Plzeň — Dosud se v Česku mluvilo o liberalizaci regionální dopravy a hledání vhodného dopravce formou výběrového řízení především v souvislosti s Libereckým krajem, kde má část spojů v Jizerských horách od roku 2011 zajistit Arriva prostřednictvím dceřiné společnosti Vogtlandbahn. Většinu spojů ale bude i přes protesty konkurenčních dopravců nadále provozovat akciová společnost České dráhy. Příklad severních Čech nyní následuje Plzeňský kraj, který v úterý 8. 9. 2009 vyhlásil soutěž na některé své tratě. Od tendru si slibuje nejen nižší ceny (subvence), ale také kvalitnější vlaky.
Výběrové řízení nabízí případným zájemcům kontrakt na 15 let pro období prosinec 2011 až prosinec 2026. Kraj tak může poptávat mezi konkurenty dopravce pro určené regionální výkony, kdy vítěz získává dlouhodobou smlouvu na jasné množství výkonů a cenu za ně. Výměnou za to musí nabídnout přijatelný cenový tarif a kvalitní vozidla. Balíček Plzeňského kraje v sobě zahrnuje požadavek na zajištění základní dopravní obslužnosti na tratích 160 (v úseku Plzeň – Blatno), 180 (v úseku Plzeň - Domažlice město) a také navazující 181 (Nýřany – Heřmanova Huť). Zájemci mohou podat nabídky do 19. října, výsledky pak mají být známy právě ještě koncem října tohoto roku. Tyto neobvykle krátké lhůty patrně vychází ze snahy kraje umožnit dopravcům čerpání finančních prostředků na případný nákup vozidel z Regionálních operačních fondů, jak vyplývá z odkazu v usnesení Rady Plzeňského kraje č. 1099/09 na termín předpokládaného vypsání příslušné výzvy v lednu 2010.
V souvislosti s vypsáním řízení byli přímo osloveni dopravci České dráhy a RegioJet, kteří v posledním roce projevili zájem spolupracovat s krajem na zajištění provozu vlaků na regionálních tratích. Ostatní zájemci si mohou zadávací dokumentaci vyzvednout za poplatek 1000 Kč na Krajském úřadě Plzeňského kraje. Od dopravce se očekávají mimo jiné moderní vozidla pro regionální provoz. Pokud je nevlastní, bude mít 13 měsíců do začátku provozu čas na jejich pořízení. Spoje budou provozovány v rámci Integrované dopravy Plzeňska.
Zdroj: Plzeňský kraj
DJ: ano, v tomto pripade to s temi vozidly muze byt pravda, ale obecne to neplati. A i v tomto pripade muhou jezdit nektere vlaky na el. tratich v nezavisle trakci. Casto tomu je u mene vytizenych vlaku vecer ci brzy rano. Misto klasiky 242+3xBdt jede 1x810, ktera jinak slouzi na odbocne trati.
Ja nejsem priznivce tohodle sekani, ukrajovani ci jak to chcete nazyvat. Vysledkem je akorat dalsi neefektivita v systemu, nebot kazdy dalsi dopravce si drzi svoje vozidla, ktere nemuze jinde vyuzit (ani jako posily) a jeste vlastni zalohu.
V této konkrétní situaci by to nemusel být problém. Vždyť jen tyto dvě tratě z těch, co vycházejí z Plzně, nejsou elektrifikované. U ostatních tratí je na osobáky potřeba souprava s elektrickou lokomotivou, zatímco na tyto dvě tratě to jsou docela jiné soupravy.
Ani dnes nemůže platit, že by stejné soupravy jezdily na osobních vlacích z Plzně jak do Chebu, tak do Podbořan, tak i do Domažlic atd.
IN Gold snad není SLEVA? Je to síťová jízdenka a každý si musí rozmyslet zda se mu vyplatí. Protože pracuji dál než 50 km od domova tak se mi vyplatí, a další jízdy si nemusím platit, což taky rozhodlo o tom, že si ji koupím. Kdybych si je musel platit, tak bych logicky jezdil nejlevnější dopravou, což většinou není vlak. Pokud dojde k nějakému rozkouskování tak hromadná doprava přijde o další část cestujících, ale to je dopravní politika tohoto státu, převést všechno na silnice, na individuální dopravu, a pomáhá jm v tom myšlení většiny lidí, že jezdit autem je IN, jezdit sociálkou OUT.
Prosím tě, ujasni si, co je to pojem nákladová cena!! To je cena, za kterou se jede, pokud výběr z jízdného činí 0 Kč! Ale jelikož si ČD peníze za jízdné nechávají, tudíž o to se snížuje nákladová cena. Rozdíl je víc než markantní. Je jasné, že kraj nezaplatí ČD nákladovou cenu a ještě k tomu jim nechá celé jízdné. To by byl kraj padlý na palici.
DJ: Zoufalé OSŽ se zuby nehty brání všem VŘ - "hájí" zájmy železničářů, tím že nebudou nová vozidla, zaměstnancům se odepře profesní růst a nedočkají se lepších pracovních podmínek. Přitom i samotné ČD se prý na VŘ těší, protože je vyhrají a snáz přijdou k novým vozidlům.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.