Lovosice – Doprava na I. národním koridoru je přerušena. Na trati 090 Praha – Děčín došlo v půl deváté ráno u stanice Lovosice k vykolejení uhelného nákladního vlaku Pn 66681 dopravce ČD Cargo jedoucího do mělnické elektrárny. Poslední dva vozy z 30dílné soupravy jsou částečně mimo trať a provoz je přerušen obousměrně. Probíhá vyšetřování a odstraňování následků nehody. Drážní inspekce předpokládá, že příčinou by mohla být technická závada na voze, podrobnosti budou předmětem šetření. Odhadnutá škoda je 300 tis. Kč na vozech a 20 mil. na drážní infrastruktuře v délce tří kilometrů. Regionální i dálková doprava je na této trati přerušena. České dráhy odklání mezinárodní spoje EuroCity přes Lysou nad Labem a Mělník – jejich zpoždění po projetí odklonové trasy činí cca. 60 minut. To samé platí pro rychlíky Praha – Teplice – Cheb. Stanice Praha–Holešovice není vlaky EC a chebskými rychlíky obsluhována. Rychlíky Praha – Děčín, stejně jako osobní vlaky, jsou mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem nahrazeny autobusy; dopravu ale komplikovala automobilová nehoda, po které byla silnice také uzavřena.
Aktualizace 12.14: také pro mezinárodní vlaky EC 174 a EC 175 Jan Jesenius je zavedena náhradní autobusová doprava mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi. Správa železniční dopravní cesty předpokládá zprůjezdnění trati alespoň v jedné koleji mezi 15:30 a 16:30.
Aktualizace 15.40: Upřesněný odhad škody po nehodě činí celkově 37,5 mil Kč, přičemž na trati 37,2 mil. a na vagonech 300 tis. Kč. Provoz po jedné traťové koleji by měl být obnoven kolem 18.00. Opravy poničené trati budou probíhat po dobu několika týdnů.
Aktualizace 23.59: O půlnoci z 9. na 10. března byl obnoven provoz přes stanici Lovosice po jedné traťové koleji. Zejména regionální vlaky mohou jízdou poškozeným úsekem získat 10 až 15minutové zpoždění. Prvním spojem, který místem nehody projel, byl EN 477 Metropol, který vyčkal zprovoznění.
Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy
Použít lokomotivu Unipetrolu - s notnou dávkou nadsázky - to Svatý otec v Římě vyřeší rychleji pedofilii kněžích, než se vyřeší použití lokomotivy Unipetrolu na vlak ČD ...
Použít lokomotivu jiného dopravce na vlak ČD by si musely dohodout ČD s majitelem vozidla (teoreticky může existovat nějaká rámcová smlouva a pak by to se to řešilo na úrovni vedoucích směn), výpravčí nemá možnost něco takového nařídit ...
To co píše výhybka : trasa Velké Žernoseky - Lovosice přes Ústí západ a jih 43 km. I s objetím v Ústí tak na 90 minut, pokud by byl vlak veden nějakou elektrikou .... Jestliže se tak skutečně stalo, pak by se pro úsek Velké Žernoseky - Žalhostice - Lovosice musela sehnat motorová lokomotiva, ta by to v Žalhosticích objížděla atd.
Pokud byl podvozek vezen traktorem, tak nepochybně zase s personálem neznalým seznání ze Žernosek přes Žalhostice do Lovosic ... Než by se tyhle záležitosti vyřešily, tak se bez potíží dostane podvozek přes Ústí ...
Nehledě na to, že výpravčímu v Lovosicích nepodléhá kompetenčně trať z Velkých Žernosek do Žalhostic, s neznalostí práce výpravčího v Lovosicích to nemá nic společného.
Tohle je věcí dispečerského aparátu, který rozhoduje o odklonech nebo zavádění vlaků. Ten vlak musí být především zaveden do systému ... to ovšem výpravčí neovlivní .... a pak může být vypraven.
A jestli to co v bodě 2 píše výhybka je fakt, tak je to minimálně hodně smutné :-(
Objíždění přes Žalhostice si dost dobře nedovedu představit. Na strkání do kopce by bylo třeba u těch ECček třeba ďvou brejlovců a nastalo by oblíbené téma "seznání".
Navíc je tam hustá osobní doprava, kterou by taková mimořádka paralyzovala. Téměř u každého vlaku se tam křižuje. Jistý problém by mohl být i s délkou vlaku ve vztahu k délce dopravních kolejí ...
1) Indikátor horkoběžnosti ve stanici Řehlovice hlásil závadu na nápravě, pravděpodobně vinou výpravčího této stanice došlo k nehodě. Záznam z časového období byl zcizen (zničen). Výpravčí nenastoupil do čtvrteční směny.
2) Odklízecí práce se zpozdily i z důvodu absolutní neznalosti své práce ze strany výpravčího v Lovosicích. Náhradní podvozek pro vykolejený vůz dojel do Velkých Žernosek, ale výpravčí nevěděla o možnosti průjezdu spojkou na Žalhostice a tak se čekalo až se to objede přes UL.
Význam náhradní dopravy do lovosic zastávky bych spatřoval pro ty cestující, kteří přijedou vlakem od roudnice a z lovosic pokračují do nějaké zastávky před ustí. Tedy za předpokladu, že elefant nebo žába mohli jet od ústí na hlavní trati do lovosic města .Nejspíš je v Chotiměři ohlašovací povinnost, takže teoretická možnost tohle provozovat by tu byla. Po zavedení jednokolejného provozu na hlavní trati to ale význam samozřejmě nemá. Odklony po 097 to by se diesely asi prohnuly, to je jasné :-)
A spojka ze Žalhostic do Žernosek by měla být zadrátovaná naco jako, když celá trať Lovosice - Liťák - Č. Lípa je bez drátů.
Jezdit náhradní dopravu z hlavního na Lovosice město nemá smysl, ty 2 km si každý dojde a cikánov tam rozhodně není!
Tahat něco těžkého po 097 směrem z Lovosic nevím, jestli by bylo dost reálné vzhledem ke stoupání.
S MZ souhlasím, že fírové mají umět jet kamkoliv, ale .......... v součastnosti na síti čd to bezpečně prostě nejde!!!! (příliš mnoho vyjímek a zarostlých nebo jinak na poslední chvíli viditelných návěstidel plus stav zabezpečení možnosti projet červenou),ale to je jiná a vpravdě "vječná" diskuze.
A zase se ukazuje nesmyslnost dělení lokomotiv mezi ČD a.s. a Cargo. Děčíňáci co umí Bastardy i Kolín přes Lysou spadají pod Cargo ...
Jiří Průša - pokud německý strojvedoucí „uměl" Kutnou Horu přes Mělník, tak by neměl mít problém se seznáním. Mám-li správné informace, tak v Němcích se nedělají se seznáním takové cavyky jako u nás. Pokud na té trati jednou jezdil a nedošlo tam k zásadním změnám, tak prostě návěsti platí všude stejně a jede se. Někdy to nemusí dopadnout nejlépe - před časem se stalo, že se výpravčí spletl a poslal ICE na jinou trať, strojvedoucí se řídí návěstmi na návěstidlech „dovolujících jízdu" a neřešil, že jede jinudy než má jet podle jízdního řádu tak, že by na zhlaví zastavil.
Dříve či později se bude muset dospět k tomu, že strojvedoucí bude umět jezdit se vším, stejně tak to dopadne i se „seznáním". Nelze řešit v případě mrtvoly mezi Libní a Běchovicemi, že strojvedoucí „TO NEUMÍ" přes Malešice protože tam sice dva roky jezdil, ale už tam nejel více než 13 měsíců ....
Třeba pro krásný odklon vlaku 424 se strojvedoucím ZSSK, který pojede odklonem z Kolína do Nymburka pak do Poříčan a z Běchovic přes Malešice na HLN ... no a bratislavský na 174 to vezme z Pardubic přes Praskačku do Velkého Oseka a přes Sadskou a Malešice ...
Randy - loni se dostal Bastard do NBK na 9403, personálně to vozila TS 105 - jezdící modré peršinky.
lis : zcela teoreticky ano, pokud budete mít k mání personál znalý traťových poměrů a hlavně lokomotivy, jimiž byste tam vlaky mohl vozit, takže prakticky nikoli... i s přihlédnutím k propustnosti. .
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.