..: Výpadek informačního systém na pražském hlavním nádraží :..

Praha hlavní nádraží bez IS, foto: Zdeněk Michl Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.

Zdroj: ŽelPage


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 14.5.2010 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
15.05.2010 (10:06)  
To M:ale to snad nemyslíte vážně. Život člověka je(měl by být) v civilizované společnosti na nejvyšším stupni. Život firmy je nesmysl,srovnávat výpadek informačního systému s bezprostředním ohrožením lidského života rovněž.
15.05.2010 (10:04)  
Myslím, že je na čase ukázat ten můj původní text.
Informační systém je mimo provoz. Cedule zhasnuté, cestující bloudí a naříkají. A jak se k situaci staví České dráhy, které nádraží provozují?
1) Myslíte, že dráhy poslaly úředníky se žlutou vestou s informátorským "i" a vysílačkou do podchodů, aby alespoň zmírnily krizi?
2) Myslíte, že dokázaly nuceně přepnout žluté tabule na nástupištích do režimu aktuální příjezd a odjezd, aby ukazovaly aktuální stav, a ne formální přehled vlaků pro daný čas bez ohledu na to, zda dnes jede (kalendářní den), bez informace o nástupišti a o skutečné poloze (zpoždění)?
3) Myslíte že dokázaly nahradit formální plechovou hubu drmolící zastávku za zastávkou na rozumného člověka, který se dovede o cestující postarat? Nebo alespoň do režimu kategorie - cílová stanice - perón, aby během jedné každé minuty bylo o každém vlaku informováno?
Nestalo se ani jedno. Všichni cestující byli odkázáni na dva monitory pod odjezdovými tabulemi. Ty navíc svým umístěním působily dojmem, že nejde o neplánovaný výpadek. Plechová huba si nadále mlela svou formální monotónní písničku, kterou už snad nikdo ani nevnímá. Namísto užitečných zkrácených informací ještě každou minutu opakovala, že ji máte věnovat zvýšenou pozornost, protože nefunguje pro technickou poruchu informační systém, načež vzápětí zvala k návštěvě ČD centra s dopňkovým prodejem propagačních předmětů s železniční tematikou. Alespoň to ale bylo kratší, než neohrabané formulace o jakýchsi stanovištích autobusů…

Celé jsem to psal otřesený dojmem akutní neschopnosti po dojezdu metrem na Florenc. Ten dojem jsem na nádraží získal v 9 hodin ráno. Neměl jsem tušení o tom, že stav trvá od včerejšího dne. Viděl jsem v podchodu zoufalého důchodce, kterému nejspíš ujel vlak do Olomouce a který s ohledem na postižení sluchu neměl šanci chytit Andulu zrovna v tu chvíli, kdy se dostala k jeho vlaku.
Ad 1) Jak už víme, dráhy poslaly tři revizory. Namísto žluté vesty s i měli modrou vestu s logem dopravce a podle dalších svědectví se v davu i v informacích dokonale ztratili.
Ad 2) Ty nešťastné žluté cedule na peronech do režimu aktuální příjezd + odjezd byly přepnutelné několika prstocviky. Pokud je nejde přepnout centrálně pro všechny, nechápu kdo proplatil fakturu.
Ad 3) Tohle považuju za nejdůležitější - pokud za normálních okolností je hlášení neposlouchatelné a hodnoty předaných informací zoufale nízké, pak to co se vysílalo za této situace byl doslova výsměch. Za cestu z peronu k metru jsem tu výzvu k nákupu propagačních předmětů s železniční tematikou slyšel minimálně třikrát... dobře si ještě pamatuju Zürich HB s hlášením přímo na peron po příjezdu vlaku - Sargans Landquart Chur Gleis 7, Bülach Schaffhausen Gleis 18, Zug Arth-Goldau Bellinzona Milano Gleis 3...

Netvrdím že situaci nezvládlo KCOD se svými dostupnými zaměstnanci. Tvrdím, že na takovouto krizi je třeba mít systémové řešení a to tu nikdo nepředvedl. Pokud budu osloven, rád se na něm budu podílet.
15.05.2010 (10:02)  
To DenSha:ale vy jste v okamžiku podávání informací-třeba o spojení-občanem. Nikoli zaměstnancem dopravce. A v tom je jádro pudla:jak jsem již psal,pokud si pracovníci dopravce vezmou volno a svléknou služební oděv jsou právě takovými občany,jako vy. A tak jako vám,když někdo,komu omylem poradíte špatně,v záchvatu vzteku ublíží,musíte se o vše postarat sám-sám podat žalobu,sám chodit k soudu,totéž by čekalo i je. K tomu pochopitelně povinnost ztracenou pracovní dobu nahradit. Tak se nelze divit,že to neudělají.
15.05.2010 (9:56)  
To Mirek 1:Zákon o drahách platí i pro p.Jančuru. On,jakožto nejlepší podnikatel v tomto státě,se jím jistě řídil a proto si nechal své zaměstnance proškolit a přezkoušet. Dnes je to záležitostí dopravce,nikoli ČD nebo SŽDC. Nevěřím,že by to ,,risknul" a kvůli ušetření pár desítek tisíc Kč (školení a zkoušky sice zajišťuje dopravce,ale školit a zkoušet mohou jen certifikované osoby a těm se to platí) by se vystavil nebezpečí obrovského průšvihu při jakékoli mimořádné události.
registrovaný uživatel M 
15.05.2010 (9:49)  
MZ, Vousac - v zasade jste prave nadherne ilustrovali to, co jsem psal. Proste nerizeni mluvi jasne a pres to nejede vlak...
Vy proste nejste sto pochopit, ze ty vypnute cedule byly prave tim, ze slo o zivot. Ze slo o zivot te firmy. Ale to vy neresite, pro vas ta firma je jen necim, co vlastni zly kapitalista, v lepsim pripade pudou pro realizaci konicku...
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
15.05.2010 (9:40)  
Dotaz na ty, co se tam pohybovali:
Hlášení (Andula) jelo po celou dobu výpadku informačních panelů nebo ten čtvrtek se ani nehlásilo? Pokud ano, jakým stylem? Hlásilo se řazení, výluky a další dodatkové informace?
registrovaný uživatel kasme  mail  
15.05.2010 (8:17)  
Výpadek nastal ve čtvrtek okolo čtvrté a příčina je prej nejasná...
V pátek se postupně dařilo oživovat jednotlivé části a do večera snad bylo vše OK
Plechová huba o výpadku informovala, nějakej extra chaos jsem již odpoledne nezaznamenal

pár odpoledních fotek a něco navíc z pod střechy, když venku pršelo... (jsou to dokumentační fotky...)

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/vlak/hlavak/100514/
registrovaný uživatel numo 
15.05.2010 (1:30)  
@Vousac, @MZ

Ako tak citam ten zakon, citujete zrejme "pokyny a příkazy k zajištění jejich bezpečnosti, bezpečnosti ostatních cestujících a bezpečnosti a plynulosti dopravy".

Nic v zlom, ale oznam, odkial ktory vlak odchadza, sa da tazko povazovat za pokyn podla tohoto zakona. Pokial ano, tak sa to tu asi hemzi zlocincami, co niekedy poradili niekomu, kde ze je to nestastne nastupiste. Pokyn opravnenej osoby sa podla mojho nazoru vyznacuje okrem ineho tym, ze je nim niekto povinny sa riadit. V takom pripade ma samozrejme zmysel obmedzit udelovanie takychto pokynov na osoby s urcitou skuskou. Oznamom sa nikto riadit nemusi.

Ak je toto takto upravene v internych predpisoch, tak je nacase ich zmenit, a nie pouzivat ich ako stit, preco nieco nejde. Rovnako ako 12-hodinovy limit zakonnika prace - pokial nejde prave o poziciu kde unava znamena ohrozenie zivota, zdravia alebo majetku, tak snad normalny zamestnanec nebude brblat kvoli hodine navyse, a normalna firma najde sposob, ako pracovne nasadenie nad ramec zakona ocenit. Pokial to u drah nejde, tak sa ozaj necudujte nazorom na ne...
15.05.2010 (0:58)  
Juraj:
Mám bohužel menší zkušenost (jako osoba zvenčí), jakej byl problém zajistit, aby se na nádražích nehlásila hospoda u Plečky. Podobně jako zmatená hlášení na hlaváku, kdy jsou hlášeny výluky, které neprobíhají, a nejsou hlášeny ty, které probíhají. Celkem stačí pro představu, jak se o to kdo stará a jak to (ne)funguje.
Podobně jako kauza po přejetém v Chuchli, kdy se na hlaváku hlásily provozní důvody ČD (a to zrovna na tom hlaváku slyšelo mnoho vysoce postavených modrých gum) - rachot byl, ale opět posun téměř žádný.

Osoba, která tam sedí a hlášení+pragotrony ovládá, sice leccos může, ale opět má dopravce minimální šanci na ni mít vliv. Může si stěžovat, může navrhovat (a může mu to být prd platný) - samozřejmě zde záleží na ochotě, povinnost je ale velmi omezená.
Bohužel, v tomhle bylo mnohem lepší, když byly jednotné ČD a jednotlivé složky si to mezi sebou vždy nějak zařídily (i když lepší jen někdy samozřejmě).

Ano, je to špatně - ale co s tím? Jen si stěžovat, to je trochu málo. Ostatně - mají kraje zájem na lepších vlacích (které je stojí bvíc peněz) jen tak pro dobro svých občanů? Nebýt populismu, nechali by cestující vozit klidně v uhlácích, nechť si to pak cestující řeší sám s dopravcem (kterému to také za jistých okolností může takto vyhovovat).
15.05.2010 (0:31)  
Martin: ja ale - z pozície cestujúceho - netvrdím, kto to má alebo nemá zaisťovať. Predpokladám ale, že o fungovanie toho systému sa niekto stará. IS si síce môže veľkú časť vecí zobrazovať a hlásiť automaticky, ale tak či tak tam musí byť osoba, ktorá na to dohliada a ktorá zodpovedá za to, že keď sa zmení nástupište, tak Andula nepošle dav cestujúcich vedľa. No a práve tu by som videl zodpovednosť za riešenie krízových stavov - teda za poskytovanie služby, ktorá bola vinou technických komplikácií prerušená. Ostatne aj dnes niekto musel rozhodnúť o tom, že bude akustický systém každých 5 minút vyzývať ľudí, aby prišli do ČDcentra (akokoľvek kontraproduktívna táto výzva bola), tak potom zostáva otázka, prečo sa namiesto veľkoplošného chaosu radšej nezvolil oldschool radio štýl.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko