..: Výpadek informačního systém na pražském hlavním nádraží :..

Praha hlavní nádraží bez IS, foto: Zdeněk Michl Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.

Zdroj: ŽelPage


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 14.5.2010 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2010 (19:26)  
Je podzim, jsem v praci do vecera a krome dvou kolegu tu nikdo neni. Vsichni jsme kancelarske krysy, ktere delaji na nejakem projektu. Zacne snezit. Nikdo to necekal, ze zacne uz tuhle noc, ale proste se stalo. A nesnezi malo.
Vime, ze brzo rano ma prijet nakladak, aby nalozil zbozi a pred polednem stihnul odjet. A k nam do firmy je prijezdova komunikace do prudkeho kopce.

Co budeme delat? Budeme si dal hledet jen sve prace a fakt, ze se k nam rano kamion nedostane nas nezajima? Vzdyt je to preci starost toho kamionaka, aby se zaridil na snih. Zrovna tak existuje neco jako udrzba silnic, ktera by se o to starat mela - nicmene uz ted je jasne, ze na protazeni prijezdovky nebudou mit volnou kapacitu. Vlastne je to tak dobre, budeme sedet na zadku, delat svoji praci, za kterou jsme hodnoceni a na kterou jsme skoleni.

Preci si nebudeme brat lopaty a hrabla a udrzovat cestu prujezdnou, kdyz to neni nase starost. Notabene by se nam pri tom mohlo neco stat! Takova triska z nasady od lopaty, to je panecku pruser... za to ten zpozdenej kamion preci nestoji. A vlastne, vzdyt my za to zodpovedni nejsme, v podstate by nam sef mohl vynadat, co se starame o praci nekoho jinyho, ze za hrabani snehu nas preci neplati! Zadny takovy, na nas si neprijdou... a vubec, za ctvrt hodiny mame padla, takze dopit kafe a hura domu ... hrabat snih pred domem, protoze jinak se nedostanem zitra rano do prace a to by byl prusvih, prijet pozde! Vzdyt preci delame strasne zodpovednou praci!

Komu se zda, ze tohle nijak nesouvisi s vypadkem IS na hlavaku, at mi klidne da minusko. Nicmene urcite spojujici faktory tu jsou:
- na tom jestli budu sedet na zadku nebo pujdu neco delat nezavisi nici zivot
- cestujiciho ani ridice nakladaku nezajima, kdo se o to mel postarat
- vypadek IS ani padani snehu nebylo ocekavane, ale celkove se dalo predpokladat, ze k tomu muze dojit, takze pokud se vse ridi podle smernic, mel nekdo priravit smernice pro tuto situaci
- riziko, ze dostanu po cuni od ridice nebo cestujiciho je podobne
- pokud se cestujici dozvi potrebnou informaci vcas / ridic dostane s nakladakem do firmy vcas, riziko inzultace se limitne blizi nule
- pokud v tom cestujiciho / ridice necham vykoupat, pravdepodobnost nastvani se limitne blizi 100%

U hrabani snehu ale hrozi podstatne vetsi riziko zraneni (uklouznuti, prace s lopatou u kancelarske krysy) nez pri pobihani po perone.
registrovaný uživatel ja-va 
15.05.2010 (18:00)  
ad Petrak, ad Sim: Tady se z toho dělá aféra jak blázen, jeden den nešly pragotrony, ach bože...nelpeší je hlavně ta obrovská tragédie s tou 571. Jsem přesvědčen, že nikdo nezemřel, všichni dojeli domů a dneska pěkně klepají řízky k večeři. A k Simovi - nebuďte naivní, že na letišti se s váma bude někdo bavit a bude vám pomáhat. Několikrát jsem se na letištní personál spolíhal a nikdo mi nepomohl. Hlavně - na letišti by měli pomáhat pracovníci letiště a ne např. ČSA. ČSA absolutně nezajímá, co si na dispeje píše pozemní personál. Stejný je to s hlavákem, je to zodpovědnost toho, čí to zařízení je. To je snad úplně jasný a celá diskuse je zbytečná, jako celá tato zpráva na zelpage. Je to zpráva typu, dneska ráno v Tescu nešel proud. :-)
registrovaný uživatel numo 
15.05.2010 (17:54)  
@Vousac: Inymi slovami ak dostane do huby osoba neopravnena za mlcanie/za odpoved, ze sa s cestujucim nesmie bavit, je to v poriadku, ale ked do nej dostane za spravnu a korektnu odpoved, tak to v poriadku nie je? Kriste to je este viac zhnite, ako som si doteraz myslel...

Vasa prihoda je sice smutna, na druhej strane ked dostanem po cuni od nastvaneho zakaznika ja, tiez mi asi zamestnavatel nic nezaplati a ani nejak neviem, preco by vlastne mal. Po cuni Vam totiz nedal zamestnavatel, ani to nijak inak nezavinil; zalovat a pytat si usly zarobok plus bolestne mate plny narok od utocnika.

Ale firma, ktora sa za zamestnanca nevie postavit a riesi byrokraciu, ktora nema s udalostou vobec nic spolocne, o sebe tiez nieco hovori. Celkom sa cudujem, ze po cuni nedostal dotycny veduci pracovnik.
registrovaný uživatel karosa  mail  
15.05.2010 (17:33)  
Sim a ostatní: K vašemu názoru, že "by přece nebyl problém vyhnat pár lidí z kanceláří na peróny" bych měl ještě malé, ale dost podstatné připomínky. 1) Ono sehnat těch pár lidí ve stanici(i když se jedná třeba i o to hlavní) je při dnešním počtu zaměstnanců a jejich pracovním vytížení veliký problém. Troufnu si tvrdit, že k žádné stanici se nenajde nikdo, kdo by mohl okamžitě nechat stát svoji práci a jít na ten peron informovat lidi. 2) Pokud byste skutečně našel někoho , kdo by mohl takto své práce zanechat a jít pomoci informovat(a nemusel by být ani přímo z té stanice, ale třeba i z nábřeží či odjinud(co já vím, např. účetní, tiskový mluvčí, skladník apod., kteří se v tomto okamžiku přímo nepodílejí na řízení a provozu), může nastat další problém. Oni totiž tihle "kancelářští" nemusí o provozu na dráze vědět ani to, co třeba ví některé dítě ve třetí třidě základní školy. A poslat na ten peron třeba takového mzdového účetního(který mimochodem na těch stanicích už nikde není), který v životě ničemu jinému, kromě svých čísel,nerozumí a slovo železnice mu vlastně nic(kromě nápisu na výplatní pásce) říkat nemusí, děkuji pěkně, to raději nic. Ten člověk na tom peróně by totiž měl mít aspon základní znalosti o provozu, trasách vlaků(tzn, aby aspon věděl, že vlak X jede do Brna přes Pardubice, kdežto vlak Y přes Havlbrod a pod. Ale postavit tam někoho, kdo bude psát na papír jen slovo např: Brno,nástupiště 4, a nevědět, kudy tam ten vlak jede, to mi připadá jako úplná hloupost.
15.05.2010 (17:10)  
To Sim:takže ještě jednou. Je propastný rozdíl mezi službou na prestižních spojích národního dopravce a službou na pracovním vlaku,pohybujícího se nízkou rychlostí na zpravidla vyloučené koleji. V prvním případě je nejnovější technika,i za cenu problémů při jejím selhání,nanejvýše žádoucí. Ve druhém případě je opravdu zbytečná,právě kvůli těm problémům. A co se týká ,,dostání po čuni". Mně se to,ještě ve službě u ČD,totiž stalo. A nemít shodou okolností z jiných důvodů zkoušky pro pověřenou osobu,tak moje odškodné od firmy bylo cca 25%. Neboť jsem jako strojvedoucí,pohybující se v rámci prohlídky pojezdu motoráku na nástupišti odpověděl cestujícímu,že vlak,na který se ptá,právě odjel a stál o dvě koleje dál. Odpovědí byla vámi zmíněná ,,rána do čuni". Nedaleko jsoucí posunovači si naštěstí s útočníkem poradili,zavolali jsme policii a pak už to jelo-vystřídání,lékařská prohlídka,pracovní neschopnost a nakonec odškodnění. Mně bylo jedním vedoucím zaměstnancem řečeno,že jsem se jako strojvedoucí s cestujícím neměl vůbec bavit,neboť nejsem oprávněn a porušil jsem předpis. Bohudík pro mne ten říkající nevěděl,že já zkoušku pro osobu pověřenou včetně závěsného průkazu mám,takže jsem byl vítězem já a jen jsem inkasoval. Kdybych onu zkoušku neměl,zaměstnavatel dal ruce pryč a vše bych si musel zařizovat sám. Nejde o to,jestli tam ten Vámi zmiňovaný člověk smí či ne,ale o to,že jakožto neoprávněný nepožívá ochrany zaměstnavatele,přesně podle předpisu a zákona-dělá něco,na co nemá zkoušku,i když tím nemůže nic zkazit,spíše naopak. A jsem pevně přesvědčen,že zaměstnanec soukromé firmy,který by při provádění úkonu,na který nemá oprávnění, utrpěl újmu,by nedostal ani korunu.
registrovaný uživatel kraken 
15.05.2010 (15:53)  
Mechanismy vítězí!
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2010 (15:34)  
Vousáč > tak trosku podpaskovka byla, ze jsem nikoho nejmenoval - spolehal jsem, ze se potrefena "husa" ozve. Zaroven to take ale na nikoho konkretniho mysleno nebylo.

Slo mi o to, ze "ve velkem" se na vlakovych webech hani moderni vozidla proto, ze vse ridi pocitac a ke vsemu se musi volat odbornik s patricnym vybavenim. A pravdou je, ze to skutecne neco stoji. Pak se peji ody na stare masiny, kde s notnou davkou nadsazky "fira vymeni kladivem motor behem obratu" - nerikam, ze ja pro starsi (a zpravidla jednoducha) reseni nemam slabost, ale argumentovat timto mi neprijde jako vhodne.

Zvlaste za situace, kdy - jak se nyni ukazalo - cinnost, na kterou neni potreba prakticky nikoho nijak skolit (nebo se snad skoli cestujici pred vstupem na peron?) je neprekonatelny problem nejen pro kancelarske krysy.

Velmi me pobavilo, ze by takovy clovek mohl dostat po cuni a proto tam nesmi. V tom pripade by me ale zajimalo, zda pruvodci jsou skoleni v sebeobrane nebo jinych variantach "zpacifikovani" agresivniho cestujiciho?

Nebude to nahodou spis o tom, ze pruvodci, ti jsou zvykli, tem kdyz nekdo da po cuni tak to resit nebudou... ale me kdyby nekdo dal, to by bylo ouvej. Tak tam radsi ani nepujdu a zavru se v kumbale, tam na me nikdo nemuze. Co na tom, ze lidi nenajdou svuj vlak, vzdyt ja za to odpovedny nejsem.

Ono je to proste o pristupu. Pokud narazim na nejaky problem (v jakemkoliv oboru), muzu si vymyslet tyden tisice vymluv, proc to nejde. A nebo si "vzit monterky" a zkusit to ... a ejhle, vetsinou je to za chvilku hotovo a ani to nebolelo.

Docela by me zajimalo, jak by podobna situace probihala nekde, kde se toci i soukrome penize. Treba na letisti. A verim, ze nez prijit o zakazniky (a v konecnem dusledku ke snizovani trzeb > zisku > pracovnich mist), bylo by informatoru z rad jednotlivych spolecnosti vsude plno - minimalne by si kazda spolecnost pohlidala odlet sveho letadla.
15.05.2010 (15:28)  
Jádro pudla? Tak ještě jednou. Zatímco 6 pracovnic v nevýrazných modro–šedých vestách hlídali ty provizorní LCDčka, Andula hlásila česky "vlak EC 171 odjede z III. nástupiště". Tam stála souprava IC 571, kterou zuřivě umývali zaměstnanci ISS a fakt netušili, proč se jim tam cpou lidi. Proč taky, že. Na pragotronech nic. Když přišla vlaková četa, tak pokojně stála se zmatenými cestujícími na peroně... Asi jim pak došlo, že jim budou muset aspoň něco říct, takže i když to mohlo odjet včas, měl vlak z Prahy +15. Tohle je jeden příklad za všechny. Samozřejmě, většina vlaků neměla svou jízdu komplikovanou MÚ na trati 090, nicméně to jen ilustruje, co se tam dělo.

+ monitory v ČD Lounge a Burger Kingu ukazovaly odjezdy od 23 hodiny do půlnoci. :)
15.05.2010 (15:22)  
To Sim:doporučuji se mi nesmát ani nade mnou nebrečet. Daleko lepší by bylo se přesvědčit. V příspěvku,který zmiňujete se nejednalo o lokomotivy a strojvedoucí ČD,ale o firmu,zajišťující mimo jiné provoz a opravy lokomotiv,používaných při modernizaci tratí. A tam to,pane Sim,opravdu platí! Dále:jak můžete vědět,zda já jako strojvedoucí nejsem na opravy těchto,to zdůrazňuji,starých lokomotiv školen a oprávněn? Pochopitelně nedělám např. tlakové zkoušky vzduchojemů,ale běžně měním řemeny,opravuji či vyměňuji různá těsnění,měním brzdiče,měním brzdové špalíky a při bezpečném stavu (zastavený spalovací motor) jsem oprávněn třeba i připojit upadlý vodič či opravit stykač. A co se týká onoho,,jití na peron",mám vlastní zkušenosti,zřejmě na rozdíl od vás. Ale to pomiňme,důležitější je že v kapitalizmu se každý nejdříve ptá,,kdo mi to zaplatí,jak budu zajištěn". Tam je třeba hledat ono jádro pudla,protože pokud by se opravdu něco stalo,tak-řečeno vašimi slovy-bude zle. A to hodně zle.
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2010 (14:57)  
Naprosto me fascinuje (a nevim esi se tomu smat nebo brecet), jak nekteri jedinci dokazi obhajovat stare lokomotivy "protoze je fira dokaze opravit kladivem" (prestoze to fira nema v popisu prace ani na opravy neni skolen). Ti sami pak nedokazou jit na peron (tady nejde o zadny vstup do kolejiste, ale mezi nasrany cestujici) ani sehnat nekoho, kdo tam pujde lidi navigovat "protoze kdyby se neco stalo, je zle".
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko