Ústecko/Děčínsko/Mostecko — Při podpisu smlouvy s Ústeckým krajem na 10 let se České dráhy zavázaly k dodání nových vlaků pro regionální spoje. Prvním krokem bude nasazení nových klimatizovaných dvoupatrových jednotek CityElefant na trase z Děčína přes Ústí nad Labem do Mostu. Budou zde nasazeny dvě soupravy, které budou vyjíždět o víkendech, kdy zajistí vozbu zhruba poloviny víkendových spojů. Cestující se tak mohou těšit na zlepšení kultury cestování v Ústeckém kraji; nové jednotky jsou vybaveny nejen klimatizací, ale též oddílem první třídy, háky na kola, moderními toaletami a nástupními plošinami pro cestující na vozíku. V pracovní dny zůstane klasická souprava v podobě elektrické lokomotivy řady 163 a vozů Bdt279 nebo Bt283.
Jednotky CityElefant vyjedou z Děčína do Mostu a zpět o všech sobotách a nedělích. Proč byla vybrána zrovna tato trasa? Jedná se o páteřní trať Ústeckého kraje, kde jezdí nejvíce cestujících. Poprvé se s nimi mohou cestující svézt 7. března 2010, kdy vejde v platnost první změna jízdního řádu. V Ústeckém kraji ale není CityElefant žádnou novinkou. Zajišťuje zde vozbu osobních vlaků do Roudnice nad Labem a dále do Kralup nad Vltavou a Prahy. „Důležité je, že jsou CityElefanty nízkopodlažní. To pomáhá nejen cestujícím na invalidním vozíku, ale i starším lidem, kteří nemusí zdolávat schody do vlaku, a také maminkám s kočárky i cyklistům,“ komentuje náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Víkendové nasazení CityElefantů mezi Děčínem a Mostem se vyzkoušelo už v sobotu 28. listopadu 2009, velmi se osvědčilo, a tak tu budou jezdit od první změny jízdního řádu pravidelně.
Na provoz v Ústeckém kraji požádaly dráhy o peníze z Evropského fondu; jedná se o částku zhruba 450 mil. Kč. O tom, zda České dráhy peníze získají, se rozhodne v prvním pololetí tohoto roku. Pokud bude žádost schválena, první nové vlaky by měly vyjet v roce 2012. Dopravě v Ústeckém kraji dráhy věnují celkem 2,1 mld. Kč; nakoupeno bude 7 elektrických jednotek, které budou nasazovány na trase Děčín – Ústí nad Labem – Teplice – Chomutov – Kadaň – Kadaň předměstí a Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov, přičemž by v úseku Ústí nad Labem - Teplice v Čechách měl vzniknout interval 30 minut. Zakoupena bude také jedna dieselová jednotka, druhou zakoupí kraj. Společně bude nasazována na trase Jirkov – Chomutov – Karlovy Vary.
Elektrická jednotka musí být nízkopodlažní, musí mít kapacitu nejméně 180 míst, max. rychlost 160 km/h, bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Motorová jednotka musí být také nízkopodlažní, schopna jet až 120 km/h, musí mít bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Zda ve výběrovém řízení obstojí v současnosti produkované CityElefanty a Regionovy, zahraniční vozidla nebo se objeví nová vozidla domácího průmyslu, se ukáže již tento rok. Podmínkou pro nákup nových regionálních vozidel je však získání zdrojů z EU.

víme o čem je řeč ;)... Já v této tebou jmenované lokalitě bydlím, konkrétně Most. Sice jsem poslední dobou už přesedlal na gumokol, ale vlakem jezdím poměrně dost... A "tamti", o kterých se bavíme moc vlakem nejezdí. Maximálně pár kousků nebo větší skupina nárazově. Ale nejsou to ty jejich gangy a bordel většinou nedělají.
Co si pamatuji ze svých studentských let, daleko větší brajgl a demolice vozů dělají místní skupiny studentíků, jež semtam vytřískají okno, rozbijou flašku pepřáku ve voze a v neposlední řadě také hází šutry z vlaku...
Užití uhláků k přepravě závadových a/nebo méně přizpůsobivých osob i skupin - NESOUHLAS. Ve Wapkách to nejde a kdo by se pak s těmi uhláky měl čistit. I uhlí ku spalování nesmí být kontaminováno...
Nedělám si iluze, že v novém vlaku se budou chovat nějak extra slušně. Ale třeba tam ani vlakem nejezdí a problém nebude.
Pozn.: Výše zmíněná skupina není jednoznačně určena barvou, aby mě někdo nenapadal z rasismu.
Sparťani, Banikovci a podobně, to je kapitola sama pro sebe, ty měli vozit uhlákama.
Smím vědět, co bylo myšleno touto větou: "Při složení obyvatelstva daných měst (Chomutov, Jirkov, Most ...) "...? Nechci se nikoho dotknout, ale mnohem více zničené vagony/soupravy se vyskytují zcela jinde, než na severozápadě... Pominu-li složení obyvatelstva, tak těch pár nenechavců místo demolování souprav raději rozkrádá majetek SŽDC, jež se volně povaluje...Jenže to je všude. Za to mnohem větší substrát jsou "pseudofans" Baníku, Sparty, Brna... :)
Pane, to máte fuk. V Chemnitz se taky dělaly u Hartmannů príma mašinky a anžto nebyla dlouhou dobu vlečka, tak se tahaly ku dráze skrz město koňským potahem ...
Podstatné je že v České Lípě se mašinky dělají. Míst, kde tako aktivita ustala, je přemnoho. "Zadrátování" není podstatné, toť technicko-ekonomická dopravní otázka.
Při složení obyvatelstva daných měst (Chomutov, Jirkov, Most ...) by mě zajímalo, jak dlouho ty jednotky vydrží v provozuschopném stavu. Nebo budou lidi z depa obcházet tamní sběrny a vykupovat zpět součásti vozů?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
