Rychnov nad Kněžnou - Jak jsme Vás již dříve na ŽelPage informovali, České dráhy na počátku května minulého roku řešily stížnost na strojvedoucího a průvodčího Os 15200, kteří nedaleko Kostelce nad Orlicí na Rychnovsku po srážce muže vlakem nehodu nehlásili a pokračovali v jízdě dál. Policejní vyšetřovatelé nedlouho po incidentu přišli s podezřením, že jednadvacetiletého mladíka mohl s největší pravděpodobností usmrtit právě vlak. Následně se strojvedoucí i průvodčím doznali, že se ani nesnažili poskytnout první pomoc, střet neohlásili a nepočkali na záchranáře, což je v hrubém rozporu s vnitřními předpisy ČD. Dráhy s těmito muži okamžitě ukončily pracovní poměr. Oba pak čelili podezření z neposkytnutí pomoci, z čehož je při následném vyšetřování policie obvinila.
28. listopadu 2008 byl v Rychnově nad Kněžnou někdejší strojvedoucí odsouzen k 1,5 roku odnětí svobody právě z důvodu neposkytnutí pomoci. Bývalý průvodčí byl za stejný delikt potrestán šesti měsíci. Soudkyně k případu uvedla: „Motivaci obžalovaných k neposkytnutí pomoci se nepodařilo zjistit, pouze strojvedoucí vypověděl, že se bál nepříjemností.“ Vynesení verdiktu se ani jeden z obžalovaných však nezúčastnil, líčení sledovali jen zástupci médií a rodiče mladíka.
Strojvedoucí při dřívějším líčení vypověděl, že osobu v kolejišti viděl za snížené viditelnosti, následně použil výstražné houkání a poté rychlobrzdu. Nicméně, o tom, že muže srazil, údajně nevěděl. Venkovní ohledání strojvedoucí popisuje: „Zjistil jsem, že muž nemá žádná viditelná zranění. Myslel jsem si, že se vrací z čarodějnic a je silně opilý.“ Po incidentu strojvedoucí s průvodčím nastoupili zpět do vlaku a pokračovali v další jízdě. Zranění, která mladík na místě utrpěl, by při včasném lékařském zásahu, nebyla smrtelná. Podle vyšetřování byl totiž po srážce ještě několik hodin naživu. Tělo se našlo až po té, co po synovi začali pátrat rodiče.
Rozsudek nebyl pravomocný, obžalovaní si nechali lhůtu na případná odvolání. Poněkud paradoxní však je, že se zraněného člověka nevšimli lidé ani strojvedoucí z vlaků, které místem projížděli později.
Zdroje: ČTK/ČeskéNoviny.cz, ŽelPage
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/59/Prague_metro_Cerny_Most_station_01.JPG/800px-Prague_metro_Cerny_Most_station_01.JPG
http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/AN/An004.jpg
Me jde o tohle panove. Nejsem technik, ale podle schematu si bere vlak energii zespod a kolem kolejnice ze zhora je ochrany obal. Myslite, ze neni sance, aby to nejak probilo?
Schema zde - http://www.metroweb.cz/metro/TECH/kolejnice.htm
2 MrKofi: To se ti povedlo, ty budes nejaka vesela kopa, vid? :)
Web: Netvrdil bych to tak jistě:
http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_c/HN/HN-pohledodkol1nakol2.jpg
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.