..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
28.01.2010 (17:57)  
SYN > napadne mi to neco pripomelo:
optimista se uci anglicky
pesimista se uci rusky
... a realista se uci strilet :-)


Ale k veci... naprosto souhlasim s Karlem Kovarikem - dokud se v tom binci nazyvanem vznesene tarif cestujici nevyzna, tezko si zlepsi reputaci. Naopak, s kazdou dalsi "slevou", na kterou neni mozne dosahnout, prestoze to tak na prvni pohled vypada, se zvysi procento "zdrave nasranych", co se nechaji nalakat.

A zakladni problem vidim ve faktu, ze draha obecne porad jeste nefunguje proto, aby slouzila lidem - naopak cestujici "je povinen" ... chapu ze disciplina je potreba, ale pokud za neco platim, chci taky zaruku sluzby. A soucasne prepravni podminky, to je proste vysmech... cestujici nema pravo prakticky na nic.
registrovaný uživatel SYN 
28.01.2010 (16:43)  
Karel Kovařík: troufnu si odhadnout místo Aleše že jde o to jak (zase jednou) zařídit aby v případě že přecejen projde zdanění tarifní výhody (režijky) existovalo něco za pakatel co má srovnatelnou platnost.
Co tu vymyslel Aleš je hezky česká oklika - existovala by (pokud by se splnilo co tu uvedl) tarifní nabídka za 1000,- která by měla zhruba stejnou platnost jako režijka, čili hurá můžeme jít vypočítat daň z 1000 korun a tedy to bude daň víceméně symbolická. A na druhou stranu jsme si nepokazili ceny protože za tu krásnou tisícovku jezdí jen pár šťastných jedinců, nikdo jinej na ni nedošáhne.
No a nabízím další možné vylepšení, i těch řekněme pár set omezených IN-SILVERů za babku z omezeného kontingentu se dostane jen těm prominentním kamarádům kteří budou na interním vysoce neoficiálním pořadníku který se sestaví pár týdnů před vyhlášením. čili ke kaštanstvu se nedostane ani jeden, škoda na úbytku jízdného téměř žádná a máme hafo vděčných kamarádů...
Tedy fuj, nejsme my nakonec těžce paranoidní když předpokládáme něco takového od našich krásných ČD, v naší krásné republice? Nene, kdepak paranoidní, jen realisté...
registrovaný uživatel Kakov 
28.01.2010 (15:51)  
Aleš Liesk:kdy potřebují produkt typu IN-SILVER
na základě čeho tak usuzujete? smím-li vedět?

jedna věc je jistá, chtějí mít dobrou pověst, ale dokud nebudou mít průhlednou tarifní politiku, tak se jí nedočkají
28.01.2010 (14:28)  
Já si myslím, že se dráhy momentálně nacházejí v situaci, kdy potřebují produkt typu IN-SILVER a zároveň potřebují, aby byl co nejlevnější. Tak to vidím tak, že bude (k nějakému datu k 0:00 hodin) vyhlášena kvótově omezená nabídka IN-SILVER za nejvýš 1000 korun, během minuty bude oficiálně oznámeno, že kvóta je vyčerpána, ale P.T. zákaznictvu se nabídne vylepšený produkt IN-POGOLDĚNÝ SILVER, který navíc oproti prostému IN-SILVERu umožňuje např. jízdu v historických vlacích se slevou 50% :-) (nebo podobný neodolatelný trhák) a tam už může být cena 20 000 :-), aby teda ty prokorunukolenovrtové nemuseli kupovat za 22 000 IN-GOLDa.
registrovaný uživatel Kakov 
28.01.2010 (13:19)  
Aleš Liesk: pisete na ceskem serveru a o českych drahach, z toho plyne, ze pri vzniku in-silver bude jeji cena v nejlepsim pripade na urovni soucasne in-gold (nebo vyssi) a in-gold se o 10% nebo vice zdrazi, jiny postup si v CR nedovedu predstavit.....
28.01.2010 (11:49)  
Nejen IN-SILVER :-), ale třeba držitelé traťových jízdenek, které se dají pořídit za cenu (už od) o 10% vyšší než, pro druhou třídu. To je celkem kulantní nabídka (takže IN-SILVER by mohl být o 10% levnější než IN-GOLD a dráhy by konečně mohly vědět, od čeho odvodit "cenu obvyklou" :-)))
registrovaný uživatel junkrs 
27.01.2010 (20:02)  
MZ: Pravda, na IN-GOLDy jsem nepomyslel.
27.01.2010 (15:22)  
junkrs : jsou-li prodávány IN´GOLD "jen" na I. třídu, tak je na místě, aby dopravce taky vozidla s touto vozovou třídou do vlaků řadil, když už je mu zatěžko nabízet levnější IN-GOLD jan na II. třídu (za nějakých 14 000 Kč), jak tak činí železniční společnosti nevymýšlející hlupotiny ...
registrovaný uživatel junkrs 
27.01.2010 (14:40)  
Vozy 961 mají mít 1. i 2. třídu. Budou-li zařazovány na osobáky, jaký je vůbec zájem o 1. třídu v současných os. vlacích? Jestli by pro takovéto využití nestačily vozy jenom s 2. třídou.....
registrovaný uživatel Holoubek  mail  
27.01.2010 (14:25)  
strejcekms: jednoduché to je, to máte pravdu...nicméně usuzuju tak z těch nekolika let, co jsem Regionovama jezdil a dalších několika měsíců, co jezdím pravidelně s 954 v soupravě s 843 do Opavy. Při stání často neuvěřitelné rány a vrzání (nevím co to je, ale jde to od podvozku), vrzající dveře už po pár týdnech a o špalkových brzdách ani nemluvě - zkrátka dobrá myšlenka, ale prostě je to odbytý. Takže předpokládám, jak asi dopadne tenhle dobrý koncept. Ale jak jste řekl, počkáme na první testy :-).
Navíc jsem nikde nenapsal že bych to udělal 100x líp, to jste řekl vy :-)
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko