..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
27.01.2010 (13:52)  
strejcekms:
A pokud vím tak v řídícím vozu 954 a v 854 je řídící systém INTELO od firmy Lokel.
A to je dobře nebo špatně?
27.01.2010 (12:31)  
Hawkey: proto se ptám. Nemám čas studovat, jaký podmínky navíc to musí splňovat na 160 oproti 140.
Zatím jsem tu ale četl jen názory: "Na 160 je to zbytečný, to se nevyužije" a ne něco fundovanějšího ve smyslu "bylo by to ve výsledku třeba x miliónů dražší, nebo by byly potřeba další testy apod., a pravděpodobně by se nevyplatilo (za hodně peněz málo muziky)."
registrovaný uživatel ReActor  mail  
27.01.2010 (11:03)  
Na tiskových stránkách ČD se oběvil článek ohledně těchto řídících vozů. maximální rychlost bude "pouze" 140km/h, jinak využití bych viděl právě u nás, v Královehradeckém kraji, kde přijede souprava 3ech Bdmtee a peršinka do stanice Choceň a již musí být připravená jiná souprava aby mohla okamžitě odjet na protisměr. Takže by se na tom ušetřila jedna celá souprava a posunovač.Vlakvedoucí se strojvedoucím by neměli dělené směny. Bohužel to není problém jen stanice Choceň

Jen doufám, že to bude fungovat jak má, ale o to už se musí postarat Šumperk. Hlavně aby se to vůbec vyrobilo :-D

odkaz zde: http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-5227/
27.01.2010 (10:39)  
řídící vozy by bylo dobré mít ve dvou provedeních

No já nevím, z diskuse tu vyplynulo, že těch vlaků kategorií R a výše, kam by se řídicí vůz hodil, zase tolik nemáme - buď probíhá změna směru jízdy po dlouhé době a je na ni dost času a místa, nebo se úvrať využije ke změně lokomotivy (nové dvousystémové stroje u ČD nejsou ani v dalekém výhledu a příchod řady 380 jich moc neuvolní), nebo postačuje motorová souprava. Snad jen ty závleky souprav do Libně a Vysočan kvůli kapacitě Prahy hl.n., ale ani ty by se stejně úplně neeliminovaly (oběhy, mezistátní vlaky).

Tím ale neříkám že jsem pro vmax 140, tím se vozový park opět o něco zakonzervuje - během životnosti těchto vozů by mohla vmax 160 přijít vhod. V Německu jezdí regionální vlaky dlouhé úseky vmax 160 běžně (ačkoliv takovým vlakům obvykle u nás odpovídá kategorie R). Vozy Bdmtee mají také vmax 160, ačkoliv ji nepoužívají, a nikdo na tom snad nic netratí...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
27.01.2010 (7:19)  
Fučida : A mě se strašně líbí ty teorie o 140 km/h. O kolik daržší je úprava na 160 oproti 140? Nespočívá náhodou jen v tom, že na kastli namaluju jiný číslo?

No nalepení označení max. dovolené rychlosti je ten poslední krok. To co následuje předtím je mnohem složitější.. Možná by neškodilo, kdyby sis nastudoval příslušnou odbornou literaturu a příslušnou legislativu. Pak bys nevypouštěl takovýhle bludy..
27.01.2010 (6:46)  
A mě se strašně líbí ty teorie o 140 km/h. O kolik daržší je úprava na 160 oproti 140? Nespočívá náhodou jen v tom, že na kastli namaluju jiný číslo?
26.01.2010 (22:58)  
SYN : ve Švýcarsku se jedná o třívozové ucelené patrové soupravy s hnacím vozidlem řady 450, které se kuplují až trojmo. Podobně je tomu v Italsku, kde jdou přímo z výroby lok E464, jezdí s různými soupravami s řídícím vozem.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
26.01.2010 (22:21)  
Co se využitelnosti týče, myslím, že řídící vozy by bylo dobré mít ve dvou provedeních, pro regionální dopravu a tam je těch Vmax 140 km/h dostatečnch. A jako druhou variantu bych uvítal pro vlaky od R výše .. s Vmax 200 kmh vycházejích z mzetů. Myslím, že se řídící vozy u nás taky zabydlí a budou běžnou součástí dopravního systému.
26.01.2010 (20:52)  
Strašně se mě líbí ty teorie o 160 km/hod.K čemu to je dobré?Řídící vozy výhledově budou jezdit na osobní dopravě a tam je tato rychlost zbytečná,neekonomická a hlavně nezeálná.
JE HODNĚ MÁLO ÚSEKŮ ,KDE SE VŮBEC MOHU ROZJET NA 140 km/hod.
registrovaný uživatel Raquac 
26.01.2010 (15:54)  
Filip Janev: Mate pravdu, verze se spalikovou brzdou neni na 120 km/hod, omlouvam se. Kdyz jsou penize, jde jiste vsechno, treba "rekonstruovat" podvozek novym ramem...

Fucida: Ty GP200 se spalkovou brzdou jsou pod vozy Postw (z nekterych se v Prasu tvori 954 a 954.2).
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko