..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   
25.01.2010 (22:16)  
ale třeba to dobře dopadne a za deset let se udělá za 20 milionů rekonstrukce na 160 :-D
registrovaný uživatel Holoubek  mail  
25.01.2010 (21:44)  
Tak to dopadne špatně....v parsu to ani jinak, než regionovy a 954 (či jaké je to číslování - ty řídící vozy) snad ani udělat neuměj...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
25.01.2010 (21:30)  
Já tedy myslím, že rekonstruovat vozy do 140 km/h je k ničemu.
Je pravda, že v současnosti nemáme potřebné množství hnacích vozidel a osobních vozů, ale ta situace může být za 10 let jiná. Rekonstruované vozy budou sloužit dalších 20 let, třeba..
U vlaků EC/IC jsou tedy nepoužitelné, dále na většině vlaků jezdícíh po koridorových tratích..
Myslel jsem naivně, že by se využily podobně jako u vlaků RailJet.. marně..

A teď kacířský názor - radši bych koupil 2-3 pendolina, nebo podobné soupravy, než 34 vozů čehosi, co smí jen 140 km/h.

Čím se bude za pár let jezdit 160 km/h do Budějovic? Jedním spojem Jože Plečnik? :-)
registrovaný uživatel Anowis 
25.01.2010 (20:21)  
V max 140 km/h, tak to je v pořádku. Alespon někdo má rozum.
25.01.2010 (20:07)  
140 km/h, no to je rekonstrukce za všechny prachy...
registrovaný uživatel Natix  mail  
25.01.2010 (19:50)  
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
25.01.2010 (19:19)  
F. Janev- A jak že si na těch 140 km/h přišel?
25.01.2010 (18:23)  
Nově vzniklé řídící vozy 961 budou mít max.rychlost 140 km/h a ne 160 km/h! :-(
25.01.2010 (11:59)  
Jirka Kraťas, Martin Hochman:
943 se zkoušela s 754.050 (a se 755.001).
242.204 je schopna provozu akorát s tou jedinou 954, se kterou se zkoušela, protože nesplňuje obecné zásady přenosu řídicích signálů po vlakové lince (např. neumí poslouchat Poměrný tah).

pepas87
>kdyz vidim jak u nas "funguje" slozeni 843+943, kdy vetsinou jeden ridicak komunikuje jen s jedinym motorovym vozem
Neměl byste podrobnosti? Z žádného depa si totiž nikdo nestěžoval. Liberečák i Olomoučák to točí jako v grupáči (každej s každym)

Rodny
Každopádně osobně si pamatuju, jak "dokonale" fungoval systém na 843, když se k soupravě 843+043+943 připojila 810 a po spojení brzdového potrubí 843 prostě zdechla a odmítala jakoukoli komunikaci. Jakmile se rozpojily se hadice, tak 843 okamžitě naskočila.
Pokud jste zkoušeli komunikaci s tou 810, tak se ani nedivím, že s ní 843 nechtěla komunikovat :-)
Jinak řídicí linka do vzduchového potrubí nevede, tak není důvod, aby se tímto způsobem komunikace rozpadla.

zaza
při jízdě spřažených 471 mezi sebou soupravy komunikují prostřednictvím UIC nebo mají své specifické rozhraní?
Mají specifické rozhraní Unicontrols.

strejcekms
treba s 954 snad zadne problemi nejsou, ani jsem tam zadne nezpozoroval!
No to je jasné, že jste je nepozoroval, když 954 zůstanou za plotem v depu. Aktuálně stojí třeba 3 kusy v Olomouci na "nekomunikaci". Komunikace 954-ek se ladí na můj vkus už příliš dlouho.
registrovaný uživatel Kakov 
25.01.2010 (10:52)  
JH+karosa: ano ano, kacirska myslenka to neni, je to jedna z moznosti, spis jde o to, proc budou jezdit na 250 rychliky v soubehu a na 240 nic, vozit junaky (tzv. plzenske rychliky) pres HB by melo duvod jedine, kdyby nejake velke mnozstvi lidi jezdilo z HB nebo ZnS do stanic za Jihlavou + samozrejme vyluky na 240
  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko