..: Cena děkana Fakulty dopravní ČVUT :..

děkan Fakulty dopravní prof. Ing. Petr Moos, CSc., foto: FD ČVUT Praha — Fakulta dopravní Českého vysokého učení technického v Praze vypsala 2. ročník soutěže Cena děkana Fakulty dopravní. Soutěž je určena pro studentské týmy (dvě až čtyři osoby) a nebo jednotlivce z odborných středních škol a gymnázií a budou do ní přijímány práce s dopravní a telekomunikační tématikou. Termín pro přihlášení včetně zaslání prací do soutěže je 15. prosince 2009. Vyhlášení výsledků proběhne na konferenci studentů středních škol dne 27. ledna 2010 na půdě Fakulty dopravní ČVUT v Praze. Z podaných projektů budou odbornou porotou, složenou z pedagogů jednotlivých ústavů fakulty, vyhodnoceny nejlepší práce, přičemž všichni členové oceněných týmů získají kromě věcných cen i možnost studia na FD ČVUT bez přijímacích zkoušek (s výjimkou bakalářského studijního oboru Profesionální pilot).

Soutěž je vypsána pro následující oblasti: 1. Dopravní stavby; 2. Ekonomika dopravy a telekomunikací; 3. Automatizace a informatika v dopravě a telekomunikacích; 4. Design dopravních prostředků a staveb; 5. Dopravní prostředky. Očekává se, že vaše práce bude v rozsahu do 20 stran (PDF, dokument Word). Prezentace vaší práce na konferenci zabere asi 10 minut a představíte ji s využitím maximálně 10 snímků (PowerPoint prezentace, PDF). Projekt autoři odesílají elektronicky společně s přihláškou, kde vyplní i stručný obsah projektu.

Ohlédnutí za prvním ročníkem

Loňský rok děkan Petr Moos vypsal tuto soutěž poprvé ve snaze přitáhnout ke studiu na Fakultě dopravní nové zájemce. Soutěže se zúčastnilo celkem 8 jednotlivců a týmů, kteří 28. ledna 2009 prezentovali své projekty před odbornou porotou. Ta rozhodla o následujícím pořadí:

  • 1. místo: Lukáš Tittl – Gymnázium Opatov v Praze – "Lanové dráhy"
  • 2. místo: Petr Stibor – Gymnázium Týn nad Vltavou – "Osobní doprava – historie napříč stoletími"
  • 3. místo: Michal Kurtiš – Slovanské gymnázium Olomouc – "Letouny 2. světové války"
Filip Štajner prezentuje na ceně děkana FD ČVUT, foto: FD ČVUT Filip Štajner prezentuje na ceně děkana FD ČVUT, foto: FD ČVUT Auditorium na ceně děkana FD ČVUT, foto: FD ČVUT Předání cen děkana FD ČVUT, foto: FD ČVUT

Nás může těšit, že v představených projektech byl i jeden z oblasti železniční: "Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?" Vystoupil s ním – v té době student hořovického Gymnázia Václava Hraběte – Filip Štajner. Byla to pro něj velmi dobrá životní zkušenost a proto jsem jej trošku vyzpovídal.

Filip Štajner, Czech RailDays 2009, Ostrava, foto: Josef Petrák Jak jsi zjistil, že byla tato soutěž vyhlášena a co tě přivedlo k tomu, že ses jí zúčastnil?

Pamatuji si, že jsem zahlédl na nástěnce drobný obrázek lokomotivy - něco takového člověka v budově gymnázia překvapí. Související text jsem si přečetl a povzbuzen příjemnou zprávou jsem ihned začal promýšlet vhodné téma.

Zpracování práce asi nebyla jednoduchá záležitost. Kolik jsi jí asi věnoval času v době přípravy na maturitu?

Na takovou otázku nedokáži přesně odpovědět, ale večerů, které jsem zpracování práce věnoval, nebylo málo.

Vystoupení před odborníky určitě na klidu nepřidá. Jaká byla nálada při prezentacích?

Jednoduché to nebylo, ale zmiňované vystoupení zpětně vnímám jako životní zkušenost. Přestože byla odpovídající nálada při prezentacích výborná, domnívám se, že soutěžící byli nervózní všichni…

Pan děkan Petr Moos vás všechny na závěr překvapil…

Pomyslná trofej, kterou jsme si přirozeně všichni soutěžící chtěli domů přivézt, bylo přijetí na FD bez přijímacích zkoušek. Pan děkan Petr Moos byl mile překvapen tím, jaké široké spektrum problémů v oblasti dopravy jsme si všichni soutěžící vybrali. To jej přivedlo nakonec ke změně vyhlášených pravidel – nikdo z nás to do té doby nevěděl. Došlo k tomu, že jsme byli nakonec přijati všichni, kteří jsme se soutěže zúčastnili. Ani nevíš, jak mi spadl kámen ze srdce!

Doporučil bys ostatním, kteří mají zájem o železnici a chtějí se jí dál profesně zabývat, účast v této soutěži? Když se na tebe někdo z letošních soutěžících obrátí s prosbou o radu, podělíš se o své zkušenosti?

Doporučil. V této souvislosti chci poznamenat, že samotná existence soutěže je záležitostí, kterou je nutné ocenit. O své zkušenosti se podělím rád. Přinejmenším z toho důvodu, že do soutěže jsem šel trochu „naslepo“. Lépe řečeno, neměl jsem úplnou představu, jakou formu zpracování si mohu dovolit. S odstupem času vím, že kdybych se soutěže zúčastnil podruhé, práci bych zpracoval jinak. Člověk se stále učí.

Filipe, děkuji za rozhovor a přeji ti hodně úspěchů při studiu.

Pro vás, studenty středních škol, kteří se zajímáte o dopravu, je to hozená rukavice a je jen na vás, jestli ji zvednete. Když se začtu občas do zdejších komentářů pod jednotlivými články, tak tuším, že jsou mezi vámi odborníci a znalci jak v ekonomice dopravy, tak v dopravních prostředcích či jejich designu. Byla by škoda, abyste těchto vašich znalostí nevyužili a nezkusili se o krůček posunout ve vašem profesním růstu. A my vám budeme držet palce, abyste dopadli co nejlépe.

Zdroj: Cena děkana FD ČVUT; foto: FD ČVUT, Josef Petrák


Vlad Poslat mail autorovi | 20.10.2009 (11:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Rozhovory

Ďalšie z regiónu ČR Praha


29.10.2009 (8:33)  
radekedar: Může se zapojit každý student SŠ.
editor alebo admin ŽP RaPa  mail  
26.10.2009 (21:45)  
Sice už newska řádně zapadla, ale stejně se pokusím zeptat, třeba se někdo ozve... ;)
Můžu se do soutěže zapojit jakožto student septimy anebo je určena pouze pro studenty maturitních ročníků?
23.10.2009 (1:33)  
240.025: Jo, Maple se hodil třeba pro integrály, ale to bylo tak vše. Rozhodně mu přeci nemůže být věnován celý semestr a na všechno ostatní se vykašlat s tím, že se to studenti naučí sami. No naučí, ale ...
22.10.2009 (22:03)  
Jirko, musím říct, že znalost maple mi velmi usnadnila studium matiky, ale měl jsem ze zápichu celkem strach, více než ze zkoušky. Podle mě tam maple také patřil, uvítal bych ho trochu osekaný a doplněný o klasickou geometrii.
20.10.2009 (21:08)  
Jistěže jsem studentem :)

Fyzika na fakultě vcelku vyměkla - prý - a matika taky není neudělatelná, alespon u nás v kruhu má zatím obě matiky a fyziku (tedy všechny dosavadní zkoušky z téhle sekce) většina. Ale docela tvrdý je KKM díky debilnímu systému zkoušky a vcelku dost lidí nemá Geometrii, asi díky doposadav debilnímu systému cvičení. Ale teď už se prý na cviku nedělá stále dokola Maple, ale začli dělat geometrii.

Nechápu systém kladných a záporných hlasů tady. Komentář je myslím užitečný, napoví případným zájemcům o studium, že přijímačky nejsou nějaké stavění ke zdi a projde každej třetí. Každopádně za tuto užitečnou informaci mám -13 bodů ...
registrovaný užívateľ Rail-2005  mail  
20.10.2009 (20:35)  
Když jsem v roce 1998 dělal přijímací zkoušky na FD ČVUT, tak byly rozhodně rozhodně výrazně těžší v porovnání s FSI nebo FSV. Na tyto 2 posledně jmenované fakulty tehdy vzali kde koho. Otázkou ale bylo, jak dlouho tam vydržel, protože zvláště matematika je na FSI a FSV výrazně těžší. Naproti tomu, kdo měl tu čest se na FD dostat, zpravidla tam už vydržel. Za vše svědčí, výsledky mých přijímacích zkoušek, kdy jsem na FSI byl asi na 25. místě z více než 500 kandidátů a na FD jsem se dostal s "odřenýma ušima" na nějakém 210. místě (bralo se 230 studentů). Nevím ale jaká je situace dnes.
20.10.2009 (11:53)  
Tak vzhledem k tomu, že na FD berou skoro každého (není převis poptávky), tak ty přijímačky jsou trochu vedlejší.

Tak přeji zúčastněným hodně štěstí v prvním semestru :)

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko