Praha – České dráhy před několika dny vypsaly několik výběrových řízení na úklid a čištění osobních železničních vozidel v jednotlivých DKV za celkem 1,4 miliardy korun. Jedná se o úklid v DKV Plzeň (248 mil.), DKV Olomouc (288 mil.), DKV Česká Třebová (220 mil.), DKV Brno (212 mil.) a konečně DKV Praha (388 mil.). České dráhy si od nových VŘ slibují nejen úsporu nákladů, kdy úklid bude prováděn externí společností, ale především zvýšení kvality čištění a tím pádem i zvýšení kultury cestování ve svých vlacích. Výherci z řad zájemců o úklid v jednotlivých DKV by měli začít čistit vagony Českých drah již 1. května letošního roku. Zajímavým údajem v jednotlivých zadáních VŘ ovšem je, že všechny kontrakty mají trvat až do 31.12.2099. Doufejme, že se jedná jen o překlep, který bude opraven dodatečnou opravou výběrového řízení a nikoliv náznak pokusu o drastické snížení nákladů na úklid v příštích devadesáti letech.
Zdroj: isvzus.cz
To je pak asi problém toho, že každý raději nad bordelem mávne rukou, protože je líný si někomu stěžovat/předat stížnost dál/sankcionovat konkrétního zaměstnance.
Pekař: Pánové na MÁV-START mohli slibovat co chtěli, ale v současné ekonomické situaci nejsou schopní dát uklízečům takové platy, aby to zajímalo někoho jiného než Cikány a sedmihradské Maďary, kteří uklízejí jak jsou zvyklí z domova. A upřímně řečeno, uklízet vlak po dojezdu na každou konečnou (byť třeba i tím podivným způsobem) je pořád víc, než máme doma, tak bych byl asi zdrženlivější. Ve vlacích ČD "pořád" rozhodně nikdo nepoletuje...
Nepřipadá mi, že právě ČD mají nějakou velkou snahu nutit firmy, aby úklid prováděli kvalitně. Taková cedulka pro úklidovou firmu znamená reklamu - a to reklamu takovou, jak bude vůz uklizen. A to už pro firmu může být dobrá motivace.
Tyhle smlouvy, pokud budou dobře sepsané včetně postihů za neplnění, můžou čistotě opravdu pomoct. Pokud budou napsané blbě...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.