..: Letní tarifní novinky: akční nabídky a změny v letních slevách :..

Cestující, foto: ČDPraha – S polovinou června již tradičně přichází druhá změna platného jízdního řádu, ke které České dráhy tradičně připravují i tarifní novinky. Nejinak je tomu i letos, kdy aktuální jízdní řád vstupuje do své poslední fáze obohacený nejen o bezmála 92 stran změn a úprav, ale i řadu tarifních novinek. Letošní léto se neponese pouze ve znamení nového SC Pendolino Sprinter do Třince a výhodnějšího cestování vlaky SuperCity na jižní trase, ale také rozšíření některých slev a zvýšení počtu akčních nabídek, jejichž kouzlo národní dopravce objevuje v posledních měsících. Mezi elektronické eTikety od června přibudou nové relace do Hamburku, Drážďan, Binze a mezi Ostravou a Vídní. V nabídce budou rovněž oblíbené low-cost jízdenky ČD TIP, tentokrát do Berlína a ve vyšším počtu. Dobrou zprávou pro letní cestovatele je i dočasné zrušení některých omezení SONE+ a REGIONet, stejně jako mírné zlevnění vnitrostátních jízdenek. Zcela chybět bude naopak sleva pro mladé Léto-26 a s ní spojené výhodné síťové jízdenky.

Pendolino: do Brna a Břeclavi místenka zdarma, Sprinterem v létě se slevou

Pendolino 680 ČD, Wien Praterkai, foto: PayusO změnách v provozu pendolin jsme informovali již v průběhu května. Na dnešní tiskové konferenci byla potvrzena informace o možnosti využívat v průběhu letního období (21. června - 22. září 2009) všechny spoje SuperCity na severní lince se slevou RailPlus. Na jižní trase v relacích Praha - Brno a Praha - Břeclav pak cestující k platné jízdence podle tarifu TR 10 obdrží místenku na spoje SC 14-19 zdarma, ovšem pouze do vozů č. 6 a 7.

Jízdní doba nového SC Pendolino Sprinter mezi pražským hlavním nádražím a ostravským Svinovem bude 2 hodiny 57 minut, tedy o dvě minuty kratší, než u běžných spojů SC Pendolino. Přestože se jedná o zanedbatelný rozdíl, představuje tento čas nový rekord v osobní dopravě mezi hlavním městem a severomoravskou metropolí, navíc s průměrnou rychlostí 118,98 km/h. Konečnou stanicí nového SC 513 bude Třinec, kam vlak dorazí za 4 h 2 min. Cestující zde také poprvé uslyší vlakové hlášení v polštině.

Koncept nonstop spoje mezi Prahou a ostravskou aglomerací je z pohledu ČD pilotním projektem, podle něhož bude vyhodnocen další postup. Dopravce se v současnosti snaží sledovat reakce cestujících na nové nabídky. "Třinec je pilotem. Chceme vidět, jak budou zákazníci reagovat; sledujeme různé statistiky přepravních proudů. Chceme dát šanci obyvatelům Moravskoslezského kraje se v pátek rychle dostat z Prahy domů," říká na margo nového spoje ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. V pátek odpoledne podle statistik cestuje vlaky SC 507 a 509 přibližně 100 až 300 cestujících, kteří v Ostravě přestupují na regionální spoje do Bohumína, Karviné, Českého Těšína a Třince. Zavedení nového spoje pro tyto cestující tak může uvolnit kapacitu ostatních spojů do Pardubic a Olomouce.

Podle představitelů drah není vyloučeno ani prodloužení jednoho páru pendolin na severní Slovensko. "Výhledově o této destinaci uvažujeme. Momentálně probíhá stavba trati na státní hranici. Po skončení prací můžeme počítat s prodoužením Pendolina do Žiliny," uvádí ředitel ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Prozatím se nepočítá ani se zavedením nedělního Sprinteru v opačném směru. Důvodem je nedostatek souprav řady 680, které by tak nestíhaly pravidelné výkony. Vše se ale může změnit podle aktuální situace v novém GVD. Všechna pendolina z Prahy hl.n. budou i nadále vedena přes Vršovice a Malešice z důvodu nedostatečné kapacity tratě přes Libeň. Podle představitelů ČD budou ale vybrané spoje přetrasovány, jakmile budou k dispozici obě koleje.

Od 14. června dráhy rovněž navazují spolupráci se sítí autopůjčoven Hertz. Cestující budou mít možnost objednat zapůjčení osobního automobilu přes internet nebo prostřednictvím palubního personálu. Zákazníkům ČD bude poskytnuto cenové zvýhodnění.

Vnitrostátní doprava: výhodnější SONE+ i REGIONet, Léto-26 definitivně končí

Vyzkoušejte SONE+, foto: ČDDobré i špatné zprávy přináší druhá změna GVD pro letní cestovatele. Po loňské změně podmínek se sleva pro mladé Léto-26 definitivně přesunula na tarifní smetiště ČD. Tento krok logicky navazuje i na minuloroční zrušení výhodné aplikace In-junior. Představitelé drah původní model vidí jakou zbytečnou pozitivní diskriminaci jedné skupiny zákazníků, zatímco nové nabídky jsou dostupné každému.

Místo toho budou v letním období (21.VI.-22.IX.) ceny všech vnitrostátních jízdenek mezi konkrétními stanicemi počítány podle ceníku z GVD 2008, teda ve většině případů o několik korun levnější, než podle aktuálního tarifu. Tato nabídka se vztahuje i na časové traťové jízdenky.

Výletníky naopak potěší rozšíření dnů platnosti jízdenek SONE+ — v průběhu léta je bude možné využít i ve všední dny za stejných podmínek a cenu 150 Kč pro osobní a spěšné vlaky jako o víkendu. Zvýhodněny budou i regionální jízdenky REGIONet, které budou v letních měsících stát 99 Kč namísto běžných 150 korun.

Mezistátní doprava: nové eTikety a víc ČD TIPů do Berlína

Po prvních experimentech v loňském roce toto léto ČD výrazně rozšiřují paletu akčních nabídek pro cesty do zahraničí. V eShopu bude možné zakoupit zvýhodněné doklady eTiket do nových destinací a v relaci Praha - Drážďany vůbec poprvé i do 1. vozové třídy:

Praha - Hamburg39 €
Ostrava - Vídeň (Wien)19 €
Praha - Ostseebad Binz39 €
Praha - Drážďany (Dresden) - Praha22 € (2. třída), 33 € (1. třída)

Za svůj největší hit letos České dráhy považují low-cost jízdenky ČD TIP, které jsou nabízeny v omezeném počtu. Dopravce podle svých slov s touto nabídkou našel prázdné místo na trhu a hodlá ho dále využít. Jak uvádí ředitel marketingu Aleš Ondrůj "ČD Tipy jsou přesně ty jízdenky, které zvyšují tržby Českých drah a které zaplňují volné kapacity vlaků a přitahují zcela nové zákazníky." Na měsíc červenec jsou nabízeny víkendové zpáteční cesty do Berlína (sobota EC 178, neděle EC 179) za 19 €. Využít je bude možné o víkendech 4.-5.VII., 11.-12.VII., 25.-26.VII. a 18.-19.VII., kdy bude nabízený počet navíc mimořádně zdvojnásoben na 100 kvůli koncertu skupiny U2.

SommerTicket ÖBB

Zajímavou letní nabídku pro mladé připravil rakouský národní dopravce ÖBB. Do své nabídky opět zařadil síťovou jízdenku SommerTicket určenou pro držitele zákaznických karet VORTEILSCard<26. Jízdní doklad za 25 € (cestující do 19 let), resp. 59 € (cestující do 26 let) umožňuje svému držiteli cestovat v období 4.VII.-13.IX. neomezeně po celé síti ÖBB a Raaberbahn, a to v pondělí až pátek od 8. do 24. hodiny a o víkendech a svátcích bez časového omezení. Nabídka se nevztahuje na další soukromé železnice a zvláštní turistické tratě. O tom, zda budou tyto lístky opět nabízet České dráhy držitelům In-karet, zatím nejsou zprávy.

Shrnutí letních nabídek

NabídkaUrčena proCenaOmezení
Vnitrostátní doprava
SC Pendolino, SC Pendolino Sprinter držitelé In-karty/RailPlus povinná rezervace za 100 Kč 21.VI.-22.IX.
SC Smetana, Antonín Dvořák, Slovenská Strela všichni povinná rezervace za 0 Kč relace Praha-Brno nebo Praha-Břeclav, pouze vozy 6,7
SONE všichni 150 Kč 21.VI.-22.IX. i ve všední dny
vlaky Os, Sp
REGIONet všichni 99 Kč vlaky Os, Sp v kraji (rozšířeném podle tratí), 21.VI.-22.IX.
Vnitrostátní jízdné - jednotlivé a časové traťové jízdenky všichni ceny podle tarifu 2008 pouze jízdenky mezi konkrétními stanicemi, 21.VI.-22.IX.
Mezistátní doprava
Praha - Hamburg všichni 39 € omezení eTiket
Ostrava - Vídeň všichni 19 € omezení eTiket
Praha - Binz všichni 39 € omezení eTiket
Praha - Drážďany - Praha všichni 22 € (2.třída)
33 € (1.třída)
omezení eTiket
ČD TIP Praha - Berlín - Praha všichni 19 € pouze víkendy, EC 178 tam, EC 179 zpět, omezený počet 50, resp. 100 jízdenek
Zahraničí
SommerTicket ÖBB <19 (síťová) držitelé VORTEILSCard do 19 let 25 € 4.VII.-13.IX.
po-pá 8-24, so-ne 0-24
SommerTicket ÖBB <26 (síťová) držitelé VORTEILSCard od 20 do 26 let 59 € 4.VII.-13.IX.
po-pá 8-24, so-ne 0-24

Zdroj: České dráhy, ÖBB, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 4.6.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
05.06.2009 (11:16)  
240.025: InJunior už se neprodává a nebude se prodávat ani v létě. Můžete si koupit InZákazníka (za 330 Kč na 3 roky), na něhož dostanete slevu 25 %. V létě dostanete slevu 25 % z loňského jízdného (tj. sleva 1-2 Kč na jednu cestu oproti nelétu).
registrovaný uživatel šohaj 
05.06.2009 (11:13)  
to Jirka:

Chápu, že investovat do nějaké slevové karty platné tři roky skoro litr (600 už to dávno není), když nevíte co bude zítra, je velký risk. Ale risk někdy bývá zisk. Pokud si lístek koupíte v automatu, což je velmi jednoduché, s IN-kartou dosáhnete slevy 29,5% (25% plus bonus za samooubsluhu). Příklad: Brno - Praha 316, s In-kartou 223 (nákup u automatu). Chce to prostě propočítat (doufám, že při nákladech na cestu autem nepočítáte jen cenu PHM).
Pokud nezvítězí In-karta, zbývají jízdenky síťového charakteru ČD Net (1 den, celá síť všechny vlaky, 450 peněz, na SC nutná místenka), REGIO Net (1 den, osobáky a spěšňáky v daném kraji, 150 peněz), SONE+ (sobota nebo neděle, celá síť osobáky a spěšňáky, 150 peněz) a nebo Kilometrická banka, jejíž výhodnost se za poslední dobu značně propadla... Ano, to že je tolik slev, kolik je, není moc přehledné. Největší problém podle mě ale je propočítat tu nejvýhodnější, k čemuž si zpravidla otevírám Excel...
registrovaný uživatel EC 174  mail  
05.06.2009 (11:06)  
V sobotu začne jezdit SC 504 Ostrava - Praha, které se bude vracet z pátečního SC Sprinter. Na www.cd.cz jsem se dočetl, že od 2. změny bude možné uplatnit slevu RailPlus na místenky u všech vlaků SC, což je potěšující. A jak se zde píše, místenky zdarma na jižní větvi budou naštěstí jen v létě a jen do vozů 6 a 7, takže by ta úroveň SC nemusela zas tak moc klesnout. Takže myslím - většina změn je dobrá.
05.06.2009 (10:58)  
M: jeste jednu poznámku ... i kdyby jsi nakonec dokázal najít kombinaci slev že by nás cesta vyšla třeba na 50 Kč, tak je to vše k ničemu, protože já se o to snažil jako běžný zákazník (s nadprůměrnou znalostí ovládání a pohybu po internetu) jsem to nenašel. Mám kamaráda, co má vysokou dopravní na ČVUTu, dnes dělá u ROPIDu a tuto problematiku sleduje, tak má celkem přehled i o tarifech ČD a různých zvýhodněních. Tomu občas volám o radu "jak si koupit lístek" ... a to mi připadá smutný. Ano, pro mě je to složitý, koupit si ideální variantu lístku u ČD
05.06.2009 (10:47)  
M: zpáteční jízdné za 240? Mě stačilo jednosměrné, nicméně cenu mi to ukazuje 316. A byli jsme 2 a ani druhý neměl Inkartu, hledal jsem různý slevy na netu ale nakonec jsem skončil že většina slev je jen s In kartou... takže při ceně jedné cesty přes 600 Kč jsem jel autem a liboval si jak jsem ušetřil :)

Pohodlnější to obvykle není ... myslím samotná cesta. Však jsem psal, že bych si raději pospal ve vlaku než drncal po D1. Ty další náklady jsou zbytečné, v praze mám opencard. Jídlo si dám doma tak jako tak (ať už doma v Praze nebo doma v Brně ... bohužel, pracovní povinnosti mě donutily mít "2 domovy" :((( )

K te cene Brno-Bratislava 4 lidi ... jestli je to tak správné nebo ne nevím, nicméně přístě pojedu nejspíš autem :)
05.06.2009 (10:40)  
Martysss : Verim tomu, ze bych se dostal alespon na 0 když už ne rovnou do kladných čísel v úsporách za jízdenku při pořízení Inkarty (když akceptuji teda že přístup "nechci slevu zadarmo" je správny :-P ) ... problém ale nastává, když jede někdo druhý se mnou (obvykle ji nemá, alespoň 50% mých znamých ji nemá). Myslím že tu skupinovou slevu pro 2 že to pak vyšlo jako na Z kartu už zrušili a nutit někoho aby jel se mnou vlakem za draho, když můžeme jet oba levněji autobusem než vlakem mi přijde hloupý.
registrovaný uživatel M 
05.06.2009 (10:35)  
Jirko, ve ctyrech lidech bude auto VZDYCKY vyhodnejsi. A je to tak spravne!!!

Pripad Bratislava - je zrejme, ze jsi jel tam a zpet v kratke dobe. Kdyz na nadrazi v Brne reknes zpatecni Bratislava, tak ti tu nejvyhodnejsi jizdenku daji a nepotrebujes zadnou prukazku. Zpatecni stoji 360 korun, coz je cena jedne cesty do BA autem (a to bez SK dalnicni znamky)...

Pripad Praha - v nedeli jedu, okolnosti tomu chteji, ze tam i zpet musim SC. Takze pojdme pocitat (s mastercard:-) Zpatecni jizdne 240, priplatek za 1.tridu 200, mistenky 200, obcerstveni tam (dzus, kava, bageta, oplatek) 0, presnidavka v Praze 200, obcerstveni zpet (dzus, kava, bageta, oplatek) 0, vecere 100, k tomu MHD 50 a voda na cestu 40. Celkove 1030 (pricemz je to vcetne stravy). Autem jsem zhruba na nejakych 800-1200 (zalezi jak pojedu, co zapoctu, pricemz amortizaci nepocitam) ovsem bez jidla. Hele klidne mi tvrd, ze je to autem pohodlnejsi, ale prosim nepis, ze se autem dostanes na stejnou cenu jako vlakem! Ano, ty bys zpateci nemel za 240, ale v zadnem pripade ani za ten zhruba litr...
Dokonce se da rict, ze i kdyz si In-kartu poridis kvuli jedine ceste do Prahy, tak 900 (za In-kartu) + 240 (jizdne) je nekde na urovni jedne cesty do Prahy autem. No a pak uz je to jen o pocitani vyhodnosti investice a to necham na tobe...

PS: Jestli se nepletu, tak zpatecni vlakem stoji Praha-Brno 570 korun. Je to o tom, cemu rikas smesne vysoka, protoze i tehle 570 korun, je porad min, nez stoji auto...
05.06.2009 (10:31)  
obecne ČD - Je to drahý a nepřehledný ...

nechápu filosofii tvorby ceníku. Vlakem jsem jen naposledy pred mesicem z Brna do Bratislavy. Nebýt toho že jízdenky vyřizoval jeden fanda do dopravy a koupil to s nějakou slevou, tak bych jel autem. I tak, když jsem později zjistil na kolik vyšla cesta tam a zpět, tak vzhledem k tomu že jsme jeli 4 lidi, tak bych to autem měl za 2/3 této celkové ceny.

Když jedu sám (nebo s někým "normálním" = nemá tarifní podmínky ČD v malíčku), tak jedu vždy autem, občas autobusem. Nestojí mi to za to složité (ano, mě to přijde složité, zvlášť když nemám In kartu, hledat nějakou slevu kterou bych mohl uplatnit. I když se tu určitě pár jedinců ozve, že je to jednoduché jak facka ... tak není, opravdu to jednoduché není. Pro mě aspoň ne a to si nemyslím že bych patřil mezi skupinu lidí s IQ pod 80 :-P). Normální cena mi přijde natolik vysoká, že i když jedu autem sám, tak se dostanu přinejhorším na stejnou částku).

Jen jako příklad, po návratu z Bratislavy jsem si řekl jak jsem to pěkně zvládl a že bych mohl zkusit cestu do Prahy. Chtěl jsem vyjet co nejdřív, našel jízdí řád, bežná cena absolutně ABSOLUTNĚ směšná ... směšně vysoká, tu cenu bych byl ochotnej akceptovat maximálně v ohrožení života. Tak jsem zkoušel jestli mají nějaký slevy i pro cestující bez In karty a po 10 - 15 minutách hledání jsem to zabalil. Nechci zabít půl dne hledáním. Tak jsem nahodil stránky SA, tam bylo vše jasné včetně možnosti koupení jízdenky (mám od nich ještě ze studentských let tu jejich kartičku, byla zdarma na počkání a platí "navěky"). Ceny dobrý, blbý je že na poslední chvíli je jízdenka prakticky nesehnatelná. Nakonec jsem stejně jel zase autem.

Takže vlakem vlastně jedu tak 1x - 2x ročně s nějakou větší skupinkou, kde se najde nějaký znalec tarifních podmínek (další důkaz že to mají složítý - často musí školit průvodčí ve vlaku nebo prodejce za okýnkem) na výlet.

Vláčky mám rád, proto chodím na tento web. Ale zákazník ČD nejsem, ne že bych proti nim něco měl, rád bych sám občas v sobotu vyjel někam na výlet nebo vyměnil řízení po D1 (Praha - Brno) za pospání si ve vlaku. Ale tarifní podmínky jsou pro mě nepřekonatelný problém. Navíc se mi nechce platit 600 Kč za In kartu abych dosáhl "běžnou" (akceptovatelnou) cenu, když nevím, jak často vlakem pojedu. Stav vlaků vůbec nehodnotím, nejezdím natolik často.


Ano, naprostý souhlas. Pouze malá poznámka. Na první pohled se zdá 600 Kč velká částka, ale při slevách, ke kterým máš přístup, se ti to může vrátit během několik jízd.
05.06.2009 (10:09)  
obecne ČD - Je to drahý a nepřehledný ... myslím obecně ceník ČD ... díky bohu za každé dílčí zlevnění ... i když to jen znepřehledňuje ceník a tudíž to pak stejně běžný zákazník nevyužije

nechápu filosofii tvorby ceníku. Vlakem jsem jen naposledy pred mesicem z Brna do Bratislavy. Nebýt toho že jízdenky vyřizoval jeden fanda do dopravy a koupil to s nějakou slevou, tak bych jel autem. I tak, když jsem později zjistil na kolik vyšla cesta tam a zpět, tak vzhledem k tomu že jsme jeli 4 lidi, tak bych to autem měl za 2/3 této celkové ceny.

Když jedu sám (nebo s někým "normálním" = nemá tarifní podmínky ČD v malíčku), tak jedu vždy autem, občas autobusem. Nestojí mi to za to složité (ano, mě to přijde složité, zvlášť když nemám In kartu, hledat nějakou slevu kterou bych mohl uplatnit. I když se tu určitě pár jedinců ozve, že je to jednoduché jak facka ... tak není, opravdu to jednoduché není. Pro mě aspoň ne a to si nemyslím že bych patřil mezi skupinu lidí s IQ pod 80 :-P). Normální cena mi přijde natolik vysoká, že i když jedu autem sám, tak se dostanu přinejhorším na stejnou částku).

Jen jako příklad, po návratu z Bratislavy jsem si řekl jak jsem to pěkně zvládl a že bych mohl zkusit cestu do Prahy. Chtěl jsem vyjet co nejdřív, našel jízdí řád, bežná cena absolutně ABSOLUTNĚ směšná ... směšně vysoká, tu cenu bych byl ochotnej akceptovat maximálně v ohrožení života. Tak jsem zkoušel jestli mají nějaký slevy i pro cestující bez In karty a po 10 - 15 minutách hledání jsem to zabalil. Nechci zabít půl dne hledáním. Tak jsem nahodil stránky SA, tam bylo vše jasné včetně možnosti koupení jízdenky (mám od nich ještě ze studentských let tu jejich kartičku, byla zdarma na počkání a platí "navěky"). Ceny dobrý, blbý je že na poslední chvíli je jízdenka prakticky nesehnatelná. Nakonec jsem stejně jel zase autem.

Takže vlakem vlastně jedu tak 1x - 2x ročně s nějakou větší skupinkou, kde se najde nějaký znalec tarifních podmínek (další důkaz že to mají složítý - často musí školit průvodčí ve vlaku nebo prodejce za okýnkem) na výlet.

Vláčky mám rád, proto chodím na tento web. Ale zákazník ČD nejsem, ne že bych proti nim něco měl, rád bych sám občas v sobotu vyjel někam na výlet nebo vyměnil řízení po D1 (Praha - Brno) za pospání si ve vlaku. Ale tarifní podmínky jsou pro mě nepřekonatelný problém. Navíc se mi nechce platit 600 Kč za In kartu abych dosáhl "běžnou" (akceptovatelnou) cenu, když nevím, jak často vlakem pojedu. Stav vlaků vůbec nehodnotím, nejezdím natolik často.
05.06.2009 (10:03)  
babilon: špatně jsem formuloval, InJunior mi zkončil a budu si pořizovat nový InJunior, tedy by mě zajímalo, jeslti "nový" InJunior bude v létě za 25 % ceny nebo za 50 % ceny, pokud se bude jezdit podle starých cenníků...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko