou, jako je například Švýcarsko, Německo nebo Nizozemsko.

Autobusová zastávka, žst. Beroun, foto: Dominik JarošInteriér nádraží Beroun, foto: Dominik JarošInteriér nádraží Beroun, foto: Dominik JarošPohled na stanici, foto: Dominik JarošAreál železniční stanice, foto: Dominik Jaroš

Oprava železničního mostu přes Berounku

Opravený železniční most, foto: Dominik Jaroš V rámci výstavby cyklostezky byla provedena i oprava železničního mostu přes řeku Berounku, který leží v úseku mezi stanicemi Beroun a Beroun – Závodí. Oprava byla nezbytná: most byl v dezolátním stavu, kdy mohla být narušena i celková bezpečnost – v zadní části se most propadal. Investorem bylo, stejně jako v případě parkoviště P+R, město Beroun. Práce probíhaly od 29. 9. do 8. 12. 2009 a náklady na realizaci dosáhly výše 10 milionů Kč. Projekt zahrnoval instalaci nového zábradlí a osvětlení, opravu a zpevnění poškozené konstrukce a pokládku nového povrchu na části pro chodce a cyklisty. Díky tomu se vytvořilo nové kvalitní spojení železniční stanice s městskou čtvrtí Závodí.

Zdroj: autor, Wikipedia, týdeník Sedmička, foto: autor


Dominik Jaroš | 19.6.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
19.06.2010 (22:40)  
Vlakem jezdí z Berouna do Prahy dneska jen minimum lidí - sice je spojení časté a jízdní doby nejsou tak strašné, ale kvalita vozů na rychlících je obecně hrozná a osobáky (i když teď my to měly být samé ešusy) už tak atraktivní nejsou. Přidává tomu i ta poloha vlakového nádraží a jeho (ne)dostupnost MHD. Znám dost lidí co tam bydlí a v životě do Prahy vlakem nejeli.
19.06.2010 (22:24)  
Kdo dojede autem z okolí Berouna do Berouna, dojede v pohodě (a ani nepojede o mnoho déle) i na Zličín nebo Butovice, kde je P+R přímo u metra. Spojení busy na Zličín nebo Butovice nevidím jako až tak zcestné, spousta lidí co pracuje v oblasti JZM nebo třeba Prahy 6 je spojení na Smíchov (a na hlavák tuplem) na pytel.
registrovaný uživatel SYN 
19.06.2010 (21:47)  
A nebude ze zacatku trosku problem s tim Beroun - Praha s CD je kvuli trati zatim pomerne spatne spojeni? Teprve po rekonstrukci 171 (a snad i tunelu Praha - Beroun) mi to dava nejaky smysl...
19.06.2010 (21:04)  
Zdeněk Jonáš:Bohužel jízdenka ČD z Berouna do Prahy stojí 2x tolik co Autobus.

I při použití tarifu PID (pro osobáky), příp. při použití nějaké formy časových jízdenek ČD (měsíční, roční)?
19.06.2010 (20:54)  
Zaplať pán bůh za tuto investiční akci. Pro ty, co nebydlí v Berouně a nemají zkušenosti s místními autobusy a spojením na Prahu asi nemá smysl povídat proč, ale: Autobusová doprava provozovaná firmou Probo je naprosto příšerná. Autobusy v Berouně jezdí -+ minus 10 minut. Jízdní řád nedodržují. Najdete si v jízdních řádech spoj, například z Králova Dvora do Berouna a řidič vás s autobusu vyhodí s tím, že on jede až do Prahy a po Berouně vás nevezme. Pak si stěžujete a tam vám potvrdí, že vás vzít musí a příště vás vyhodí znovu, se slovy, že ho to nezajímá. Autobusy z Prahy na Beroun jezdí buď ze Zličína nebo hlavně z Nových Butovic. Kde není absolutně žádné zázemí a ani pořádné zastřešení. Věřím, že spousta lidí postaví v Berouně auto a pojede vlakem. Bohužel jízdenka ČD z Berouna do Prahy stojí 2x tolik co Autobus.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko