..: Vykolejený nákladní vlak v Lovosicích přerušil dopravu :..

Vykolejení nákladního vlaku, Lovosice, 9. 3. 2010, foto: Drážní inspekce ČR Lovosice – Doprava na I. národním koridoru je přerušena. Na trati 090 Praha – Děčín došlo v půl deváté ráno u stanice Lovosice k vykolejení uhelného nákladního vlaku Pn 66681 dopravce ČD Cargo jedoucího do mělnické elektrárny. Poslední dva vozy z 30dílné soupravy jsou částečně mimo trať a provoz je přerušen obousměrně. Probíhá vyšetřování a odstraňování následků nehody. Drážní inspekce předpokládá, že příčinou by mohla být technická závada na voze, podrobnosti budou předmětem šetření. Odhadnutá škoda je 300 tis. Kč na vozech a 20 mil. na drážní infrastruktuře v délce tří kilometrů. Regionální i dálková doprava je na této trati přerušena. České dráhy odklání mezinárodní spoje EuroCity přes Lysou nad Labem a Mělník – jejich zpoždění po projetí odklonové trasy činí cca. 60 minut. To samé platí pro rychlíky Praha – Teplice – Cheb. Stanice Praha–Holešovice není vlaky EC a chebskými rychlíky obsluhována. Rychlíky Praha – Děčín, stejně jako osobní vlaky, jsou mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem nahrazeny autobusy; dopravu ale komplikovala automobilová nehoda, po které byla silnice také uzavřena.

Aktualizace 12.14: také pro mezinárodní vlaky EC 174 a EC 175 Jan Jesenius je zavedena náhradní autobusová doprava mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi. Správa železniční dopravní cesty předpokládá zprůjezdnění trati alespoň v jedné koleji mezi 15:30 a 16:30.

Aktualizace 15.40: Upřesněný odhad škody po nehodě činí celkově 37,5 mil Kč, přičemž na trati 37,2 mil. a na vagonech 300 tis. Kč. Provoz po jedné traťové koleji by měl být obnoven kolem 18.00. Opravy poničené trati budou probíhat po dobu několika týdnů.

Aktualizace 23.59: O půlnoci z 9. na 10. března byl obnoven provoz přes stanici Lovosice po jedné traťové koleji. Zejména regionální vlaky mohou jízdou poškozeným úsekem získat 10 až 15minutové zpoždění. Prvním spojem, který místem nehody projel, byl EN 477 Metropol, který vyčkal zprovoznění.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 9.3.2010 (11:22)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
15.03.2010 (13:13)  
JK ml. : projel jsem si pomůcky počínaje GVD 2005/2006 a D3 jsem nenašel. Vlaky tam jezdí i při výluce dopravní služby, takže výpravčí tam není. Je možné, že se tam v takovém případě chodí strojvedoucí ohlásit do Lovosic ...

Použít lokomotivu Unipetrolu - s notnou dávkou nadsázky - to Svatý otec v Římě vyřeší rychleji pedofilii kněžích, než se vyřeší použití lokomotivy Unipetrolu na vlak ČD ...

Použít lokomotivu jiného dopravce na vlak ČD by si musely dohodout ČD s majitelem vozidla (teoreticky může existovat nějaká rámcová smlouva a pak by to se to řešilo na úrovni vedoucích směn), výpravčí nemá možnost něco takového nařídit ...

To co píše výhybka : trasa Velké Žernoseky - Lovosice přes Ústí západ a jih 43 km. I s objetím v Ústí tak na 90 minut, pokud by byl vlak veden nějakou elektrikou .... Jestliže se tak skutečně stalo, pak by se pro úsek Velké Žernoseky - Žalhostice - Lovosice musela sehnat motorová lokomotiva, ta by to v Žalhosticích objížděla atd.
Pokud byl podvozek vezen traktorem, tak nepochybně zase s personálem neznalým seznání ze Žernosek přes Žalhostice do Lovosic ... Než by se tyhle záležitosti vyřešily, tak se bez potíží dostane podvozek přes Ústí ...

Nehledě na to, že výpravčímu v Lovosicích nepodléhá kompetenčně trať z Velkých Žernosek do Žalhostic, s neznalostí práce výpravčího v Lovosicích to nemá nic společného.

Tohle je věcí dispečerského aparátu, který rozhoduje o odklonech nebo zavádění vlaků. Ten vlak musí být především zaveden do systému ... to ovšem výpravčí neovlivní .... a pak může být vypraven.
registrovaný uživatel JK ml. 
13.03.2010 (10:13)  
MZ: S tou chotiměří se tedy omlouvám. Jel jsem tam tak čtyři - pět let zpátky a tenkrát tam opravdu žádný výpravčí nebyl a strojvedoucí šel telefonovat... Tak jsem předpokládal, že dějinným během událostí bude dneska v Chotiměři v nejlepším případě "zrušené nádraží" provozované trvale jen jako zastávka v horším případě už tam nebudou ani ty výhybky (pamatuju agonii bývalé žst Roudnice nL Hracholusky na sklonku života stanice tam sloužil jen výpravčí v prac dny od "6.00 do 14.00" ani jedno křižování- to stejně ani nešlo technicky provést- a když měl dovolenou a střídač onemocněl, tak se tam dopr kanc zamknul a bylo :-))) .Že je na 097 D2 je jedině dobře. Zase můžeme akademicky debatovat o tom, že dvojče brejlovců by se dalo sehnat při troše štěstí od Unipetrolu (ty brejle v lovosiccích na nádru táboří dost často a po vykocení Wapů na ústeckém zhlaví by kromě kralup asi ani neměly kam jet :-)))Pilot se seznáním do žalhostic by se sehnal z pravidelných motorů nahrazených do žalhostic odklonovým vlakem. (Žalhostice - Litoměřice by stejně musela být NAD to že by se to nedalo vyjezdit je mi jasné).Prostě akademická debata :-)
A jestli to co v bodě 2 píše výhybka je fakt, tak je to minimálně hodně smutné :-(
12.03.2010 (22:48)  
JK ml. : kdepak jste vzal na trati D2 ohlašovací povinnost ? V Chotiměři slouží dokonce "červený" výpravčí.
Objíždění přes Žalhostice si dost dobře nedovedu představit. Na strkání do kopce by bylo třeba u těch ECček třeba ďvou brejlovců a nastalo by oblíbené téma "seznání".
Navíc je tam hustá osobní doprava, kterou by taková mimořádka paralyzovala. Téměř u každého vlaku se tam křižuje. Jistý problém by mohl být i s délkou vlaku ve vztahu k délce dopravních kolejí ...
12.03.2010 (21:11)  
Pár "neoficiálních" info k nehodě:
1) Indikátor horkoběžnosti ve stanici Řehlovice hlásil závadu na nápravě, pravděpodobně vinou výpravčího této stanice došlo k nehodě. Záznam z časového období byl zcizen (zničen). Výpravčí nenastoupil do čtvrteční směny.
2) Odklízecí práce se zpozdily i z důvodu absolutní neznalosti své práce ze strany výpravčího v Lovosicích. Náhradní podvozek pro vykolejený vůz dojel do Velkých Žernosek, ale výpravčí nevěděla o možnosti průjezdu spojkou na Žalhostice a tak se čekalo až se to objede přes UL.
registrovaný uživatel JK ml. 
12.03.2010 (17:34)  
Honza: vím že žalhostice zatrolejované nejsou, měl jsem prostě pocit, že dráty vedou aspoň po části spojky ze žernosek. Význam by to mělo za totáče pro nezavěšené el. postrky nákladů vedených dieselem do litoměřic na spojce bude zřejmě značné stoupání.....
Význam náhradní dopravy do lovosic zastávky bych spatřoval pro ty cestující, kteří přijedou vlakem od roudnice a z lovosic pokračují do nějaké zastávky před ustí. Tedy za předpokladu, že elefant nebo žába mohli jet od ústí na hlavní trati do lovosic města .Nejspíš je v Chotiměři ohlašovací povinnost, takže teoretická možnost tohle provozovat by tu byla. Po zavedení jednokolejného provozu na hlavní trati to ale význam samozřejmě nemá. Odklony po 097 to by se diesely asi prohnuly, to je jasné :-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.03.2010 (12:09)  
jk ml.: odjezdové návěstidlo v Lovosice zast není žádné, neboť do PJ lovosice vede extra kolej z hlaváku bez žádné spojky do hlsvní koleje.

A spojka ze Žalhostic do Žernosek by měla být zadrátovaná naco jako, když celá trať Lovosice - Liťák - Č. Lípa je bez drátů.

Jezdit náhradní dopravu z hlavního na Lovosice město nemá smysl, ty 2 km si každý dojde a cikánov tam rozhodně není!

Tahat něco těžkého po 097 směrem z Lovosic nevím, jestli by bylo dost reálné vzhledem ke stoupání.
registrovaný uživatel JK ml. 
12.03.2010 (1:16)  
Jinak lis mě ještě inspiroval k mohutné myšlence trať 097 by se teoreticky dala použít ne k odklonu ale k "náhradní vlakové dopravě". Pokud by se podařilo sestrojit nějaký vhodně dlouhý čistě hypotetický ropovod typu 810,x010,810 a jezdit s ním v úseku Lovosice"hln" - Lovosice zastávka, pak do zastávky Lovosice město na trati 090 je to nějakých 450metrů pěšky dle mapy.cz. Prý je to tam dost cikánie no ale jako náhradka osobáků z lovosckého nádru smněr ústí dobrý nééé???Co nevím, jestli je odjezdový semnafor směr úpořiny až za "peronem" lovosice zast.nebo před ním, semafor bych tam ale čekal vzhledem k tomu že je tam "depo PJ Lovosice" (to teda taky netuším jak a zda funguje nebo se přeživší zálohy kufrů skladují volně po lovosickém nádru)ale nevím. Pokud by tam už další klacek nebyl, byl by to problém, jízda by nebyla krytá a to zřejmě až do úpořin. Vzhledem k tomu že motor to z lovosic jede do úpořin 50 minut tam a 50 zpět, což při dvouhodinovém taktu znamená že tento úsek je od cca 5.00 do 19.30 prakticky neustále obsazen,pak by se toho moc náhradně nenajezdilo:-) Hypotetická situace by se opět čistě hypoteticky dala řešit, za předpokladu že lze resuscitovat bývalou žst. Chotiměř aspoň jako hradlo/hlásku dosazením jednoho nebohého hypotetického signalisty/telefonisty....Není to věru jednoduché na těch koridorech když se něco vykotí:-))) A musím říct, že poslední dobou pokud se stane něco, kdy se dá předpokládat že během pěti hodin se uvolní alespoň jedna kolej (stržené troleje, sebevrazi, auta na přejezdech bez vykolejení vlaku apod) zdá se být nejefektivnější dělat nic....Koridory jsou dnes tak rychlé a nějakých záložních lidí a záložních lokomotiv je dneska tak málo, že energie vložená do organizace nějakých odklonů se zhusta vrací tak, že vlaky po odklonu po té co na odklonové trase zpozdí a zaseknou kde co, setkají se na konci odklonové trasy s vlaky které počkali na hlavní trati do vyřešení problému.....Konec konců i ten můj vynález s brejlovcem do žalhostic by neprocpal víc než jednu soupravu tam a druhou zpět za hodinu.......A to by v úseku Žalhostice Litoměřice horní n. bylo nejlepší zavést autobusovou NAD (aby se odklonům "nepletly místní kufry pod nohy" protože soupravy EC vlaků by zřejmě musely nejprve od lovosic projet celými žalhosticemi až za vjezdové návěstidlo od Litoměřic a poté projet žalhosticemi zpátky znovu a jet dál tentokrát do žernosek. (EC vlak by se na kolej příslušnou ke spojce do žernosek asi těžko vešel). A případné "křižování" EC vlaků v žernosekách s velkým ale opravdu velkým otazníkem.A paní výpravčí v žalhosticích s osazenstvem na stavědlech by po takové šichtě akorát mohli ždímat propocené mundůry a odebrat se někam na psychiatrii....... Pamatuju žst straškov, když se organizovaly odklony že se vykotilo něco na 090....ani nepříteli bych takové směny nepřál!!!!!
registrovaný uživatel Karel Málek  mail  
11.03.2010 (18:44)  
Mám dotaz kdy by měla být zprovozněna i druhá TK?POkud už není.Díky
registrovaný uživatel JK ml. 
10.03.2010 (19:05)  
lis: Mňo to už by bylo lepší nechat vjet EC od prahy do lovosic, zapojit na jeho konec imaginárního brejlovce, dojet do žalhostic, dostrkat "sunutím" brejlovcem soupravu do velkých žermosek (nevede už ze žalhostic po té spojce náhodou trojĺej???, teď si to nevybavím), odpojit brejlovce a poslat ec vlak ke střekovu (neprovozovat orgie na východním nádraží s úvratí a tedy nestavět mimořádně v ústí na hlavním, u rychlíků na chomutov by byla situace o něco růžovější) vlak by dál pokračoval do děčína východu dolního nádraží a přes prostřední žleb hurá na drážďany. Normální rychlíky do děčína vést klasikou do lovosic, z lovosic města do ústí slonem nebo peršing 4*Bt peršing, dál na děčín čímkoliv (náhradka akorát po lovosicích). Provoz ec vlaků by tedy potřeboval 1x 810(spíš 2x) pro návoz lidu po ústeckém uzlu do sřekova a organizovat dopravu mezi hln nádrem a východem v děčíně ......a nějaké piloty a hlavně ty imaginární brejlovce či podobné motory :-)))))atd atd atd. Taky nevím jestli lze cestující můžou mimořádně vystupovat/nastupovat na dolním východním nádraží v děčíně - perony tam jsou ale....???:-))))A taky nevím jak je na tom s únosností most přes lovochemii a jestli by imaginární brejlovec "dal" soupravu EC na stoupání do žalhostic, ale to asi jo... Tak co na tuhle uchylárnu od nezaiteresovaného cestujícího odborná železniční veřejnost???? :-) Na vysvětlenou dodávám, že to byl komunální humor, zvlášť v dnešních podmínkách......Ale ta hodina sekery by byla taky
S MZ souhlasím, že fírové mají umět jet kamkoliv, ale .......... v součastnosti na síti čd to bezpečně prostě nejde!!!! (příliš mnoho vyjímek a zarostlých nebo jinak na poslední chvíli viditelných návěstidel plus stav zabezpečení možnosti projet červenou),ale to je jiná a vpravdě "vječná" diskuze.
10.03.2010 (17:08)  
infected.bass : ono je taky třeba přihlédnout k personálním turnusům a době, kdy strojvedoucí v Praze nastupuje. Má-li střídání na 172 na HLN ve 14.20 a vlak odjíždí ve 14.31, na 174 v 11.50, tak by se musel do té Lysé nad Labem nějak dostat, takže by ten vlak na něj čekal.
A zase se ukazuje nesmyslnost dělení lokomotiv mezi ČD a.s. a Cargo. Děčíňáci co umí Bastardy i Kolín přes Lysou spadají pod Cargo ...

Jiří Průša - pokud německý strojvedoucí „uměl" Kutnou Horu přes Mělník, tak by neměl mít problém se seznáním. Mám-li správné informace, tak v Němcích se nedělají se seznáním takové cavyky jako u nás. Pokud na té trati jednou jezdil a nedošlo tam k zásadním změnám, tak prostě návěsti platí všude stejně a jede se. Někdy to nemusí dopadnout nejlépe - před časem se stalo, že se výpravčí spletl a poslal ICE na jinou trať, strojvedoucí se řídí návěstmi na návěstidlech „dovolujících jízdu" a neřešil, že jede jinudy než má jet podle jízdního řádu tak, že by na zhlaví zastavil.

Dříve či později se bude muset dospět k tomu, že strojvedoucí bude umět jezdit se vším, stejně tak to dopadne i se „seznáním". Nelze řešit v případě mrtvoly mezi Libní a Běchovicemi, že strojvedoucí „TO NEUMÍ" přes Malešice protože tam sice dva roky jezdil, ale už tam nejel více než 13 měsíců ....
Třeba pro krásný odklon vlaku 424 se strojvedoucím ZSSK, který pojede odklonem z Kolína do Nymburka pak do Poříčan a z Běchovic přes Malešice na HLN ... no a bratislavský na 174 to vezme z Pardubic přes Praskačku do Velkého Oseka a přes Sadskou a Malešice ...

Randy - loni se dostal Bastard do NBK na 9403, personálně to vozila TS 105 - jezdící modré peršinky.

lis : zcela teoreticky ano, pokud budete mít k mání personál znalý traťových poměrů a hlavně lokomotivy, jimiž byste tam vlaky mohl vozit, takže prakticky nikoli... i s přihlédnutím k propustnosti. .
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2019 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko