Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.
Zdroj: ŽelPage
Vime, ze brzo rano ma prijet nakladak, aby nalozil zbozi a pred polednem stihnul odjet. A k nam do firmy je prijezdova komunikace do prudkeho kopce.
Co budeme delat? Budeme si dal hledet jen sve prace a fakt, ze se k nam rano kamion nedostane nas nezajima? Vzdyt je to preci starost toho kamionaka, aby se zaridil na snih. Zrovna tak existuje neco jako udrzba silnic, ktera by se o to starat mela - nicmene uz ted je jasne, ze na protazeni prijezdovky nebudou mit volnou kapacitu. Vlastne je to tak dobre, budeme sedet na zadku, delat svoji praci, za kterou jsme hodnoceni a na kterou jsme skoleni.
Preci si nebudeme brat lopaty a hrabla a udrzovat cestu prujezdnou, kdyz to neni nase starost. Notabene by se nam pri tom mohlo neco stat! Takova triska z nasady od lopaty, to je panecku pruser... za to ten zpozdenej kamion preci nestoji. A vlastne, vzdyt my za to zodpovedni nejsme, v podstate by nam sef mohl vynadat, co se starame o praci nekoho jinyho, ze za hrabani snehu nas preci neplati! Zadny takovy, na nas si neprijdou... a vubec, za ctvrt hodiny mame padla, takze dopit kafe a hura domu ... hrabat snih pred domem, protoze jinak se nedostanem zitra rano do prace a to by byl prusvih, prijet pozde! Vzdyt preci delame strasne zodpovednou praci!
Komu se zda, ze tohle nijak nesouvisi s vypadkem IS na hlavaku, at mi klidne da minusko. Nicmene urcite spojujici faktory tu jsou:
- na tom jestli budu sedet na zadku nebo pujdu neco delat nezavisi nici zivot
- cestujiciho ani ridice nakladaku nezajima, kdo se o to mel postarat
- vypadek IS ani padani snehu nebylo ocekavane, ale celkove se dalo predpokladat, ze k tomu muze dojit, takze pokud se vse ridi podle smernic, mel nekdo priravit smernice pro tuto situaci
- riziko, ze dostanu po cuni od ridice nebo cestujiciho je podobne
- pokud se cestujici dozvi potrebnou informaci vcas / ridic dostane s nakladakem do firmy vcas, riziko inzultace se limitne blizi nule
- pokud v tom cestujiciho / ridice necham vykoupat, pravdepodobnost nastvani se limitne blizi 100%
U hrabani snehu ale hrozi podstatne vetsi riziko zraneni (uklouznuti, prace s lopatou u kancelarske krysy) nez pri pobihani po perone.
Vasa prihoda je sice smutna, na druhej strane ked dostanem po cuni od nastvaneho zakaznika ja, tiez mi asi zamestnavatel nic nezaplati a ani nejak neviem, preco by vlastne mal. Po cuni Vam totiz nedal zamestnavatel, ani to nijak inak nezavinil; zalovat a pytat si usly zarobok plus bolestne mate plny narok od utocnika.
Ale firma, ktora sa za zamestnanca nevie postavit a riesi byrokraciu, ktora nema s udalostou vobec nic spolocne, o sebe tiez nieco hovori. Celkom sa cudujem, ze po cuni nedostal dotycny veduci pracovnik.
Slo mi o to, ze "ve velkem" se na vlakovych webech hani moderni vozidla proto, ze vse ridi pocitac a ke vsemu se musi volat odbornik s patricnym vybavenim. A pravdou je, ze to skutecne neco stoji. Pak se peji ody na stare masiny, kde s notnou davkou nadsazky "fira vymeni kladivem motor behem obratu" - nerikam, ze ja pro starsi (a zpravidla jednoducha) reseni nemam slabost, ale argumentovat timto mi neprijde jako vhodne.
Zvlaste za situace, kdy - jak se nyni ukazalo - cinnost, na kterou neni potreba prakticky nikoho nijak skolit (nebo se snad skoli cestujici pred vstupem na peron?) je neprekonatelny problem nejen pro kancelarske krysy.
Velmi me pobavilo, ze by takovy clovek mohl dostat po cuni a proto tam nesmi. V tom pripade by me ale zajimalo, zda pruvodci jsou skoleni v sebeobrane nebo jinych variantach "zpacifikovani" agresivniho cestujiciho?
Nebude to nahodou spis o tom, ze pruvodci, ti jsou zvykli, tem kdyz nekdo da po cuni tak to resit nebudou... ale me kdyby nekdo dal, to by bylo ouvej. Tak tam radsi ani nepujdu a zavru se v kumbale, tam na me nikdo nemuze. Co na tom, ze lidi nenajdou svuj vlak, vzdyt ja za to odpovedny nejsem.
Ono je to proste o pristupu. Pokud narazim na nejaky problem (v jakemkoliv oboru), muzu si vymyslet tyden tisice vymluv, proc to nejde. A nebo si "vzit monterky" a zkusit to ... a ejhle, vetsinou je to za chvilku hotovo a ani to nebolelo.
Docela by me zajimalo, jak by podobna situace probihala nekde, kde se toci i soukrome penize. Treba na letisti. A verim, ze nez prijit o zakazniky (a v konecnem dusledku ke snizovani trzeb > zisku > pracovnich mist), bylo by informatoru z rad jednotlivych spolecnosti vsude plno - minimalne by si kazda spolecnost pohlidala odlet sveho letadla.
+ monitory v ČD Lounge a Burger Kingu ukazovaly odjezdy od 23 hodiny do půlnoci. :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.