..: Do Děčína CityElefantem, již od března :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhyÚstecko/Děčínsko/Mostecko — Při podpisu smlouvy s Ústeckým krajem na 10 let se České dráhy zavázaly k dodání nových vlaků pro regionální spoje. Prvním krokem bude nasazení nových klimatizovaných dvoupatrových jednotek CityElefant na trase z Děčína přes Ústí nad Labem do Mostu. Budou zde nasazeny dvě soupravy, které budou vyjíždět o víkendech, kdy zajistí vozbu zhruba poloviny víkendových spojů. Cestující se tak mohou těšit na zlepšení kultury cestování v Ústeckém kraji; nové jednotky jsou vybaveny nejen klimatizací, ale též oddílem první třídy, háky na kola, moderními toaletami a nástupními plošinami pro cestující na vozíku. V pracovní dny zůstane klasická souprava v podobě elektrické lokomotivy řady 163 a vozů Bdt279 nebo Bt283.

Jednotky CityElefant vyjedou z Děčína do Mostu a zpět o všech sobotách a nedělích. Proč byla vybrána zrovna tato trasa? Jedná se o páteřní trať Ústeckého kraje, kde jezdí nejvíce cestujících. Poprvé se s nimi mohou cestující svézt 7. března 2010, kdy vejde v platnost první změna jízdního řádu. V Ústeckém kraji ale není CityElefant žádnou novinkou. Zajišťuje zde vozbu osobních vlaků do Roudnice nad Labem a dále do Kralup nad Vltavou a Prahy. „Důležité je, že jsou CityElefanty nízkopodlažní. To pomáhá nejen cestujícím na invalidním vozíku, ale i starším lidem, kteří nemusí zdolávat schody do vlaku, a také maminkám s kočárky i cyklistům,“ komentuje náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Víkendové nasazení CityElefantů mezi Děčínem a Mostem se vyzkoušelo už v sobotu 28. listopadu 2009, velmi se osvědčilo, a tak tu budou jezdit od první změny jízdního řádu pravidelně.

Na provoz v Ústeckém kraji požádaly dráhy o peníze z Evropského fondu; jedná se o částku zhruba 450 mil. Kč. O tom, zda České dráhy peníze získají, se rozhodne v prvním pololetí tohoto roku. Pokud bude žádost schválena, první nové vlaky by měly vyjet v roce 2012. Dopravě v Ústeckém kraji dráhy věnují celkem 2,1 mld. Kč; nakoupeno bude 7 elektrických jednotek, které budou nasazovány na trase Děčín – Ústí nad Labem – Teplice – Chomutov – Kadaň – Kadaň předměstí a Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov, přičemž by v úseku Ústí nad Labem - Teplice v Čechách měl vzniknout interval 30 minut. Zakoupena bude také jedna dieselová jednotka, druhou zakoupí kraj. Společně bude nasazována na trase Jirkov – Chomutov – Karlovy Vary.

Elektrická jednotka musí být nízkopodlažní, musí mít kapacitu nejméně 180 míst, max. rychlost 160 km/h, bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Motorová jednotka musí být také nízkopodlažní, schopna jet až 120 km/h, musí mít bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Zda ve výběrovém řízení obstojí v současnosti produkované CityElefanty a Regionovy, zahraniční vozidla nebo se objeví nová vozidla domácího průmyslu, se ukáže již tento rok. Podmínkou pro nákup nových regionálních vozidel je však získání zdrojů z EU.

Zdroj: České dráhy [1] [2], [3]


Dominik Jaroš | 5.1.2010 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user Komín  mail  
16.09.2011 (18:57)  
Plánujou elektrifikaci.
18.01.2010 (18:01)  
Čau lidi. taky by mě zajímalo jak se ty elektrický jednotky dostanou z Ústí n. l. do Litvínova. Do louky u litv. dráty jsou ale od louky do litvínova už ne. Tak by mě to zajímalo jak to bude.
Registered user smile 
15.01.2010 (20:33)  
zajímalo by mě jak se jednotka dostane do Kadaně bez drátů?? Nebo mi něco uniklo o eletrifikaci tohoto úseku =o) Zase jeden myslel,ale nedomyslel.
Registered user Honza  mail  
11.01.2010 (13:53)  
No aspoň že jenom o víkendu, jezdit těma škatulema i do Děčína to fakt ne. Lepší pohodlná klasika, než nepohodlná škatule!
11.01.2010 (8:16)  
Miroslav Zikmund:
Zippich : jenže trojdílný Talent délky 52,140 m má kapacitu 151 místo k sezení, tedy méně než poloviny ešusu dlouhého 79,200; čtyřdílný délky 66,880 m má kapacitu 199 míst, tedy cca 2/3 kapacity ešusu. Čili místo jednoho trojdílného ešusu dva trojdílné Talenty ... Myslíte, že dva Talenty jsou levnější než jeden ešus ?


Jednopodlažní Talent2 stejné délky má jen o 10 sedadel méně, než patrový Ešus. Krom toho je dvousystémový a má hnaný každý druhý podvozek, takže by na rozdíl od něj vyjel bez problémů i z Prahy do Benešova. A mimochodem je levnější...
10.01.2010 (13:31)  
Také si myslím, že by se hlavně měla řešit příměstská doprava na střídavém napájecím systému. Zde máme pouze jednotky 560 v Brně, kterých je jen devět a v současném GVD jezdí pouze na vozebním rameni Letovice - Brno - Křenovice horní nádraží s tím, že se jednou podívají do Březové nad Svitavou a jednou do Vyškova. Zcela opustily trať do Břeclavi a do Tišnova a Žďáru nad Sázavou, kam dnes jezdí pouze soupravy složené ze čtyř či pěti vozů Bdmtee a tažené buď plecháčem 242 nebo princeznou 263. Ze Žďáru dále jezdí takzvané Vysočinské klasiky BDs+Bmto tažené buď plecháčem 242 nebo esem 363. Zde by to chtělo nějaké střídavé nebo dvousystémové jednotky. Navíc se v dohledné době bude elektrifikovat trať Brno - Zastávka u Brna - Náměšť - Třebíč - Jihlava. A co tam bude jezdit? Také klasiky?
Registered user Honnzok  mail  
09.01.2010 (21:28)  
Čunče: Vzhledem k tomu že tuším že má desiro dva motory o výkonu 275 kw tak si umím spočítat že výkon desira je 2x275 čili 550. Na druhou stranu jezdí i verze s 2X 315. Čili hydra je ze zákona v 1.variantě výkonější a to hlavní, narozdíl od desira má klasické spřáhlo v případě poruchy jí bezproblému někdo někam přetáhne. Toto je pouze moje domněnka postavena na základě dosavadních zkušeností, ta dvoumotorovst se mě jeví spíše jako negativum, jelikož řada 714 je kvůli tomu poměrně poruchová, o 842 se to také jako moc spolehlivé řešení nezdá, a 843 dopadla také poměrně špatně.... Takže z toho vytušívám že by spojování s náhradní mašinou bylo ještě častjší než u méně přetechnizovaných hyder k tomu všemu ještě údržba počítám že by šli do Vršovic, a Vršovické depo, je rádo, že je rádo
08.01.2010 (23:48)  
V chodových vlastnostech se musím ale Honnzoka zastat, jelikož desiro při jízdě dost nepříjemně "poskakuje", při rozjezdu díky dvěma motorům a nestejně nastavených převodech nepříjemně škube a i hluk z podvozků je relativně dosti velký. Vyzkoušeno osobně na trati z Bad Schandau do Pirny. V tomto má hydra, 054 i 954 z mého pohledu o hodně navrch.
Registered user čunče  mail  
07.01.2010 (22:43)  
Honnzok: Vaše výroky jsou buď lživé, nebo naprosto pomýlené.
Tohle vám může uvěřit leda nějaký magor.
Desiro je sice strašně profláklé, ale přesto je o řád lepší, než "hydra s řidičákem". Proč? Protože Desiro je určeno pro regionální dopravu a je tak postaveno. Hydra byla pro rychlíky a používá se na všechno. To, že mají desira jezdící u nás prkenné sedačky, ja dáno požadavkem kupce. Ony sedačky v nových 054 a elefantech jsou úplně stejně debilně prkenné.
Co se týče akcelerace a měrného výkonu desira, tak kecáte tak, že ani nejspíš netušíte, co to je za parametry.
Registered user Honnzok  mail  
07.01.2010 (17:37)  
Na elephanta nic říct nemůžu neměl sem čest se svézt, reginovy vídam a jezdím v nich celkem často a myslím že by se k tomu hodilo jedno přísloví za máloo peněz hoooodně muziky momentálně jsou myslím poměrně dobrým zlepšením fakt nevím proč na ně nadávate mě by na výkony kde jezdí úplně postačovala 810 s motorem od 811, 812 a sedačkami z regíny, stejně tak nevím proč tak hrozně vychvalujete desira, vsadím se s vámí že vás v tom 90% nejelo, jelikož byste je jinak dávno neobdivovali a chváli jste 854 protože ty jsou až na některé prvky o sto lepší je pravda že samotná 854 není nízkopodlažní nemá klimu, ale klima se dá dosadit a nízkopodlažnost bud doplnit o 954 (zvedací plošina nebo o nízkopodlažní vůz upraveny pro provoz s hydrou nějaká 914 na čtyr nápravový způsob, V pérováním i v chodových vlastnostech dokonce i sedačky se mi zdaj hodně stejné a chodové vlastnosti má podle mě hydra lepší. Desiro by sotva supělo do Harrachova. Tuším že by se nedostalo ani do Desné, kam vyjedou i reginovy trio...., ale spíš bylo by na čase naházet ty sloni místo 451/460 a tyto vozy stáhnout do Třebové. Jelikož souprava která ted jezdi a jezdila na Hradecku jsou děs. 163 + 3xBdmtee či dokonce jen 2xBdmtee jsou zcela nepochopitelné a hlavně náročné na čas. Mašina 30 let vozy 19 a musí se objíždět!!!!
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko