..: Aktuálně: Vichřice způsobila kolaps dopravy v celé republice :..

Česko - Bouřky a silná vichřice v průběhu včerejšího dne výrazně zkomplikovaly železniční provoz na několika místech ČR. Největší mimořádností byla nehoda rychlíku u Černošic a následné uzavření tratě 171 na čtyři hodiny. V dalších úsecích přerušily dopravu spadlé větve, sesuvy půdy a výpadky elektrického napájení. Od 17. hodiny postupně probíhalo obnovování provozu, jak se vichřice přesouvala směrem na východ. Na většině postižených míst byla zavedena náhradní autobusová doprava, přestože počet dostupných vozidel nedokázal zvýšenou páteční frekvenci pojmout. Aktuální stav zpoždění lze sledovat na Babitronu, informace pro cestující poskytuje i web ČD.

Aktualizováno 23.5. 12:21 - Dle zástupců ČD by měly být v tuto dobu již průjezdné všechny tratě, které postihly během včerejšího dne a noci mimořádnosti. Na některých místech je však zaveden pouze jednokolejný provoz v režii motorové trakce.

23.5. 10:09 - Aktuálně je provoz na trati 171 již plně obnoven. Zastaven je však na trati 030 v úseku Bílá Třemešná - Dvůr Králové nad Labem. Mezi Bílou Třemešnou a Jaroměří je zavedena NAD. Dále na tratích 320 v úseku Mosty u Jablunkova - Louky nad Olší a 321 v úseku Albrechtice u Českého Těšína - Havířov jsou vlaky vedeny v motorovými lokomotivami. Problémy však hlásí hlavní tah 011 v úseku Praha-Běchovice - Úvaly, kde v ranních hodinách došlo k lomu kolejnice a uváznutí vlaku EN 424. Provoz je veden po dvou krajních ze tří kolejí.

Trať 321: Rozsáhlé poškození trakčního vedení

Úsek Havířov - Albrechtice u Českého Těšina padající stromy způsobily rozsáhlé poškození trakčního vedení a zablokovaly trať. Provoz na trati bude obnoven pravděpodobně až v ranních hodinách.

Trať 321: Výpadek napájení a překážky na trati

Po částečném zprůjezdnění úseku Mosty u Jablunkova - Čadca kolem 17. hodiny byl hlavní severomoravský tah večer opět ochromen množstvím spadlých stromů. Vlaky nejezdí v úseku Louky nad Olší - Český Těšín, dále na Slovensko pak pouze v nezávislé trakci.

Trať 030: Náraz osobního vlaku do překážky

Osobní vlak 5471 z Jilemnice do Jaroměře, vedený motorovým vozem 810, narazil v úseku Mostek - Bílá Třemešná do spadlých stromů. Nikdo ze 16 cestujících nebyl zraněn, náhradní doprava zatím nebyla zavedena.

Mimořádná opatření v dálkové dopravě

Kvůli neprůjezdnosti tratí 320 a 321 v okolí Českého Těšína budou noční rychlíky 440/441 Excelsior a 442/443 Šírava vedeny odklonovou trasou po tratích 280 SŽDC, 125 ŽSR a 120 ŽSR přes Vsetín, Horní Lideč a Púchov. Opatření zůstane v platnosti až do zprůjezdnění severního tahu přes Ostravu.

Kladný bod si České dráhy zapsaly u skupiny amerických turistů, směřujících z Prahy do Mnichova, odkud měli ráno odletět domů. Dopravce 17členné skupině zajistil náhradní autobus v úseku Plzeň - München, protože přímý rychlík od Prahy byl zdržen potížemi před Berounem.

Obnovení provozu na některých zasažených tratích

Tratě 170 a 171: Nehoda rychlíku u Černošic a mezi Plzní a Chebem

Přerušení provozu na trati Praha - Beroun si vyžádala nehoda, která se stala ve 14:10 asi 400 metrů od zastávky Černošice-Mokropsy před železničním mostem přes řeku Berounku Rychlík 1250 z Prahy do Českých Budějovic v čele s lokomotivou 749.170 zde narazil do spadlého stromu, který strhl k zemi trakční vedení. Při nehodě nebyl zraněn nikdo z 148 osob ve vlaku; lokomotiva po srážce začala hořet. Požár se podařilo přivolaným hasičům zlikvidovat po několika minutách, stanoviště strojvedoucího však bylo vážně poškozeno a předpokládaná škoda dosahuje 800 tisíc Kč. Cestující se mezitím podle pokynů strojvedoucího přesunuli na nedalekou zastávku, odkud ČD organizovaly náhradní autobusovou dopravu.

Vlakové spoje čtyři hodiny vůbec nejezdily v úseku Praha-Smíchov - Řevnice; osobní vlaky od Berouna byly nahrazeny autobusy v úseku Praha-Radotín - Řevnice. Rychlíky ve směru Písek - České Budějovice byly mimořádně vedeny přes Rudnou u Prahy. Obnovení provozu komplikoval rozsah škod i nepříznivé povětrnostní podmínky. V exponovaném čase se navíc dopravci podařilo do NAD nasadit pouze 9 vozidel, které nestíhaly odvážet všechny cestující v pátečním odpoledním provozu. Do NAD kromě DP Praha byla zapojena i linka 380 PID dopravce SpojBus - autobus z Berouna s odjezdem 18:12 vyjel mimořádně od berounského nádraží. Provoz na trati byl obnoven po jedné koleji krátce před 18. hodinou. Přesto se mezi Radotínem a Dobřichovicemi jezdí mezistaničně a NAD je nadále zavedena v omezené míře.

Podle Českého Rozhlasu problémy nastaly i na trati mezi Plzní a Chebem, kde rovněž vlak najel do větví spadlého stromu v úseku Chodová Planá - Planá u Mariánských Lázní. Zavedena byla náhradní autobusová doprava.

Trať 061: Náraz osobního vlaku do překážky

V úseku Rožďalovice - Kopidlno narazil přibližně v 15:19 Os 5816 do spadlých stromů; nikdo nebyl zraněn. V oblasti nebyl dostatek volných autobusů pro zajištění NAD. Provoz byl obnoven po 17. hodině.

Trať 070 a 080: Neprůjezdné tratě

Sesuv půdy na trať nedaleko Bakova nad Jizerou způsobil úplné zablokování tratě Praha - Turnov. Náhradní autobusová doprava byla zavedena v úsecích Mladá Boleslav hl.n. - Debř a Bakov nad Jizerou - Bělá pod Bezdězem. Provoz byl obnoven po 17. hodině.

Trať 310: Spadlé stromy přerušily provoz

V podvečerních hodinách byl přerušen provoz na trati Olomouc - Krnov kvůli stromům, které zablokovaly jednokolejnou trať. Doprava byla obnovena ve večerních hodinách.

Trať 323: Provoz přerušen

Doprava byla zastavena i v úseku Vratimov - Paskov. Spadlé stromy bráníly průjezdu vlaků několik hodin.

Trať 076: Přerušení provozu na Mělnicku

Vlaky odpoledne nejezdily ani v úseku Mělník - Mšeno, opět kvůli pokáceným stromům.

Trať 036: Sesuv opěrné zdi

Po 17. hodině došlo v úseku Jablonec nad Nisou - Smržovka k sesuvu opěrné zdi u trati. Provoz byl přerušen až do večerních hodin.

Trať 040: Provoz zastaven

Přibližně od 15:34 je přerušen provoz vlaků i v úseku Ostroměř - Lázně Bělohrad kvůli spadlým stromům. Náhradní doprava nebyla zavedena, ale úsek byl do večera opět zprovozněn.

Situaci nadále sledujeme

Zdroj: České dráhy, redaktor ŽP v terénu


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.5.2009 (10:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
23.05.2009 (12:48)  
Upřenění k včerejším neprůjezdným tratím 070 a 080 (úsek Mladá Boleslav - Debř): jel jsem zrovna inkriminovaným úsekem a žádná náhradní autobusová doprava zavedena nebyla. Na druhou stranu provoz byl obnoven už před sedmnáctou hodinou. Úsek byl neprůjezdný zhruba dvě hodiny. Tomu odpovídala zpoždění vlaků.
registrovaný uživatel kladno 
23.05.2009 (10:50)  
Rozhodně nedostatek řady 749 pro rychlíky na Budějovice!!! Stejně tak si neumím představit, kdyby došlo k dlouhodobému vyřazení jednoho z vozů řady 954.2 nebo 854! V Praze jsou rádi za každou mašinu a pokud 749.170 nemá poškozený rám a nebo utržený královský čep, pak ji v Praze rozhodně opraví.

A řadě 749 bych neříkal blbuvzdorná! Pokud se k nim strojvedoucí chová slušně, jsou to spolehlivé mašinky.
registrovaný uživatel JB 
23.05.2009 (10:36)  
Ke kapacitě těch budějovických rychlíků: V neděli 17.5. jsem zahlédl (bohužel jenom zahlédl) R1256 jako třívozový. Pokud je to tak, nevíte o tom někdo něco?
Pravidelná zpoždění tento týden byla způsobena výlukou s NAD mezi Březnicí a Čimelicemi.
23.05.2009 (10:12)  
Martin99:

Diselovek mají ČD dost. To je předpokládám fór?
23.05.2009 (10:08)  
K té trati 030 - v pátek byla zavedena NAD v úseku Bílá Třemešná - Jaroměř, takže se mi nechce moc věřit, že to bylo mezi Mostkem a Třemešnou.
22.05.2009 (22:54)  
Před asi měsícem byla z nějakych důvodů přerušena doprava mezi Svitavou a Brnem. Vlaky od Svitav dojely do Adamova, kde lidi vystoupili a čekali. Nikdo z ČD personálu nebyl schopen dát informaci o tom, jak dlouho se bude stát, jestli něco přijede, jestli budou autobusy.... Asi po téměř hodině si jeden cestující všiml autobusu před nádražím a zeptal se pracovníka ČD, jestli to je jako náhradní doprava. Ten řekl že neví. Tak se chlap sebral a šel za řidičem autobusu se zeptat. No a řidič potvrdil, že má jet jako náhrada, ale že nemá žádné bližší info. Tak lidi nastoupili a jeli, přičemž museli navigovat řidiče, protože nevěděl kudy tu trasu jet. Přítelkyně dorazila do Brna asi s 3 hodinovým zpožděním. Přitom, kdyby ČD aspoň dali nějakou informaci, co se děje a jestli mají čekat, mnozí by radši šli na příměstské autobusové linky, které z Brna do Adamova zajíždějí.....


To Miroslav Zikmund: Na opravu 749 moc nevěřím. Diselovek mají ČD dost.
22.05.2009 (22:25)  
Přidal bych něco vlastních zkušeností z dneška:
Trať 321 - neprůjezdná (v Šenově spadl strom na troleje + ještě něco v úseku Český Těšín - Albrechtice u Č.T.)
Trať 320 - neprůjezdná v úseku Český Těšín - Louky nad Olší
Během dvouhodinového pobytu ve stanici Ostrava Kunčice v R 331 nejezdily ani vlaky směrem na Paskov
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
22.05.2009 (21:51)  
Karel Kovářík: Ta doba by mi ani neštvala, kdyby nebyla v Praze totální neinformovanost. Člověk tam čeká skoro hodinu a neřeknou ani pumpička a pak to zahlásí a nedaj člověku ani čas na přestup do toho vlaku. Před informacema pak taky totální chaos, trochu to zlepšovala ta ženská, jenže samozřejmě jí nikdo neinformoval o změnách...
A kdyby se to zrovna nepodařilo zprůjezdnit, tak snad chtěli lidi ze 2 nacpaných Žabáků nacpat do 1 autobusu...
registrovaný uživatel Kakov 
22.05.2009 (21:43)  
ad Sýkoráček: ta doba to jeste slo...
ja jel jednou z Brna do Plzne 20,5 hodiny, z Brna jsem vyrazel 19:00 a domu do Plzne (primo do baraku na lochotine) jsem dorazil v 16.00
jel jsem do prahy busem a ten se zasekal na D1 do rana a prijel do prahy ve 13.00
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
22.05.2009 (21:36)  
Tak jsem se právě dostal domů a to jsem vyrážel z Pardubic ve 14:36. Informování cestujících v Praze na hlaváku ukrutný!!!!
Detvan 17 minut sekyra, nic neobvyklýho. Samozřejmě rychlík na Plzeň v 16:11 nebyl, ale tak to se při tom zpoždění dalo čekat. Tak jsme čekali na 1. nástupišti, hlášení žádný. V 17:00 hlášení, že je výluka Radotín - Řevnice a že je ke 2. nástupišti přistavenej osobák do Radotína, ze kterýho busem do Řevnic. Tak jsme se urychleně přesouvali na 2. nástupiště, ale už na schodech na něj jsme slyšeli výpravu vlaku. Když jsme vyšli na nástupiště už byly zavřený dveře a Žabák odjel v 17:01!!!
Tak byl zas přesun k informacím. Tam pak vykládala ženská, že se máme dopravit na Smíchov metrem a pak něco pojede. Tak jsme od ní vyfasovali lístky na metro, ale pak rozhlas, že zas je vypravenej vlak do Radotína. To už zahlásili 15 minut před odjezdem.
V Radotíně jsme vystoupili a po cca čtvrt hodině přijel autobus. samozřejmě se do něj plnej Žabák nenasoukal. Tak jsme tam čekali ještě hodně dlouho, žádnej bus nejel a to tam stáli 2 za staniční budovou!!! Pak přišel chlap a řek, že je obnovenej provoz, že už pojede osobák do Berouna. Tam jsme dojeli a po čtvrt hodině jel R do Plzně. Ten měl bonus 35 minut. Tak jsme místo v 6 dorazili do Plzně v pul 9...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko