Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.
Zdroj: ŽelPage
Ad Jokohama: V Japonsku snad na většině větších stanic vždy stojí někdo na peronech s bezdrátovým mikrofonem a i když je informační systém v provozu, po automatickém hlášení často zopakuje důležité informace ještě jednou. Pokud systém hlásí něco chybně (slyšel jsem i záznam takové situace), překryje se hlášení automatické hlášením manuálním. Ale ono to také chce umět hlásit, zřetelně vyslovovat, říkat důležité informace podle svého nejlepšího uvážení a nezdržovat cestujícího nepodstatnostmi, jen proto, že je to v nějakém předpisu.
Tak ještě jednou - když je to cestujícímu jedno (a že je) a že to má zajistit dopravce:
Jak to má ten dopravce zajistit, když audiovizuální zařízení obsluhuje někdo jiný?
Prosím jednoduchou odpověď na jednoduchou otázku.
(Jestli je současný systém nastaven špatně, to nechme stranou, vyjděme ze stávající situace a současných možností. Řeči o tom, že to je špatný přístup jsou pěkné, ale nic víc než nic neřešíci řeči.)
Je to presne ako spieva Nohavica v Modrých čepicích: "Děkujem za podporu, drazí občani, dneska běžte pěšky a nebuďte nasraní." To je ten prozákaznícky prístup!
Martine, cestujúcemu môže byť fakt totálne jedno, kto spravuje čo. Ten, kto tam kliká hlásenia do ISu, by sa logicky mal postarať o situáciu, keď IS vypadne. Akí jednotliví dopravci, prosím ťa? To si ako v Šumperku musí Veolia hlásiť vlastné vlaky, pretože by o nich inak nikto nevedel? Na to je tam kurňa snáď ten operátor, nie?
MZ: Nadčasy? Osoby v koľajisku? Čo to s tým má preboha spoločné? Tu predsa išlo o to posadiť jedného človeka k mikrofónu, aby sa zahral na DJ Pragotron a aspoň heslovite ľudí smeroval. Povedať "Ústí nad Labem - Dresden - Berlin - nástupiště dva, Bahnsteig zwei, platform two" snáď dokáže každý, aj keby to mal čítať z papiera! (ostatne, jazyková úroveň vlakového personálu v IC/EC často nesiaha ani sem) Tu predsa nikto nechce, aby tam prednášali sonety, ale dali aspoň elementárne informácie.
Nie, tu sa ale radšej vysadí pár "poučených" zamestnancov, navlečú si korporátne vesty, ktoré pre istotu veľmi nie je vidieť, a bezradne sa tvária na davy cestujúcich.
Mimochodom, dnes som nastupoval do vlaku, ktorý bol vyhlásený a vedený ako EC 171, ale cedule boli IC 571. To by ma zaujímalo, ktorý predpis porušilo toto. Ako som už povedal, vlaková čata sa neprejavovala prakticky nijako, s výnimkou staníc, ktoré boli hlásené v češtině. Ako to tu ale čítam, asi môžem byť rád, že bolo vôbec niečo vypravené, pretože to očividne niekto musel niekde nalistovať a zistiť, že vymeniť vzájomne dve súpravy je oficiálne schválený postup.
To, čo sa dnes odohrávalo na Wilsone, a čo následne potvrdzuje táto diskusia, je dôkazom toho, že cestujúci sú skrátka stále len substrát a sú tou poslednou vecou, ktorej sa v sérii železničiarskych procedúr venuje pozornosť. Hlavne, že sa vždy dá odcitovať niečo, podľa čoho to proste nejde a hotovo.
Jo a teraz som si uvedomil, že som párkrát nejakým ľuďom radil, ktorý vlak smeruje kam, alebo na ktorom stojí nástupišti. Divím sa, že ma ešte nikto neudal za porušenie zákona o drahách, pretože odbornú skúšku a poverenie som skutočne nemal...
Proč by to nemělo jít? Jen si nejsem jistej, že by se tím něčemu pomohlo. V takové situaci snad má akorát cenu vhodně zjednodušit hlášení (i když systém moc operativních změn neumožňuje), aby se stíhalo hlásit co nejvíc. Hlásit na hlaváku naživo, to by nejspíš způsobilo ještě větší chaos.
S tím v podstatě souhlasím.
Jen je problém v tom, že zatímco cestující aspoň má na výběr, dopravce si vybírat nemůže. Smlouvu se SŽDC může pouze podepsat nebo nepodepsat (pak ale nebude jezdit), případně tlačit na MD a poslance.
Stát nebo kraje si za vztahy dopravců se SŽDC můžou do jisté míry samy, a proto taky často raději mlčí, než by po dopravcích šlapaly, aby se jim to pak obratem vrátilo. Proto taky třeba za zpoždění z viny DC není dopravce popotahován (ač by to správně měl být jeho boj si to pak vymlátit ze SŽDC).
To by mě zájímalo jak osobou pověřenou mohou být "letušky" RegioJet na žtých vlacích s kvalifikací na žlutý autobus???
Andula na Hlavasu - i v plně funkčním stavu - je tragédie. Hlas je přemodulovaný, hlášení jede potichu a nakřáple (mám pocit, jako by ji cpali přes málo výkonné repro). Na Masně je jí rozumět daleko lépe, ale stejně: Knop je můj favorit, jeho hlas se neztrácí v randálu a rozumíte mu i v klenutých interiérech, kde andula jen hučí.
I když - mezi námi - daleko větší tragédie než Andula je pokus o hlášení na PHN v angličtině. Takhle hnusný přízvuk by člověk pohledal...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.