..: Proměnu bistrovozů na řadu ARmpee provede ŽOS Vrútky :..

BRcm ZSSK, foto: Vlaky.net Praha - Kontrakt na modernizaci pěti vozů BRm a jednoho vozu řady BRcm na novou řadu ARmpee podepsaly České dráhy se slovenským výrobcem ŽOS Vrútky. Hodnota kontraktu nakonec činí 205 milionů korun, čili cena za jeden vůz mírně překračuje hranici 34 milionů korun. Do kontraktu na modernizaci vozů se přihlásili dva zájemci, kdy o vítězi rozhodla nižší požadovaná cena.

Modernizací by mělo vzniknout šest nových vozů řady ARmpee, které by se měly objevit na kolejích před začátkem GVD 2009/2010. Vozy by měly dostat klimatizaci, kompletně nový interiér včetně vakuového WC a nového opticko-akustického informačního a elektronického rezervačního systému. Vozy také dostanou kompletně nové bočnice s jinými rozestupy oken.

Velkoprostorový oddíl první třídy nabídne celkem 22 míst, uspořádaných do čtyř „boxů“ po čtyřech sedačkách proti sobě, oddělených od zbytku velkoprostoru skleněnou stěnou, podobně jako tomu je u slovenských vozů Apeer. Zbylých 6 sedadel bude umístěno po dvou proti sobě na druhé straně chodbičky velkoprostorového oddílu. Samozřejmostí by měla být přípojka 230V pro každé sedadlo. Barová část bude mít kromě kuchyně také dva stoly se sedacími boxy pro 4 osoby (celkem tedy 8 míst) a 6 barových stoliček.

Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala pro Deník doplnil také informaci o plánovaném nasazení těchto vozů: „Vozy budou běžně jezdit rychlostí 160 km/h, nasadíme je na expresy a spoje Eurocity z Prahy do Žiliny a také na rychlíky z Prahy přes Plzeň do Mnichova a Norimberku.

Zdroj: Deník.cz, ceskedrahy.cz


JiříK. | 10.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
12.02.2009 (19:35)  
Cypher: tak teď už to víš.
registrovaný uživatel Cypher 
12.02.2009 (17:59)  
pekař :
U JLV nedělám.Ale to co jsem popsal,že většina jídel je už připravena předem a stačí jen ohřát je pravda.Možná se tam ještě trochu vaří-nevím.
registrovaný uživatel pekař 
11.02.2009 (19:04)  
Cypher: u JLV se i vaří, nemystifikuj...
11.02.2009 (17:09)  
Václav: Jestli ono nasazení nebude určeno zejména jejich počtem a také kapacitou první třídy.
11.02.2009 (12:17)  
Nejsem si zcela jist, proč by měly být bistro vozy řazeny na EC Praha - Žilina. Rychlíky Praha - Mnichov/Norimberk, ano, již EC 174 zmíněná Moravia či Devín. Pak třeba "Loudal", ale EC Praha - Žilina, nevím...
11.02.2009 (11:04)  
Plyšování morálně zastaralých vozů s končící životností ČD trn z paty nevytáhne. To chce masivní zakázku na velké množství nově vyrobených vozů k sezení i speciálních - Bc, WR, *D*.
To máš pravdu, ovšem tyto morálně zastaralé vozy zejména B RIC čísel 601-999 a velkoprostory Bdt nejsou moc staré a minimálně deset let ještě budou jezdit. Masivní nákup nových vozů určitě nehrozí.
10.02.2009 (23:06)  
Cypher) Lehátka nejsou potřeba? Tak proto na všech EN, co jsou v českém JŘ, jezdí buď lehátka zahraniční, nebo nevyhovující standardu EuroNight? :) Klidně 10 Bcmz a 10 WLABmz, to bude bohatě stačit. Při větší flotile lůžek se budou lépe dělat turnusy a zálohy...
registrovaný uživatel Cypher 
10.02.2009 (22:16)  
Ok thomas1607

Wagon Slovakia neni ZSSK.Tak jak JLV neni CD.
Kdyz jsem myslel slovaky,tak to byl Wagon slovakia.

Akualne provadi sluzby na 70 80 ... ,59 80 ... a taky dve 88 81 002 a 007 .Ale protoze obcas nefunguji tak jedou i jine bez nalepky Wagon Slovakia.

Horsi je to z opravami.Protoze maji vozy zamcene a pres den spi a zamestnanci CD nemuzou provadet udrzbu.
10.02.2009 (21:08)  
Cyphermozem ta ubezpecit ze ZSSK nema od ČD pozicane ziadne vozne. Realnejsie by to bolo skor naopak, pocas hadam uz konciacej voznovej krizy.
Pravdepodobne si videl na nejakom Bc ČD nalepku WSK ale ta poskytuje sluzby aj pre ČD a nie len pre ZSSK.
registrovaný uživatel Cypher 
10.02.2009 (20:31)  
Vozy na 160 km/h nevidím problém jsou to vozy z 1984 s podvozky GP 200.

Za 34 milionů rekonstrukce.Nevíte náhodou kolik by stál takový nový vůz?

"Plyšování morálně zastaralých vozů s končící životností ČD trn z paty nevytáhne. To chce masivní zakázku na velké množství nově vyrobených vozů k sezení i speciálních - Bc, WR, *D*. "

Vozy Bc je dostatek i když zastaralých.Proto jsou půjčeny slovákům(tak jako některé vozy 70 80 ...) stím,že údržbu provádí ČD zaměstnanci.A pak jsou další normálně nasazovány na obyčejné vlaky jako sedáky(jsem zvědavý jak dlouho vydží než je český cestující upraví do zničeného stavu dnešních Béček).Dalsí nevyuzite byvaji nasazovány na letní spoje.
Jiste par novych klimatizovanych by se hodilo.
Spis by bylo potreba dalsich 20 WLabmz.
Protoze Wlabmee jsou hrozné rekonstrukce na které nemá nikdo náhradní díly.(Ale to není problém jen s temito vozy)
A jako jedinou nahradu maji par 70 80 ... (naftaky) a stare dobre uhlaky( ktere ted maji aspon zasuvky na 230 V a CZE)

WR 88 81 ... jsou stare(1976) spatne udrzovane vozy,ktere diky nikdy neopravovanymi rozvodům topneho vzduchu a spatne netesnosti oken mivaji vzimnim obdobi neustale problemy s topenim (proste kdyz je -5 a vic tak je tam zima)

Restaracni apod.vozy jsou potreba hlavne diky letosnimu grafikonu, protoze nejsou v realu zadne zalohy.

JLV by stacilo jen bistro vozy jejich nabidka ohrivanych jidel je hrozna.Brambory zabelene uvarene,rizky nasmazene v igelitovych krabičkách od neznamych vyrobcu se zeleninou je to podobne.Takze zadna kuchyn vlastne neni potreba.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko