..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
26.01.2010 (15:17)  
GP 200 se špalkovou brzdou se asi u nás nevyskytuje, co?
26.01.2010 (14:17)  
Také je GP200 SE ŠPALÍKOVOU BRZDOU NA 140 KM/H...ATD. prostě variant je mnoho, ale v dnešní době jdou upravit jakékoliv podvozky, ale musí být peníze.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
26.01.2010 (13:35)  
Jedna taková nevděčná otázka-pokud vím tak UIC kabel je veden uvnitř soupravy mezi vagony na přechodech ne? Jak se zamezí případnému rozpojení tohoto kabelu za provozu?? Já vím je jištěn takovou kovovou pojistkou, ale myslím úmyslné rozpojení. Znáte lidi ne…? Potom by šli jen brzdy a topný kabel, ale loko. by asi řídit nešla co?

Holoubek- A k tomu parsu – ono je jednoduché hodnotit to co jste ještě neviděl co? Určitě by jste to udělal 100X lépe že? Nejdříve si počkejte až to vyjede alespoň na okruh a pak hodnoťte.

A pokud vím tak v řídícím vozu 954 a v 854 je řídící systém INTELO od firmy Lokel.
registrovaný uživatel Raquac 
26.01.2010 (13:21)  
SYN: Pokud vim, tak ty "upravene" lokomotivy nemaji jedno stanoviste uz z vyroby.

Pokud jde o podvozky GP200, je vhodne podotknout, ze ne kazdy GP200 je upravitelny na vyssi rychlost. Vyrabely se (zhruba) ve variantach s Vmax 120 kotoucova brzda, 120 spalikova brzda, 160 a 200 km/hod lisicich se krome brzdy i RAMEM. Proste ram kazde varianty byl pevnostne dimenzovan na tu svoji rychlost.Je mozne, ze po prepocitani MKP je nejake zvyseni rychlosti realne, ale tezko nejak zasadni.
26.01.2010 (12:54)  
Šéfredaktor >
SYN, dívám se do revizí článku a ten údaj v něm nebyl. Podle všeho spíš vznikl zde v diskusi.

Edit ex post

Ostatně, jediným zdrojem informací byl IS VZ, kde ta rychlost není taky uvedena.
registrovaný uživatel SYN 
26.01.2010 (12:47)  
Fučida: No s tím "blbnutím na 140" mají asi (počítám) to že jak tu někdo připojil odkaz na stránky ČD tak tam se (bohužel) praví že ty 961 mají být právě jen na 140kmh. Samozřejmě je otázka jestli je to pravda, tyhle PR kecy bejvají standartně v technických otázkách dost nepřesný, ale je fakt že je to momentálně jediný zdroj který uvádí rychlost (z článku mezitím údaj o Vmax zmizel) a uvádí ji takto. Doufám že je to kec ale co člověk ví že, zvlášť u ČD...

Jinak mě ještě k všeobecnému významu řídících vozů napadá taková maličkost že některé zahraniční dráhy (Švýcarsko, Itálie, možná i další) používají řídící vozy tak dlouho a mají jich natolik dostatek že si mohou dovolit některé loko které s nimi jezdí pravidelně upravit tak že mají jen jedno stanoviště řidiče a druhé upravují např. na zavazadlový oddíl... Řekl bych že asi jednak něco málo ušetří na jednom vybavení stanoviště řidiče a druhak získají prostor navíc, někdy se může docela hodit (třeba ve spojení s patrovými vozy kde se jinak prostor pro zavazadla vytváří hůř než u obyč. vozů...
U nás bysme asi o něčem podobném mohli začít uvažovat teprve až by řídící vozy byly běžné a dostupně ve větším množství, takže čím dřív se začnou běžně vyskytovat (a sbírat zkušenosti s provozním použitím) tím líp.
26.01.2010 (9:47)  
Nevím, co furt řešíte s tou rychlostí. Ty vagóny mají podvozky GP 200, který můžou jezdit 160, jen se jim musí dodat nějaké vypružení (někde to tu bylo psáno, pak budou shodné s podvozky Bdmtee, které 160 můžou už teď) a zajištění dveří (to stejně dostanou). Myslíte, že je to v celkové ceně tak velká položka, ža by se vyplatilo na ní šetřit? A pokud jo, co za úpravy to dostane, aby to mohlo aspoň 140? Jsou o tolik levnější?

Ideální budou na vlaky Pardubice-Jaroměř, kde jezdí peršing se třema vozama celej den sem a tam. To samý vlaky Pardubice-Třebová, Třebová-Brno. A třeba i ty Os Přerov-Břeclav (akorát to bude potřebovat upravit ty mezivagóny na UIC kabel), nebo Os kolem Brna, na který už nezbyl panťák (pokud to není Žďár-Břeclav, to už je hodně dlouhý rameno).
Prostě linky, kde se hobluje do zblbnutí jeden úsek několikrát denně. Že to nevyužije 160 teď neznamená
26.01.2010 (1:53)  
Ad Vmax 140 km/h: No v tom případě je jen dobře, že je to dělané z Bdt, které mají kotoučovku. Taky jsme se mohli dočkat "rychlíkové 914" s typickým zvukem při brzdění:)
registrovaný uživatel Holoubek  mail  
26.01.2010 (1:05)  
Rodny: musel být krásný to pohled :-)
25.01.2010 (22:30)  
Aleš Liesk: Nezkoušel jsem to já, ale fírové 810 a 843. Bylo to snad v grafikonu 2006/2007, z Jeseníku jela do Krnova souprava 843+043+943 a v Jindřichově ve Slezsku se připojila dozadu 810. V momentě propojení brzdového potrubí odpadla 843 a nahodila se až v Krnově po rozpojení potrubí. Celou štreku z Jindřichova do Krnova to tedy strkala 810...
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko