..: Aktuálně: Vichřice způsobila kolaps dopravy v celé republice :..

Česko - Bouřky a silná vichřice v průběhu včerejšího dne výrazně zkomplikovaly železniční provoz na několika místech ČR. Největší mimořádností byla nehoda rychlíku u Černošic a následné uzavření tratě 171 na čtyři hodiny. V dalších úsecích přerušily dopravu spadlé větve, sesuvy půdy a výpadky elektrického napájení. Od 17. hodiny postupně probíhalo obnovování provozu, jak se vichřice přesouvala směrem na východ. Na většině postižených míst byla zavedena náhradní autobusová doprava, přestože počet dostupných vozidel nedokázal zvýšenou páteční frekvenci pojmout. Aktuální stav zpoždění lze sledovat na Babitronu, informace pro cestující poskytuje i web ČD.

Aktualizováno 23.5. 12:21 - Dle zástupců ČD by měly být v tuto dobu již průjezdné všechny tratě, které postihly během včerejšího dne a noci mimořádnosti. Na některých místech je však zaveden pouze jednokolejný provoz v režii motorové trakce.

23.5. 10:09 - Aktuálně je provoz na trati 171 již plně obnoven. Zastaven je však na trati 030 v úseku Bílá Třemešná - Dvůr Králové nad Labem. Mezi Bílou Třemešnou a Jaroměří je zavedena NAD. Dále na tratích 320 v úseku Mosty u Jablunkova - Louky nad Olší a 321 v úseku Albrechtice u Českého Těšína - Havířov jsou vlaky vedeny v motorovými lokomotivami. Problémy však hlásí hlavní tah 011 v úseku Praha-Běchovice - Úvaly, kde v ranních hodinách došlo k lomu kolejnice a uváznutí vlaku EN 424. Provoz je veden po dvou krajních ze tří kolejí.

Trať 321: Rozsáhlé poškození trakčního vedení

Úsek Havířov - Albrechtice u Českého Těšina padající stromy způsobily rozsáhlé poškození trakčního vedení a zablokovaly trať. Provoz na trati bude obnoven pravděpodobně až v ranních hodinách.

Trať 321: Výpadek napájení a překážky na trati

Po částečném zprůjezdnění úseku Mosty u Jablunkova - Čadca kolem 17. hodiny byl hlavní severomoravský tah večer opět ochromen množstvím spadlých stromů. Vlaky nejezdí v úseku Louky nad Olší - Český Těšín, dále na Slovensko pak pouze v nezávislé trakci.

Trať 030: Náraz osobního vlaku do překážky

Osobní vlak 5471 z Jilemnice do Jaroměře, vedený motorovým vozem 810, narazil v úseku Mostek - Bílá Třemešná do spadlých stromů. Nikdo ze 16 cestujících nebyl zraněn, náhradní doprava zatím nebyla zavedena.

Mimořádná opatření v dálkové dopravě

Kvůli neprůjezdnosti tratí 320 a 321 v okolí Českého Těšína budou noční rychlíky 440/441 Excelsior a 442/443 Šírava vedeny odklonovou trasou po tratích 280 SŽDC, 125 ŽSR a 120 ŽSR přes Vsetín, Horní Lideč a Púchov. Opatření zůstane v platnosti až do zprůjezdnění severního tahu přes Ostravu.

Kladný bod si České dráhy zapsaly u skupiny amerických turistů, směřujících z Prahy do Mnichova, odkud měli ráno odletět domů. Dopravce 17členné skupině zajistil náhradní autobus v úseku Plzeň - München, protože přímý rychlík od Prahy byl zdržen potížemi před Berounem.

Obnovení provozu na některých zasažených tratích

Tratě 170 a 171: Nehoda rychlíku u Černošic a mezi Plzní a Chebem

Přerušení provozu na trati Praha - Beroun si vyžádala nehoda, která se stala ve 14:10 asi 400 metrů od zastávky Černošice-Mokropsy před železničním mostem přes řeku Berounku Rychlík 1250 z Prahy do Českých Budějovic v čele s lokomotivou 749.170 zde narazil do spadlého stromu, který strhl k zemi trakční vedení. Při nehodě nebyl zraněn nikdo z 148 osob ve vlaku; lokomotiva po srážce začala hořet. Požár se podařilo přivolaným hasičům zlikvidovat po několika minutách, stanoviště strojvedoucího však bylo vážně poškozeno a předpokládaná škoda dosahuje 800 tisíc Kč. Cestující se mezitím podle pokynů strojvedoucího přesunuli na nedalekou zastávku, odkud ČD organizovaly náhradní autobusovou dopravu.

Vlakové spoje čtyři hodiny vůbec nejezdily v úseku Praha-Smíchov - Řevnice; osobní vlaky od Berouna byly nahrazeny autobusy v úseku Praha-Radotín - Řevnice. Rychlíky ve směru Písek - České Budějovice byly mimořádně vedeny přes Rudnou u Prahy. Obnovení provozu komplikoval rozsah škod i nepříznivé povětrnostní podmínky. V exponovaném čase se navíc dopravci podařilo do NAD nasadit pouze 9 vozidel, které nestíhaly odvážet všechny cestující v pátečním odpoledním provozu. Do NAD kromě DP Praha byla zapojena i linka 380 PID dopravce SpojBus - autobus z Berouna s odjezdem 18:12 vyjel mimořádně od berounského nádraží. Provoz na trati byl obnoven po jedné koleji krátce před 18. hodinou. Přesto se mezi Radotínem a Dobřichovicemi jezdí mezistaničně a NAD je nadále zavedena v omezené míře.

Podle Českého Rozhlasu problémy nastaly i na trati mezi Plzní a Chebem, kde rovněž vlak najel do větví spadlého stromu v úseku Chodová Planá - Planá u Mariánských Lázní. Zavedena byla náhradní autobusová doprava.

Trať 061: Náraz osobního vlaku do překážky

V úseku Rožďalovice - Kopidlno narazil přibližně v 15:19 Os 5816 do spadlých stromů; nikdo nebyl zraněn. V oblasti nebyl dostatek volných autobusů pro zajištění NAD. Provoz byl obnoven po 17. hodině.

Trať 070 a 080: Neprůjezdné tratě

Sesuv půdy na trať nedaleko Bakova nad Jizerou způsobil úplné zablokování tratě Praha - Turnov. Náhradní autobusová doprava byla zavedena v úsecích Mladá Boleslav hl.n. - Debř a Bakov nad Jizerou - Bělá pod Bezdězem. Provoz byl obnoven po 17. hodině.

Trať 310: Spadlé stromy přerušily provoz

V podvečerních hodinách byl přerušen provoz na trati Olomouc - Krnov kvůli stromům, které zablokovaly jednokolejnou trať. Doprava byla obnovena ve večerních hodinách.

Trať 323: Provoz přerušen

Doprava byla zastavena i v úseku Vratimov - Paskov. Spadlé stromy bráníly průjezdu vlaků několik hodin.

Trať 076: Přerušení provozu na Mělnicku

Vlaky odpoledne nejezdily ani v úseku Mělník - Mšeno, opět kvůli pokáceným stromům.

Trať 036: Sesuv opěrné zdi

Po 17. hodině došlo v úseku Jablonec nad Nisou - Smržovka k sesuvu opěrné zdi u trati. Provoz byl přerušen až do večerních hodin.

Trať 040: Provoz zastaven

Přibližně od 15:34 je přerušen provoz vlaků i v úseku Ostroměř - Lázně Bělohrad kvůli spadlým stromům. Náhradní doprava nebyla zavedena, ale úsek byl do večera opět zprovozněn.

Situaci nadále sledujeme

Zdroj: České dráhy, redaktor ŽP v terénu


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.5.2009 (10:09)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
25.05.2009 (16:32)  
Zajimave informace jsem nasel tady: http://katastrofy.com/scripts/index.php?id_nad=16471 ... celou dobu jsem byl presvedcen, ze k pozaru doslo diky elektrice z troleji.

Jinak moje cesta do Ostravy nakonec uz zadne prekvapka nenachystala, v pul devate jsem vystoupil v Ostrave a jedine "zpestreni" byla jizda po druhe koleji nekde kolem Polanky - na te spravne (leve) byly napadane vetve. Timto dekuji vsem, co mi drzeli palce.
25.05.2009 (9:18)  
Miroslav Zikmund - naprostý souhlas. Domnívám se, že u nás je péče o vegetaci kolem tratí věnována podobná péče jako v zahraničí.

Prostě akorát jednou-dvakrát do roka přijde takový marast, který pár i těch zdravých stromů na trať pošle. Největší škody (zejména na Královédvorsku) napáchal neznámý pachatel, který nařezal část lesa. Neplánovaně tam vznikla mýtina, která se s dalšími vichry zvětšuje. Bohužel i přes koleje. Jinak pro představu situace - ještě v neděli byla uzavřena silnice 325 z Bílé Třemešné na Doubravici, která vede stejným lesem jako trať do Dvora Králové. A o tom se téměř nikde nepíše.

Takže na vině spíše lidé, kteří nemají s železnicí žádnou souvislost.
24.05.2009 (20:53)  
Těch, jímž se nelíbí stromy kolem tratí (protože na to podle nich SŽDC dlabe), bych se chtěl zeptat – jako to je v zahraničí, třebas Rakousko, Německo, Švýcarsko - do jaké vzdálenosti od trati jsou stromy nekompromisně vymýceny ?
24.05.2009 (15:10)  
Když to není schopna prořezat SŽDC (ochránci jsou spíš hlavně dobrá výmluva, i když snadné to s nimi jistě není), tak holt to za ní provede příroda sama...
Registered user Yves 
24.05.2009 (14:29)  
V úterý přijdou ještě o dvě třídy horší bouřky. To bude taky mazec.
23.05.2009 (19:40)  
Martin99 : vedení DKV Praha, s nímž pravidelně komunikuji, je poněkud jiného názoru... Ony totiž 749 musí mnohdy nahrazovat 854 ...

kladno : právě proto je "blbuvzdorná".
23.05.2009 (19:11)  
JB:
Ano, byla to souprava od R 1251 pro R 1250. R 1250 a R 1255 byly včera na jihu bez náhrady odřeknuty.
Registered user JB 
23.05.2009 (18:34)  
To pravidlo by mě zajímalo. Včera byl pátek, jel jsem z Písku a žádný třívozový jsem nepotkal. Zato jsme potkali v Čimelicích stojící soupravu s patrem - ale budějovickým, pracovně jsem ho pokládal za odřeknutou jižní větev některého z postižených vlaků. (To odřeknutí je realita, cestujícím z Písku do ČB byla doporučena jízda přes Ražice.)
23.05.2009 (17:51)  
JB:
Dle jakéhosi neznámého pravidla jsou ty rychlíky obvykle v pátek do neděle posilovány třetím vozem, nebo je místo velkoprostoru nasazováno patro.

A výluka s NAD může jen za část zpoždění, zbytek jde na vrub ostatním výlukovým činnostem (jednokolejné úseky, vyplé zabzř, ..).
23.05.2009 (13:20)  
R1250: Cestující jsou navigování podle pokynô strojvedoucího.

Tak to ani omylem. Strojvedoucímu je po tom naprostá putna. Nenavigoval je nikdo jiný než vlakvedoucí. Strojvedoucí se nemohl vzdálit od mašiny...i když hořela.


Martin99: Vykládej pohádky někomu jinému. To že personál vlaku neví co se děje je věc celkem běžná. Ovšem ani v nejmenším to není jeho vina. On se to taky musí nějak dozvědět.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko