Praha – České dráhy před několika dny vypsaly několik výběrových řízení na úklid a čištění osobních železničních vozidel v jednotlivých DKV za celkem 1,4 miliardy korun. Jedná se o úklid v DKV Plzeň (248 mil.), DKV Olomouc (288 mil.), DKV Česká Třebová (220 mil.), DKV Brno (212 mil.) a konečně DKV Praha (388 mil.). České dráhy si od nových VŘ slibují nejen úsporu nákladů, kdy úklid bude prováděn externí společností, ale především zvýšení kvality čištění a tím pádem i zvýšení kultury cestování ve svých vlacích. Výherci z řad zájemců o úklid v jednotlivých DKV by měli začít čistit vagony Českých drah již 1. května letošního roku. Zajímavým údajem v jednotlivých zadáních VŘ ovšem je, že všechny kontrakty mají trvat až do 31.12.2099. Doufejme, že se jedná jen o překlep, který bude opraven dodatečnou opravou výběrového řízení a nikoliv náznak pokusu o drastické snížení nákladů na úklid v příštích devadesáti letech.
Zdroj: isvzus.cz
Rekl bych, ze je to podobne jako kdyz nejakej zasilkovej obchod vyroste do takovych rozmeru, ze uz je lepsi mit vlastni dodavku nez si najimat spedici, ackoliv "puvodni" podnikatelsky plan asi rozvoz zbozi nebyl.
V pripade CD se klonim spise k tomu, ze by uklizecky mohli mit vlastni, ale tutovka to neni:)
- vyplatí se v nejen v případě, že potřebuju pracovníky na něco, co by nezabralo celou pracovní dobu, ale i tehdy, pokud se zabývám něčím jiným a tuto činnost je lepší svěřit profesionálům.
- naopak, pokud se outsourcing týká činnosti, kterou firma provádí, stává se noční můrou a využívá jen v kritických případech. Konkrétně jistá firma zabývající se lokalizací SW, která má tupého, ale dobře platícího zákazníka, který nechápal, že množství práce, které právěl navýšil oproti původní dohodě o 100 procent, není možné zpracovat, zvolila tuhle možnost jako poslední zoufalé řešení, takže části SW překládali lidé, kteří neměli žádné zkušenosti s lokalizací a výsledek se brzy dostavil - otřesné překlady, spousta přesčasů pro překladatele i testery později, neustálé stížnosti zákazníka na kvalitu překladu apod.
U ČD nejde o jednoznačný případ, zabývají se provozováním vlakové dopravy, nicméně uklizení vozů k tomu patří (je to o něčem jiném než když IT firma zadá uklizení ve svých prostorách někomu jinému) a pokud ČD předtím měly uklízečky s praxí uklízení vagonů ve svých řadách a tedy mají "uklízecí know-how", pak není moc logické, aby tuto činnost outsourcovaly.
Na druhé straně, při stylu hospodaření ČD je pravděpodobné, že externí firma je bude stát přece jen méně peněz.
odstrašující případ jsou WC. nejen, že jsou pomalované ale navíc celkově nečisté.
Druha moznost je, ze administrativa externi firmy fakt muze vyjit levneji nez administrativa odboru DKV (ktera nad sebou bude mit krajsou administrativu a ta jeste celostatni:-))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.