..: Plzeňský kraj výběrovým řízením poptává drážního dopravce :..

754.060, Staňkov, 20. 8. 2009, foto: Pavel Martoch Plzeň — Dosud se v Česku mluvilo o liberalizaci regionální dopravy a hledání vhodného dopravce formou výběrového řízení především v souvislosti s Libereckým krajem, kde má část spojů v Jizerských horách od roku 2011 zajistit Arriva prostřednictvím dceřiné společnosti Vogtlandbahn. Většinu spojů ale bude i přes protesty konkurenčních dopravců nadále provozovat akciová společnost České dráhy. Příklad severních Čech nyní následuje Plzeňský kraj, který v úterý 8. 9. 2009 vyhlásil soutěž na některé své tratě. Od tendru si slibuje nejen nižší ceny (subvence), ale také kvalitnější vlaky.

Výběrové řízení nabízí případným zájemcům kontrakt na 15 let pro období prosinec 2011 až prosinec 2026. Kraj tak může poptávat mezi konkurenty dopravce pro určené regionální výkony, kdy vítěz získává dlouhodobou smlouvu na jasné množství výkonů a cenu za ně. Výměnou za to musí nabídnout přijatelný cenový tarif a kvalitní vozidla. Balíček Plzeňského kraje v sobě zahrnuje požadavek na zajištění základní dopravní obslužnosti na tratích 160 (v úseku Plzeň – Blatno), 180 (v úseku Plzeň - Domažlice město) a také navazující 181 (Nýřany – Heřmanova Huť). Zájemci mohou podat nabídky do 19. října, výsledky pak mají být známy právě ještě koncem října tohoto roku. Tyto neobvykle krátké lhůty patrně vychází ze snahy kraje umožnit dopravcům čerpání finančních prostředků na případný nákup vozidel z Regionálních operačních fondů, jak vyplývá z odkazu v usnesení Rady Plzeňského kraje č. 1099/09 na termín předpokládaného vypsání příslušné výzvy v lednu 2010.

V souvislosti s vypsáním řízení byli přímo osloveni dopravci České dráhy a RegioJet, kteří v posledním roce projevili zájem spolupracovat s krajem na zajištění provozu vlaků na regionálních tratích. Ostatní zájemci si mohou zadávací dokumentaci vyzvednout za poplatek 1000 Kč na Krajském úřadě Plzeňského kraje. Od dopravce se očekávají mimo jiné moderní vozidla pro regionální provoz. Pokud je nevlastní, bude mít 13 měsíců do začátku provozu čas na jejich pořízení. Spoje budou provozovány v rámci Integrované dopravy Plzeňska.

Zdroj: Plzeňský kraj


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.9.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
15.09.2009 (9:19)  
Ja nejsem priznivce tohodle sekani, ukrajovani ci jak to chcete nazyvat. Vysledkem je akorat dalsi neefektivita v systemu, nebot kazdy dalsi dopravce si drzi svoje vozidla, ktere nemuze jinde vyuzit (ani jako posily) a jeste vlastni zalohu.
Vcera rikali na CT, ze v Libereckem k. vyhraly CD s cenou 105,-Kc/vlkm. To se na me nazlobte, ale to je diametralne jina cena, nez na jakou tu predvidali priznivci liberalizace, kdyz rvali o dumpingu. 105,- kc je cena realna a kraj si akorat priplati (ted dava 60,-), ale dostane neco od statu. Arriva tam vyhrala se 112,-, ale na jine trati a zrejme s jinymi vozidly.
15.09.2009 (8:22)  
Tak nejdříve vymyslí jízdenku IN-Gold, pěkně předraženou a pak začnou rozkouskovávat síť, tak aby jízdenka platila jenom někde a jenom na některé vlaky? Co takhle jít polskou cestou, oddělit dálkové vlaky od regionálních. Tohle je v malém v MHD Kralupy, tam jsou 3 systémy, spoje linek řady 300 a 400, vlastní autobusy linka 1 až 4 a autobusy regionální meziměstské převážející frekvenci v obvodu města. Pokud někdo chce mít třeba čtvrtletní jízdenku, musí mít na každý systém jednu, nebo musí čekat na spoj, na který má čtvrtletku. Takže jsou Kralupy ucpané autama.
15.09.2009 (7:55)  
bravo jen tak dál, toto je jediná cesta ke kvalitnímu vozovemu parku
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko