Česko - Bouřky a silná vichřice v průběhu včerejšího dne výrazně zkomplikovaly železniční provoz na několika místech ČR. Největší mimořádností byla nehoda rychlíku u Černošic a následné uzavření tratě 171 na čtyři hodiny. V dalších úsecích přerušily dopravu spadlé větve, sesuvy půdy a výpadky elektrického napájení. Od 17. hodiny postupně probíhalo obnovování provozu, jak se vichřice přesouvala směrem na východ. Na většině postižených míst byla zavedena náhradní autobusová doprava, přestože počet dostupných vozidel nedokázal zvýšenou páteční frekvenci pojmout. Aktuální stav zpoždění lze sledovat na Babitronu, informace pro cestující poskytuje i web ČD.
Aktualizováno 23.5. 12:21 - Dle zástupců ČD by měly být v tuto dobu již průjezdné všechny tratě, které postihly během včerejšího dne a noci mimořádnosti. Na některých místech je však zaveden pouze jednokolejný provoz v režii motorové trakce.
23.5. 10:09 - Aktuálně je provoz na trati 171 již plně obnoven. Zastaven je však na trati 030 v úseku Bílá Třemešná - Dvůr Králové nad Labem. Mezi Bílou Třemešnou a Jaroměří je zavedena NAD. Dále na tratích 320 v úseku Mosty u Jablunkova - Louky nad Olší a 321 v úseku Albrechtice u Českého Těšína - Havířov jsou vlaky vedeny v motorovými lokomotivami. Problémy však hlásí hlavní tah 011 v úseku Praha-Běchovice - Úvaly, kde v ranních hodinách došlo k lomu kolejnice a uváznutí vlaku EN 424. Provoz je veden po dvou krajních ze tří kolejí.
Trať 321: Rozsáhlé poškození trakčního vedení
Úsek Havířov - Albrechtice u Českého Těšina padající stromy způsobily rozsáhlé poškození trakčního vedení a zablokovaly trať. Provoz na trati bude obnoven pravděpodobně až v ranních hodinách.
Trať 321: Výpadek napájení a překážky na trati
Po částečném zprůjezdnění úseku Mosty u Jablunkova - Čadca kolem 17. hodiny byl hlavní severomoravský tah večer opět ochromen množstvím spadlých stromů. Vlaky nejezdí v úseku Louky nad Olší - Český Těšín, dále na Slovensko pak pouze v nezávislé trakci.
Trať 030: Náraz osobního vlaku do překážky
Osobní vlak 5471 z Jilemnice do Jaroměře, vedený motorovým vozem 810, narazil v úseku Mostek - Bílá Třemešná do spadlých stromů. Nikdo ze 16 cestujících nebyl zraněn, náhradní doprava zatím nebyla zavedena.
Mimořádná opatření v dálkové dopravě
Kvůli neprůjezdnosti tratí 320 a 321 v okolí Českého Těšína budou noční rychlíky 440/441 Excelsior a 442/443 Šírava vedeny odklonovou trasou po tratích 280 SŽDC, 125 ŽSR a 120 ŽSR přes Vsetín, Horní Lideč a Púchov. Opatření zůstane v platnosti až do zprůjezdnění severního tahu přes Ostravu.
Kladný bod si České dráhy zapsaly u skupiny amerických turistů, směřujících z Prahy do Mnichova, odkud měli ráno odletět domů. Dopravce 17členné skupině zajistil náhradní autobus v úseku Plzeň - München, protože přímý rychlík od Prahy byl zdržen potížemi před Berounem.
Obnovení provozu na některých zasažených tratích
Tratě 170 a 171: Nehoda rychlíku u Černošic a mezi Plzní a Chebem
Přerušení provozu na trati Praha - Beroun si vyžádala nehoda, která se stala ve 14:10 asi 400 metrů od zastávky Černošice-Mokropsy před železničním mostem přes řeku Berounku Rychlík 1250 z Prahy do Českých Budějovic v čele s lokomotivou 749.170 zde narazil do spadlého stromu, který strhl k zemi trakční vedení. Při nehodě nebyl zraněn nikdo z 148 osob ve vlaku; lokomotiva po srážce začala hořet. Požár se podařilo přivolaným hasičům zlikvidovat po několika minutách, stanoviště strojvedoucího však bylo vážně poškozeno a předpokládaná škoda dosahuje 800 tisíc Kč. Cestující se mezitím podle pokynů strojvedoucího přesunuli na nedalekou zastávku, odkud ČD organizovaly náhradní autobusovou dopravu.
Vlakové spoje čtyři hodiny vůbec nejezdily v úseku Praha-Smíchov - Řevnice; osobní vlaky od Berouna byly nahrazeny autobusy v úseku Praha-Radotín - Řevnice. Rychlíky ve směru Písek - České Budějovice byly mimořádně vedeny přes Rudnou u Prahy. Obnovení provozu komplikoval rozsah škod i nepříznivé povětrnostní podmínky. V exponovaném čase se navíc dopravci podařilo do NAD nasadit pouze 9 vozidel, které nestíhaly odvážet všechny cestující v pátečním odpoledním provozu. Do NAD kromě DP Praha byla zapojena i linka 380 PID dopravce SpojBus - autobus z Berouna s odjezdem 18:12 vyjel mimořádně od berounského nádraží. Provoz na trati byl obnoven po jedné koleji krátce před 18. hodinou. Přesto se mezi Radotínem a Dobřichovicemi jezdí mezistaničně a NAD je nadále zavedena v omezené míře.
Podle Českého Rozhlasu problémy nastaly i na trati mezi Plzní a Chebem, kde rovněž vlak najel do větví spadlého stromu v úseku Chodová Planá - Planá u Mariánských Lázní. Zavedena byla náhradní autobusová doprava.
Trať 061: Náraz osobního vlaku do překážky
V úseku Rožďalovice - Kopidlno narazil přibližně v 15:19 Os 5816 do spadlých stromů; nikdo nebyl zraněn. V oblasti nebyl dostatek volných autobusů pro zajištění NAD. Provoz byl obnoven po 17. hodině.
Trať 070 a 080: Neprůjezdné tratě
Sesuv půdy na trať nedaleko Bakova nad Jizerou způsobil úplné zablokování tratě Praha - Turnov. Náhradní autobusová doprava byla zavedena v úsecích Mladá Boleslav hl.n. - Debř a Bakov nad Jizerou - Bělá pod Bezdězem. Provoz byl obnoven po 17. hodině.
Trať 310: Spadlé stromy přerušily provoz
V podvečerních hodinách byl přerušen provoz na trati Olomouc - Krnov kvůli stromům, které zablokovaly jednokolejnou trať. Doprava byla obnovena ve večerních hodinách.
Trať 323: Provoz přerušen
Doprava byla zastavena i v úseku Vratimov - Paskov. Spadlé stromy bráníly průjezdu vlaků několik hodin.
Trať 076: Přerušení provozu na Mělnicku
Vlaky odpoledne nejezdily ani v úseku Mělník - Mšeno, opět kvůli pokáceným stromům.
Trať 036: Sesuv opěrné zdi
Po 17. hodině došlo v úseku Jablonec nad Nisou - Smržovka k sesuvu opěrné zdi u trati. Provoz byl přerušen až do večerních hodin.
Trať 040: Provoz zastaven
Přibližně od 15:34 je přerušen provoz vlaků i v úseku Ostroměř - Lázně Bělohrad kvůli spadlým stromům. Náhradní doprava nebyla zavedena, ale úsek byl do večera opět zprovozněn.
Situaci nadále sledujeme
Zdroj: České dráhy, redaktor ŽP v terénu
A řadě 749 bych neříkal blbuvzdorná! Pokud se k nim strojvedoucí chová slušně, jsou to spolehlivé mašinky.
Pravidelná zpoždění tento týden byla způsobena výlukou s NAD mezi Březnicí a Čimelicemi.
Diselovek mají ČD dost. To je předpokládám fór?
To Miroslav Zikmund: Na opravu 749 moc nevěřím. Diselovek mají ČD dost.
Trať 321 - neprůjezdná (v Šenově spadl strom na troleje + ještě něco v úseku Český Těšín - Albrechtice u Č.T.)
Trať 320 - neprůjezdná v úseku Český Těšín - Louky nad Olší
Během dvouhodinového pobytu ve stanici Ostrava Kunčice v R 331 nejezdily ani vlaky směrem na Paskov
A kdyby se to zrovna nepodařilo zprůjezdnit, tak snad chtěli lidi ze 2 nacpaných Žabáků nacpat do 1 autobusu...
ja jel jednou z Brna do Plzne 20,5 hodiny, z Brna jsem vyrazel 19:00 a domu do Plzne (primo do baraku na lochotine) jsem dorazil v 16.00
jel jsem do prahy busem a ten se zasekal na D1 do rana a prijel do prahy ve 13.00
Detvan 17 minut sekyra, nic neobvyklýho. Samozřejmě rychlík na Plzeň v 16:11 nebyl, ale tak to se při tom zpoždění dalo čekat. Tak jsme čekali na 1. nástupišti, hlášení žádný. V 17:00 hlášení, že je výluka Radotín - Řevnice a že je ke 2. nástupišti přistavenej osobák do Radotína, ze kterýho busem do Řevnic. Tak jsme se urychleně přesouvali na 2. nástupiště, ale už na schodech na něj jsme slyšeli výpravu vlaku. Když jsme vyšli na nástupiště už byly zavřený dveře a Žabák odjel v 17:01!!!
Tak byl zas přesun k informacím. Tam pak vykládala ženská, že se máme dopravit na Smíchov metrem a pak něco pojede. Tak jsme od ní vyfasovali lístky na metro, ale pak rozhlas, že zas je vypravenej vlak do Radotína. To už zahlásili 15 minut před odjezdem.
V Radotíně jsme vystoupili a po cca čtvrt hodině přijel autobus. samozřejmě se do něj plnej Žabák nenasoukal. Tak jsme tam čekali ještě hodně dlouho, žádnej bus nejel a to tam stáli 2 za staniční budovou!!! Pak přišel chlap a řek, že je obnovenej provoz, že už pojede osobák do Berouna. Tam jsme dojeli a po čtvrt hodině jel R do Plzně. Ten měl bonus 35 minut. Tak jsme místo v 6 dorazili do Plzně v pul 9...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.