..: Fakulta dopravní ČVUT vyhlásila třetí ročník soutěže :..

Zahájení konference studentů, foto: FD ČVUT PrahaFakulta dopravní Českého vysokého učení (FD ČVUT) v Praze vyhlašuje již v pořadí třetí ročník soutěže Cena děkana FD ČVUT. Zúčastnit se mohou dvou– až čtyřčlenné týmy, ale i jednotlivci z odborných středních škol a gymnázií; přijímány budou práce s dopravní a telekomunikační tématikou, a to v níže uvedených oblastech. Termín pro přihlášení včetně zaslání prací do soutěže je stanoven na pátek 10. prosince 2010. Vyhlášení výsledků proběhne na konferenci studentů středních škol dne 26. ledna 2011 v budově Fakulty dopravní ČVUT v Praze. Účastníci budou moci využít ubytování na Masarykově koleji za příznivé ceny. Všem zájemcům přejeme mnoho úspěchu!

Akceptované oblasti přijímaných prací:

  • Dopravní stavby
  • Ekonomika dopravy a telekomunikací
  • Automatizace a informatika v dopravě a telekomunikacích
  • Design dopravních prostředků a staveb
  • Zvýšení bezpečnosti dopravy
  • Dopravní prostředky

Doporučený rozsah:

  • vlastní práce / projekt: max. 20 stran (formát pdf, doc)
  • prezentace na konferenci (PowerPoint, pdf): max. 10 stran (=snímků) v časovém rozsahu maximálně 10 minut
  • práci/projekt odesílá autor, resp. tým autorů elektronicky zároveň s přihláškou, kde vyplní i stručný popis obsahu projektu

Členové poroty:

  • Doc. Ing. Petr Vysoký, CSc. – předseda poroty, Ústav řídicí techniky a telematiky
  • Ing. Zdeněk Říha, PhD. – Ústav ekonomiky managementu dopravy a telekomunikací
  • Ing. Lukáš Týfa, PhD. – Ústav dopravních systémů
  • Ing. Zuzana Schejbalová – Ústav soudního znalectví v dopravě
  • Ing. Vladimír Němec, PhD. – Ústav letecké dopravy
  • Ing. Jiří First – Ústav dopravní techniky

Případné dotazy směřujte na e-mailovou adresu cena-dekana@fd.cvut.cz.

Ohlédnutí za druhým ročníkem

Radek Papež - rychlíkové osobní vozy řad A, B, AB, BDs, foto: FD ČVUT Dne 27. ledna 2010 byly na konferenci studentů středních škol v budově Fakulty dopravní Českého vysokého učení technického vyhlášeny výsledky již druhého ročníku soutěže Cena Děkana FD ČVUT, které se zúčastnil i Radek Papež (radekedar). Konference, nebo chcete–li obhajoba přihlášených prací, byla zahájena v 10.30 a zúčastnilo se jí celkem 12 studentů středních škol, především ze čtvrtých ročníků. Překvapením se stala hojná účast dívek a jednoho zahraničního studenta z Banské Bystrice. Radek si zvolil jako téma své práce symbol každodenního cestování – rychlíkové osobní vozy vyráběné v Bautzenu v letech 1972–1985. Prezentovány byly i další projekty na téma železnice: "Akustické hlášení na železnici" a "Parní lokomotiva Moravia". Ostatní práce se zaměřily mimo jiné na bezpečnost leteckého provozu či dokonce zvýšení bezpečnosti auto sedadel. Všechna témata byla velmi zajímavá, ačkoliv některé prezentace celkový dojem z práce kazily, neboť projev či grafické doplnění nebylo na nejlepší úrovni. I tak neměla porota jednoduchý úkol – vybrat tři nejlepší práce, přičemž byla každá z jiného oboru, byl opravdu velmi tvrdý oříšek.

Pořadí vítězných prací:

Doc. Ing. Petr Vysoký, CSc., foto: FD ČVUTMartin Halberštát - hybridní pohon, foto: FD ČVUTOdborná porota, foto: FD ČVUTPavla Hradilová - parní lokomotiva, foto: FD ČVUTRadek Papež - rychlíkové osobní vozy řad A, B, AB a BDs, foto: FD ČVUTIng. Jiří First, foto: FD ČVUT

Prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek předal všem účastníkům uznání za účast, potvrzení o jejich přijetí ke studiu vybraného oboru na Fakultě dopravní a drobné upomínkové předměty. Výherci, kteří se umístili na prvních třech místech, byli oceněni věcnými cenami – poukázkami na odběr počítačové techniky. Gratulujeme!

Zdroj: FD ČVUT – [1], [2]; foto: FD ČVUT


Dominik Jaroš , Jan Máca Poslat mail autorovi | 23.7.2010 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
04.08.2010 (11:25)  
radekedar > tak jasne, kazdy z nas prochazi nejakym vyvojem (mimo jine na zaklade ziskavani informaci a zkusenosti). A mimo jine proto, ze kazdy z nas muze mit chute a pozadavky jine, prijde mi rozumne vlaky stavet tak, aby bylo na vyber (aspon za priplatek, tedy v prvni tride). Dulezite by ale pak bylo, ze tato moznost vyberu bude garantovana a mista budou v rezervacnim systemu - bez toho to totiz je loterie jako nyni a o tu maji asi zajem pouze adrenalinuchtivi vyletnici.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
03.08.2010 (12:58)  
Tisíc lidí, tisíc chutí. Kdoví jestli bych to dneska nenavrhl jinak...
registrovaný uživatel Sim 
03.08.2010 (11:05)  
radekedar > diky, funguje... jen jsem musel ukecat povlpojnt aby otviral .zip soubor, bo se mi to ulozilo jako archiv.

Jinak co se navrhu modernizaci v prezentaci uvadene tyka, preci jen bych nejake to kupe do vlaku dal (prestoze mam radeji velkoprostor) - aspon do prvni tridy, udelat to tak, aby pul sedacek byla v kupe a pul velkoprostor (tedy spis takovy strednoprostor). Minimalne by to byl duvod, proc si priplatit za jednicku :-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
02.08.2010 (22:52)  
Sim: Mě to funguje normálně, stačí uložit na disk, otevřít v MS PowerPoint 2007 a je to :-)
registrovaný uživatel Sim 
02.08.2010 (17:17)  
Ackoliv jsem se jeste relativne nedavno v ruznych formatech vcelku vyznal, dnes se potupne snizuji k otazce "Cim a jak to otevrit?" - tyka se to Radkovy vagonove prezentace.

V jehoVistach mi to otevre slozku jako archiv, muzu tim prolejzat a vidim tam nejaky .xml soubory, otevre mi to primo exploited, ktery mi to zobrazuje jako zdrojovy text :-(

Ostatni dve prezentace vidim prakticky bez problemu. A ohledne hlaseni ve stanicich jsem zrejme reprezentativni vzorek populace, vsude se vejdu do nejvetsiho kolace :-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
31.07.2010 (16:29)  
Člověk se vrátí z dovolené a co se tu o sobě nedočte :-D
Rozepíšu se jen o dvou věcech, zbytek se mě ptejte třeba přes SZ, nemám na to teď čas a možná ani náladu...

- Jo, jasně, možná je to "šaškárna", ale já teď mám před sebou oktávu, k tomu samozřejmě maturitu a čím míň dalšího stresu, tím lépe.
- Proč jsem použil PPTX? Samozřejmě, že jsem zastáncem PDF a cpu do něj, co se dá (možná až moc, prostě nerad posílám docx apod.), jenže má prezentace nebyla pouze čistě statická a zatím jsem nepřišel na způsob, jak konverzí z PowerPointu získat "hýbací" PDF. Kdyby někdo věděl, jak na to, uvítám vaši zkušenost.
26.07.2010 (11:48)  
Josef Petrák: Standardem oficiálně je nicméně se jím stalo díky faktickému uplacení jedné země tím, že Microsoft prostě nabídl velký balík MS produktů se slevou, aby hlasovala pro. Už nevím která to byla. O dalších tlacích nemluvě.

Otázkou je, proč mít další standard, když existuje Open Document Text ... no samozřejmě aby Microsoft měl něco vlastního.
24.07.2010 (10:20)  
petřík: Šup, tvořit. A když už nic jiného, budou si tě pamatovat. A to se může třeba u ing. Říhy hodit :)

Jinak k těm formátům - nebylo by na škodu sem umístit i PDF verze, ať si to promítají v čem chtějí, ale když to někam publikuju ...

A o tom, jak se formáty docx,pptx, obecně openxml stávalo standardem bych raději nemluvil a za nějaký standard zatím ho moc nepovažoval.
23.07.2010 (23:36)  
Jen tak ze zvědavosti: Jaká byla hodnota poukázek? :)
23.07.2010 (22:00)  
Tak jo. Zkusím něco sesmolit a budu doufat, že lítost nebude na pořadu dne.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko