..: Perlička: Úklid vozů u ČD? 1,4 miliardy na 90 let :..

Ilustrační obrázekPraha – České dráhy před několika dny vypsaly několik výběrových řízení na úklid a čištění osobních železničních vozidel v jednotlivých DKV za celkem 1,4 miliardy korun. Jedná se o úklid v DKV Plzeň (248 mil.), DKV Olomouc (288 mil.), DKV Česká Třebová (220 mil.), DKV Brno (212 mil.) a konečně DKV Praha (388 mil.). České dráhy si od nových VŘ slibují nejen úsporu nákladů, kdy úklid bude prováděn externí společností, ale především zvýšení kvality čištění a tím pádem i zvýšení kultury cestování ve svých vlacích. Výherci z řad zájemců o úklid v jednotlivých DKV by měli začít čistit vagony Českých drah již 1. května letošního roku. Zajímavým údajem v jednotlivých zadáních VŘ ovšem je, že všechny kontrakty mají trvat až do 31.12.2099. Doufejme, že se jedná jen o překlep, který bude opraven dodatečnou opravou výběrového řízení a nikoliv náznak pokusu o drastické snížení nákladů na úklid v příštích devadesáti letech.

Zdroj: isvzus.cz


JiříK. | 7.2.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
09.02.2009 (11:50)  
MZ: Konkurují? To jako, že kdo uklidí lépe dostane více zakázek? To asi ne, ne? :-)))
08.02.2009 (19:40)  
Pro DKV Praha zajišťuje čistění vozů několik společností, na ONJ jsou dokonce dvě, které si konkurují.
registrovaný uživatel M 
08.02.2009 (17:13)  
tenzor - u CD je to prave otazka... Je pravda, ze uklid neni hlavni pracovni cinnost, ale v momente, kdy je tolik veci k uklizeni je to uz otazka, jestli by profesionalove nemeli byt primo v te firme...

Rekl bych, ze je to podobne jako kdyz nejakej zasilkovej obchod vyroste do takovych rozmeru, ze uz je lepsi mit vlastni dodavku nez si najimat spedici, ackoliv "puvodni" podnikatelsky plan asi rozvoz zbozi nebyl.

V pripade CD se klonim spise k tomu, ze by uklizecky mohli mit vlastni, ale tutovka to neni:)
registrovaný uživatel Web 
08.02.2009 (15:05)  
tenzor: Asi tak. Navíc je jednodušší než draze měnit střední management, který to uklízení nezvládá, sepsat jednotnou kvalitní smlouvu a management uklízeček nechat na externích firmách... A rozhodně je jednodušší nezaplatit za špatnou práci externí firmě, než vlastní struktuře zaměstnanců.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
08.02.2009 (15:01)  
tenzor: Anebo vyčlení stávající personál do nově vzniklé dceřinky ČD Hadr, která se do VŘ může přihlásit taky...
registrovaný uživatel tenzor 
08.02.2009 (14:36)  
Ad outsourcing
- vyplatí se v nejen v případě, že potřebuju pracovníky na něco, co by nezabralo celou pracovní dobu, ale i tehdy, pokud se zabývám něčím jiným a tuto činnost je lepší svěřit profesionálům.
- naopak, pokud se outsourcing týká činnosti, kterou firma provádí, stává se noční můrou a využívá jen v kritických případech. Konkrétně jistá firma zabývající se lokalizací SW, která má tupého, ale dobře platícího zákazníka, který nechápal, že množství práce, které právěl navýšil oproti původní dohodě o 100 procent, není možné zpracovat, zvolila tuhle možnost jako poslední zoufalé řešení, takže části SW překládali lidé, kteří neměli žádné zkušenosti s lokalizací a výsledek se brzy dostavil - otřesné překlady, spousta přesčasů pro překladatele i testery později, neustálé stížnosti zákazníka na kvalitu překladu apod.

U ČD nejde o jednoznačný případ, zabývají se provozováním vlakové dopravy, nicméně uklizení vozů k tomu patří (je to o něčem jiném než když IT firma zadá uklizení ve svých prostorách někomu jinému) a pokud ČD předtím měly uklízečky s praxí uklízení vagonů ve svých řadách a tedy mají "uklízecí know-how", pak není moc logické, aby tuto činnost outsourcovaly.
Na druhé straně, při stylu hospodaření ČD je pravděpodobné, že externí firma je bude stát přece jen méně peněz.
08.02.2009 (12:26)  
tak jsem na to zvědavej, jakej bude rozdíl oproti dnešku.
odstrašující případ jsou WC. nejen, že jsou pomalované ale navíc celkově nečisté.
registrovaný uživatel M 
08.02.2009 (1:45)  
No asi tak... Na uklizeni kancelare vypravciho je lepsi externistka, ktera to udela za 10 minut (pokud to teda neudela rovnou vypravci). Ale pokud budou v DKV defacto porad a i objemy "cistidel" budou takove, ze to tezko jde nakupovat jeste ve vetsim, tak je to mozna trochu zvlastni.

Druha moznost je, ze administrativa externi firmy fakt muze vyjit levneji nez administrativa odboru DKV (ktera nad sebou bude mit krajsou administrativu a ta jeste celostatni:-))
08.02.2009 (0:41)  
Ážetďák: Tak outsourcovat - fuj to jsou stejně slova - se vyplatí činnosti, které nepotřebuji každý den... Pokud potřebuji uklízet 24 denně 7 dní v týdnu tak je asi většinou levnější vlastní zaměstananec, protože nemusím živit ještě administrativu oné firmy. Ale ve státních a městských firmách je to opravdu zvláštní trend...
08.02.2009 (0:21)  
Není mi zcela jasné, o co je dražší vlastní zaměstnanec, než externí firma. Protože to bude o tom, že 70 - 80% z toho, co dráha za úklid zaplatí, sežerou managementy oněch firem, z čehož ovšem ČD žádný užitek mít nebudou a za ten zbytek tuhle hnusnou a nevděčnou práci nikdo pořádně dělat prostě nebude. Jenže ve statistikách se vykáže pokles mzdových nákladů a managoři ČD si budou honit trika, jací jsou frajeři. Že externí firma bude dvojnásobně dražší už nikomu nevadí, protože to jsou peníze z jiného pytle.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko