..: Proměnu bistrovozů na řadu ARmpee provede ŽOS Vrútky :..

BRcm ZSSK, foto: Vlaky.net Praha - Kontrakt na modernizaci pěti vozů BRm a jednoho vozu řady BRcm na novou řadu ARmpee podepsaly České dráhy se slovenským výrobcem ŽOS Vrútky. Hodnota kontraktu nakonec činí 205 milionů korun, čili cena za jeden vůz mírně překračuje hranici 34 milionů korun. Do kontraktu na modernizaci vozů se přihlásili dva zájemci, kdy o vítězi rozhodla nižší požadovaná cena.

Modernizací by mělo vzniknout šest nových vozů řady ARmpee, které by se měly objevit na kolejích před začátkem GVD 2009/2010. Vozy by měly dostat klimatizaci, kompletně nový interiér včetně vakuového WC a nového opticko-akustického informačního a elektronického rezervačního systému. Vozy také dostanou kompletně nové bočnice s jinými rozestupy oken.

Velkoprostorový oddíl první třídy nabídne celkem 22 míst, uspořádaných do čtyř „boxů“ po čtyřech sedačkách proti sobě, oddělených od zbytku velkoprostoru skleněnou stěnou, podobně jako tomu je u slovenských vozů Apeer. Zbylých 6 sedadel bude umístěno po dvou proti sobě na druhé straně chodbičky velkoprostorového oddílu. Samozřejmostí by měla být přípojka 230V pro každé sedadlo. Barová část bude mít kromě kuchyně také dva stoly se sedacími boxy pro 4 osoby (celkem tedy 8 míst) a 6 barových stoliček.

Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala pro Deník doplnil také informaci o plánovaném nasazení těchto vozů: „Vozy budou běžně jezdit rychlostí 160 km/h, nasadíme je na expresy a spoje Eurocity z Prahy do Žiliny a také na rychlíky z Prahy přes Plzeň do Mnichova a Norimberku.

Zdroj: Deník.cz, ceskedrahy.cz


JiříK. | 10.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel EC 174  mail  
10.02.2009 (20:22)  
Nové ARmpee by se skvěle hodily na EC 130/131 a EC 132/133. Na trase Bohumín - Bratislava je totiž zbytečné dávat normální restaurační vůz, ale zase zcela bez občerstvení v těchto vlacích to taky není vhodné, už jen kvůli jejich kategorii.
registrovaný uživatel blue_seal  mail  
10.02.2009 (20:20)  
ad JP: Vim co je dobrý, vim co je špatný .... vim co je Bc, vim co je WR, ale nevim co je *D*? :-D
10.02.2009 (19:14)  
No,vozový park to nezachrání,nemáte někdo prosím foto interiéru zrekonstruovaného Aee142 v Trnavě.
registrovaný uživatel SYN 
10.02.2009 (19:06)  
Skoro bych řekl že tyto vozy by měly být primárně určeny na kratší expresy apod. kde se "velká hospoda" nevyplatí dávat. Jiná věc je že dokud budou nové a pěkné tak je nejspíš ČD nasadí i na vyšší výkony kam by primárně nepatřily ale ono to stejně nejspíš moc dlouho nové nevydrží :(

Vmax 160kmh je naprosto přiměřené, bylo by vysloveně trapné kdyby hospoda brzdila zbytek vlaku. Taky když se úprava na 160 dělala u WR851 (ze 140) tak proč ne tady? Nejspíš to nebude extra složité...
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
10.02.2009 (18:14)  
„Vozy budou běžně jezdit rychlostí 160 km/h, nasadíme je na expresy a spoje Eurocity z Prahy do Žiliny"
Hmm, to je zajímavé... Tak to tak vypadá, že ČD asi hodlají dělat modernizace Béček, když by tyto bistro-vozy měly jezdit běžně 160 na Slovač :-O
10.02.2009 (16:37)  
Plyšování morálně zastaralých vozů s končící životností ČD trn z paty nevytáhne. To chce masivní zakázku na velké množství nově vyrobených vozů k sezení i speciálních - Bc, WR, *D*.
10.02.2009 (16:31)  
Opravdu si nemyslím, že je rekonstrukce šesti bufetů přednější než třeba opravit a oplyšovat 200 osobních vozů.
10.02.2009 (14:38)  
no vzhledem k tomu, že se jezdí v taktu, tak krize bude muset opravdu opadnout i o bee272. spíš bych příští rok počítal s bt na expresech, než s tímhle
10.02.2009 (14:34)  
Představte si, po opadnutí vozové krize ale to probuzení do trvdé reality bolí o to víc,radši nepředstavovat.
10.02.2009 (14:19)  
:) že nemůžete jednou brát tu diskusi vážně.

Proč 160 km/h? Protože nemá smysl poddimenzovávat vozy pod současné limitní hodnoty infrastruktury. Počkejme si, jaká bude realizace... Přínos to ale bude mít jasný. Představte si, po opadnutí vozové krize, takového Hutníka/Ostravana/Hradčany s první třídou o kapacitě 5/4 vozu a kvalitním bistrem, celou soupravou na 160km/h a adekvátní lokomotivou. Že to vypadá dobře? Uvidíme za rok...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko