..: Starší strojvedoucí mohou v budoucnu nahradit i cizinci :..

StrojvedoucíPraha - Za pár let budou mít České dráhy možná problém sehnat náhradu za strojvůdce, kteří odejdou do důchodu. Věková struktura strojvůdců je totiž krajně nepříznivá - podle informací náměstka pro personalistiku ČD Milana Ruttnera jejich průměrné stáří převyšuje 47 let. Mladých je velmi málo a do deseti let odejde do důchodu polovina ze současného celkového počtu čtyř tisíc.

Atraktivita oboru v posledních letech klesá. Podle ředitele SPŠ strojní a dopravní v Děčíně Josefa Šlapáka už není dnes tolik mladých kluků, kteří by jevili zájem o toto náročné povolání. Požadavky jsou i přes klesající zájem stále velmi vysoké, zejména co se zdravotního a psychického stavu týká. Konkrétní výčet podmínek, které musí strojvedoucí splňovat, je uveden ve vyhlášce Ministerstva dopravy.

České dráhy se snaží tomuto nepříznivému trendu čelit – rozběhly stipendijní program pro studenty vybraných dopravních škol. Ti, kteří se zaváží, že pět let po skončení studia budou pracovat pro České dráhy, dostanou měsíční stipendium dva tisíce korun a dráhy jim zaplatí ubytování na internátu. Tuzemští studenti však zřejmě nebudou stačit k tomu, aby nahradili staré strojvůdce, a tak se dráhy poohlížejí i za hranice. Do konce roku 2009 nastoupí do přípravných kurzů na strojvedoucího zhruba sto mladých Slováků.

Podle Ruttnerových slov plánují České dráhy „lovit“ strojvůdce i dále na východ, a to na Ukrajině. Podmínky pro ukrajinské strojvůdce by měly být srovnatelné s tím, co České dráhy nabízejí nyní – tj. nástupní plat kolem dvaceti tisíci korun hrubého. Průměrná mzda se časem může vyšplhat přes třicet tisíc korun, avšak včetně příplatků za noční služby a práce o svátcích a víkendech. České dráhy také počítají s tím, že o některé strojvůdce je připraví konkurence.

zdroj: iDNES


trainspotter Poslat mail autorovi | 18.5.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
19.05.2009 (21:10)  
For MrKofi: No tu strojvedoucí mám přímo na stanovišti, ale paní výpravčí ne :-(
registrovaný uživatel Fauny  mail  
19.05.2009 (20:07)  
Bude pro mě při dalším ucházení se o práci strojvedoucího plus roční praxe jako mistr v podniku, který se zabývá strojírenstvím a podobnýma věcma?
registrovaný uživatel pph 
19.05.2009 (18:21)  
Jezdím 17 let u Mus a dvacet nemám ani hrubého
registrovaný uživatel Mr.Kofi  mail  
19.05.2009 (17:54)  
Ptal jsem se v DKV Praha na práci strojvedoucího, bohužel nemám maturitu z elektra nebo ze strojní (mám jen gympl), tak mě nechtěli..

Myslím, že "dvacka" nástup jsou slušný peníze, myslím, že tolik ani nemají učitelé po x letech učení na nějaký škole..

TTtrain: fotky asi nemáš, že......
registrovaný uživatel M 
19.05.2009 (16:38)  
astray - no jo, ale prumer a median nejsou uplne stejna cisla. Aneb ze je to mene nez prumerny plat jaksi nic neznamena. Min nez 20 ma nastupni i vetsina doktoru. No a ackoliv nekteri poskoci na zidli, tak vzdelani i narocnost prace lekare a strojvedouciho je nesrovnatelna

Nemluve o tom, ze u strojvedouciho (u doktora teda taky) se uz z podstaty veci pocita s priplatkama za kdeco a taky dostavaji nejakou dvojku cistyho naturalne (rezijka)

Poznamka na konec - NETVRDIM, ze to jsou nejaky kralovsky prachy, to urcite ne! Ale jsou to pekny penize ve srovnani s ostatnima (ceskyma zamestnancema)
19.05.2009 (15:56)  
Dvacet tisíc nástupka, to je síla. Vždyť je to méně než průměrný plat

Dvacet tisíc nástupka je špatné? Když vezmeme tuto republiku , kolik % nastupujících středoškoláků má takový nástupní plat ? 20% ?? Já znám i několik vysokoškoláků , kteří dvacítku nemají ani po 10 letech praxe.
registrovaný uživatel astray 
19.05.2009 (15:50)  
Dvacet tisíc nástupka, to je síla. Vždyť je to méně než průměrný plat.
registrovaný uživatel M 
19.05.2009 (13:15)  
mouka - vim, byla to napul recnicka otazka, kterou jsem chtel odpovedet na to, jestli lide od CD mohou "pracovat" pro CDC
registrovaný uživatel rohilkk  mail  
19.05.2009 (13:07)  
Nejvic se mi libi jak vsichni tvrdi, ze jsme rychlokvasky, tak vazeni...Vy si nekdo myslite, ze kterykoliv zamestnavatel bude zamerne prodluzovat kurz a zacviky cloveka, ktery je pro firmu jen pritezi? Proc by mel byt nekdo v zacviku dele, nez stanovuje zakon? Prece kdokoliv by mel svou firmu tak zauci co nejrychleji a bez makat a tohle je i u strojvedoucich. Ale podle me by se mel zmenit cely tento system, na dilnach se vsichni nudi a nic nedelaji a misto toho mohli byt treba pomocnici, nebo neco podobneho, kde by cuchli do provozu a neco se priucili.
Co se tyce zen strojvedoucich, pry je jedna v zacviku v DKV Olomouc co jsem tak slysel.
19.05.2009 (11:31)  
martinhrozny: Hele chodil jsem 2 roky ma managemant strojítenství, potom jsem přestoupil na veřejnosprávní činnost, protože to byla ulejvárna, takže nějaký ty základy techniky bych měl mít (jednou týdně 2 hodiny praxe na dílnách+strojírenský provoz 3 hodiny týdně+1 hodina elektrotechniky).Myslíš, že kdybych jim dodal vysvědčení, že by to alespoň trochu braly v potaz??
Psychotesty: Ty by neměli být zasažtak složité pokud máš pevnou povahu, dělali jsme si je cvičně v psychologii u nás ve škole a prošla většina bez problémů jenom 2 holky by to neudělaly.
Jedna rada dobře se vyspi a ráno se nepohádej a uděláš je:D
Jedna otázka: co bys udělal kdyby si srazil člověka??
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko