..: Do Děčína CityElefantem, již od března :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhyÚstecko/Děčínsko/Mostecko — Při podpisu smlouvy s Ústeckým krajem na 10 let se České dráhy zavázaly k dodání nových vlaků pro regionální spoje. Prvním krokem bude nasazení nových klimatizovaných dvoupatrových jednotek CityElefant na trase z Děčína přes Ústí nad Labem do Mostu. Budou zde nasazeny dvě soupravy, které budou vyjíždět o víkendech, kdy zajistí vozbu zhruba poloviny víkendových spojů. Cestující se tak mohou těšit na zlepšení kultury cestování v Ústeckém kraji; nové jednotky jsou vybaveny nejen klimatizací, ale též oddílem první třídy, háky na kola, moderními toaletami a nástupními plošinami pro cestující na vozíku. V pracovní dny zůstane klasická souprava v podobě elektrické lokomotivy řady 163 a vozů Bdt279 nebo Bt283.

Jednotky CityElefant vyjedou z Děčína do Mostu a zpět o všech sobotách a nedělích. Proč byla vybrána zrovna tato trasa? Jedná se o páteřní trať Ústeckého kraje, kde jezdí nejvíce cestujících. Poprvé se s nimi mohou cestující svézt 7. března 2010, kdy vejde v platnost první změna jízdního řádu. V Ústeckém kraji ale není CityElefant žádnou novinkou. Zajišťuje zde vozbu osobních vlaků do Roudnice nad Labem a dále do Kralup nad Vltavou a Prahy. „Důležité je, že jsou CityElefanty nízkopodlažní. To pomáhá nejen cestujícím na invalidním vozíku, ale i starším lidem, kteří nemusí zdolávat schody do vlaku, a také maminkám s kočárky i cyklistům,“ komentuje náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Víkendové nasazení CityElefantů mezi Děčínem a Mostem se vyzkoušelo už v sobotu 28. listopadu 2009, velmi se osvědčilo, a tak tu budou jezdit od první změny jízdního řádu pravidelně.

Na provoz v Ústeckém kraji požádaly dráhy o peníze z Evropského fondu; jedná se o částku zhruba 450 mil. Kč. O tom, zda České dráhy peníze získají, se rozhodne v prvním pololetí tohoto roku. Pokud bude žádost schválena, první nové vlaky by měly vyjet v roce 2012. Dopravě v Ústeckém kraji dráhy věnují celkem 2,1 mld. Kč; nakoupeno bude 7 elektrických jednotek, které budou nasazovány na trase Děčín – Ústí nad Labem – Teplice – Chomutov – Kadaň – Kadaň předměstí a Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov, přičemž by v úseku Ústí nad Labem - Teplice v Čechách měl vzniknout interval 30 minut. Zakoupena bude také jedna dieselová jednotka, druhou zakoupí kraj. Společně bude nasazována na trase Jirkov – Chomutov – Karlovy Vary.

Elektrická jednotka musí být nízkopodlažní, musí mít kapacitu nejméně 180 míst, max. rychlost 160 km/h, bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Motorová jednotka musí být také nízkopodlažní, schopna jet až 120 km/h, musí mít bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Zda ve výběrovém řízení obstojí v současnosti produkované CityElefanty a Regionovy, zahraniční vozidla nebo se objeví nová vozidla domácího průmyslu, se ukáže již tento rok. Podmínkou pro nákup nových regionálních vozidel je však získání zdrojů z EU.

Zdroj: České dráhy [1] [2], [3]


Dominik Jaroš | 5.1.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
07.01.2010 (16:36)  
Do března ... chytré, zima přijde za dlouho a nemusí se bát, že jim hned zamrznou, jako jejich každé lepší vozy (proč o tom mluvím - EC 148: 3x Bee272 + 4x B, EC 145 - 3x B + 2x Bc + 1x Bg, EC 75 - 1x Bee246 + 3x B ... to vše za jeden den)
07.01.2010 (11:54)  
K té Železné Rudě - a co vlastně plánují Němci, zatím provádí na trati do Plattlingu totální obnovu mostu přes Dunaj.
registrovaný uživatel Dusanh 
07.01.2010 (7:11)  
Myslíte, že dva Talenty jsou levnější než jeden ešus ?

Máte-li DVA Talenty, můžete je v čase snížených přepravních nároků rozdělit a provozovat každý zvlášť... Tudíž na tu cenu musíte nahlížet i z tohoto hlediska.
06.01.2010 (23:08)  
SzKT : co to je nereko ICE1 ?

kenzo : díky - pokud je efektivní elektrifikace tohoto kousku trati, která nepřinese žádné zkrácení jízdních doba a energetická spotřeba ešusu je vyšší než spotřeba vozidla rodiny 810, pak musí být vysoce efektivní elektrizace na jiném místě kritizované myšlenky zadrátování trati Klatovy - Železná Ruda-Alžbetín...

Zippich : jenže trojdílný Talent délky 52,140 m má kapacitu 151 místo k sezení, tedy méně než poloviny ešusu dlouhého 79,200; čtyřdílný délky 66,880 m má kapacitu 199 míst, tedy cca 2/3 kapacity ešusu. Čili místo jednoho trojdílného ešusu dva trojdílné Talenty ... Myslíte, že dva Talenty jsou levnější než jeden ešus ?
06.01.2010 (20:51)  
A jéje, a to mě bavilo jezdit do děčína i OS, teď nebude...
registrovaný uživatel rpet  mail  
06.01.2010 (16:58)  
to all: byt v UK, puvodem jsem z Litvinova, takze:

1. nejvic romu jezdi mezi TP-UL, bordel delaj zhruba normalni, jako kazdej jinej obcan tohoto statu [CR]. mnohem vetsi brajgl delali svyho casu studenti na relaci LTV-TP, kteri dojizdeli do skol v teplicich - to byl zajezd, panove, pral bych vam to videt a slyset.

2. elektrifikace ramene z Oldrichova pres Louku do Litvinova mi prijde jako naprosto ukrutny nesmysl - pochybuju, ze se investice takto vlozena nekdy v budoucnosti vrati. navic - i pres odpor a skadleni sotousu - povazuju regionohu na teto trati [134] za naprosto idealni a plne dostacujici soupravu, elefant by se [prodlouzen do Litvinova, jak jsem pochopil z clanku] nemohl vyplatit ani v pripade snizeni jizdneho a narustu cestujicich.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
06.01.2010 (15:51)  
Vojta Eliáš: Souhlasím s Vámi. Ono je nejjednodušší hodit všechny do jednoho pytle, zanadávat si na určitou skupinu obyvatel a prohlásit "Já nejsem rasista." Mimochodem do Ústí už City elefanty jezděj a jsou opotřebované stejně jako jinde a vlaky na Most taky nejsou zničené víc než kde jinde.
06.01.2010 (14:43)  
Fučida: Při pohledu na komentář ohledně národnostního složení obyvatelstva v Ústeckém kraji se cítím být docela dotčen. Z komentáře je docela zřejmé, že pisatel není znalý poměrů v této části republiky. Je sice pravdou, že v některých lokatitách je problém s romskou komunitou, ale co se týká železnice, tak se jí musím zastat. Stalé víc pruvodčích na osobní dopravě jsou romové a pokud je mi známo, tak hlavní skupinou, která se podílí na demolici vagónu a dalšího vybavení patří k většinové populaci.

Dále bych se chtěl vyjádřit k diskuzi ohleně rychlostí uvažovaných vozidel. Rychlost 140 km/h je pro uvažované vozební rameno více než dostačující, protože rychlosti nad 120 km/h lze dosáhnout jen v určitých úsecích mezi Ústím a Děčínem, z Ústí do Bohosudova je povoleno max. 120 a z Bohosudova dále nepřesáhne max. povolená rychlost 100 km/h.

Upřímě si myslím, že nápad elektrického provozu mezi Teplicemi a Litvínovem je vcelku dobrý. Za výhodu lze rovněž považovat existující elektrickou trakci z Oldříchova do Louky u Litvínova, která je však v současnoti nevyužívána a odpoje na ze sítě.
06.01.2010 (13:50)  
Já také bydlím v Ústeckém kraji a dennodenně využívám 130 k dojíždění do práce. Sice bohužel úsek Chomutov - Most, takže se slony se budu potkávat max. při výstupu a nástupu do Bdt.

Ale k věci... nevím jak kdo, ale já osobně nepozoruji nějak extra rozbité, nebo počmárané vozy... jo semtam nějaká čmáranice se najde, občas zavadím o natrženou koženku sedačky, zcela vyjímečně poškrábané okno, ale jinak docela v pohodě. Spíš vždycky znechuceně koukám, co jezdí asi za póvl po zbytku republiky, když tu všichni brečí nad stavem vozů a občas se objevují fotky, ze kterých se opravdu zvedá kufr.

nejsem odborník, jen cestující nadšenec a tak říkám: jen houšť každému, jakémukoliv zlepšení.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
06.01.2010 (12:03)  
ad strejcekms
Tak pokud vaše odpověd patří mně, jsem názoru, že to není až takový off-topic... S kolegou "Fučidou" jsme se bavili o tom, jak je sice dobře, že budou nasazeny nové jednotky. Ale tím co v nich mnohdy pojede za povl, budou brzy vypadat jak žabotlamy po desítkách let provozu. A silně pochybuji o tom, že někdy ty nové vozy budou vybaveny nějakým kamerovým sledovacím zařízením. A věřte, že ty šašci, co doma nemůžou ani na wc, bez toho aniž by se optali maminky, budou dávat svým chováním těm jednotkám pěkně zabrat...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko