Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.
Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

optimista se uci anglicky
pesimista se uci rusky
... a realista se uci strilet :-)
Ale k veci... naprosto souhlasim s Karlem Kovarikem - dokud se v tom binci nazyvanem vznesene tarif cestujici nevyzna, tezko si zlepsi reputaci. Naopak, s kazdou dalsi "slevou", na kterou neni mozne dosahnout, prestoze to tak na prvni pohled vypada, se zvysi procento "zdrave nasranych", co se nechaji nalakat.
A zakladni problem vidim ve faktu, ze draha obecne porad jeste nefunguje proto, aby slouzila lidem - naopak cestujici "je povinen" ... chapu ze disciplina je potreba, ale pokud za neco platim, chci taky zaruku sluzby. A soucasne prepravni podminky, to je proste vysmech... cestujici nema pravo prakticky na nic.
Co tu vymyslel Aleš je hezky česká oklika - existovala by (pokud by se splnilo co tu uvedl) tarifní nabídka za 1000,- která by měla zhruba stejnou platnost jako režijka, čili hurá můžeme jít vypočítat daň z 1000 korun a tedy to bude daň víceméně symbolická. A na druhou stranu jsme si nepokazili ceny protože za tu krásnou tisícovku jezdí jen pár šťastných jedinců, nikdo jinej na ni nedošáhne.
No a nabízím další možné vylepšení, i těch řekněme pár set omezených IN-SILVERů za babku z omezeného kontingentu se dostane jen těm prominentním kamarádům kteří budou na interním vysoce neoficiálním pořadníku který se sestaví pár týdnů před vyhlášením. čili ke kaštanstvu se nedostane ani jeden, škoda na úbytku jízdného téměř žádná a máme hafo vděčných kamarádů...
Tedy fuj, nejsme my nakonec těžce paranoidní když předpokládáme něco takového od našich krásných ČD, v naší krásné republice? Nene, kdepak paranoidní, jen realisté...
na základě čeho tak usuzujete? smím-li vedět?
jedna věc je jistá, chtějí mít dobrou pověst, ale dokud nebudou mít průhlednou tarifní politiku, tak se jí nedočkají
Navíc jsem nikde nenapsal že bych to udělal 100x líp, to jste řekl vy :-)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
