..: Soud potrestal bývalé železničáře za neposkytnutí pomoci :..

810+010, foto: CharyRychnov nad Kněžnou - Jak jsme Vás již dříve na ŽelPage informovali, České dráhy na počátku května minulého roku řešily stížnost na strojvedoucího a průvodčího Os 15200, kteří nedaleko Kostelce nad Orlicí na Rychnovsku po srážce muže vlakem nehodu nehlásili a pokračovali v jízdě dál. Policejní vyšetřovatelé nedlouho po incidentu přišli s podezřením, že jednadvacetiletého mladíka mohl s největší pravděpodobností usmrtit právě vlak. Následně se strojvedoucí i průvodčím doznali, že se ani nesnažili poskytnout první pomoc, střet neohlásili a nepočkali na záchranáře, což je v hrubém rozporu s vnitřními předpisy ČD. Dráhy s těmito muži okamžitě ukončily pracovní poměr. Oba pak čelili podezření z neposkytnutí pomoci, z čehož je při následném vyšetřování policie obvinila.

28. listopadu 2008 byl v Rychnově nad Kněžnou někdejší strojvedoucí odsouzen k 1,5 roku odnětí svobody právě z důvodu neposkytnutí pomoci. Bývalý průvodčí byl za stejný delikt potrestán šesti měsíci. Soudkyně k případu uvedla: „Motivaci obžalovaných k neposkytnutí pomoci se nepodařilo zjistit, pouze strojvedoucí vypověděl, že se bál nepříjemností.“ Vynesení verdiktu se ani jeden z obžalovaných však nezúčastnil, líčení sledovali jen zástupci médií a rodiče mladíka.

Strojvedoucí při dřívějším líčení vypověděl, že osobu v kolejišti viděl za snížené viditelnosti, následně použil výstražné houkání a poté rychlobrzdu. Nicméně, o tom, že muže srazil, údajně nevěděl. Venkovní ohledání strojvedoucí popisuje: „Zjistil jsem, že muž nemá žádná viditelná zranění. Myslel jsem si, že se vrací z čarodějnic a je silně opilý.“ Po incidentu strojvedoucí s průvodčím nastoupili zpět do vlaku a pokračovali v další jízdě. Zranění, která mladík na místě utrpěl, by při včasném lékařském zásahu, nebyla smrtelná. Podle vyšetřování byl totiž po srážce ještě několik hodin naživu. Tělo se našlo až po té, co po synovi začali pátrat rodiče.

Rozsudek nebyl pravomocný, obžalovaní si nechali lhůtu na případná odvolání. Poněkud paradoxní však je, že se zraněného člověka nevšimli lidé ani strojvedoucí z vlaků, které místem projížděli později.

Zdroje: ČTK/ČeskéNoviny.cz, ŽelPage


Vítek_V | 3.1.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
04.01.2009 (12:34)  
MS: Zalehnout do kanálku bude celkem s jistotou bezpěčné. Nakonec si můžete všimnout, že na začátku a na konci staniční koleje jsou nad kanálkem návěstidla (pro přesné zastavení?). No kdyby i jen občas něco viselo z podvozku do kanálku, tak tam ta návěstidla už dávno nejsou.

Vylézt se z kolejiště určitě dá, ale všecko záleží na fyzičce. Viděl sem takhle kluky (cca 16 let), jak si házeli do kolejí pětikačku a lezli pro ní, zas zpátky, a znovu.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
04.01.2009 (12:22)  
Ad napajeni prazskeho metra:
Vozy metra maji sberac po obou stranach, takze je v podstate jedno, kde je zrovna napajeci kolejnice. Napr. v hostivarskem depu (linka A) je krasne videt, ze se metro da napajet z obou stran a klidne jen na kratkych usecich (njn .. bocni sberac neni pantograf ..)
Napajeci kolejnice byvaji prerusene a presouvane na druhou stranu z mnoha ruznych duvodu: technicke (lepe se na prislusnou stranu privadi proud), provozni (odpojovani useku), esteticke (udajne duvod, proc jsou na nekterych mistech kolejnice u nastupistni hrany) ...
Nemam to z prvni ruky, ale snad to bude stacit i takto.
registrovaný uživatel M 
04.01.2009 (10:44)  
MirekM - mno... Pokud clovek nebude mistni, tak zpravidla nevi, kde je "vpredu". A taky mam obavu, ze tohle by byl ukol jen pro zdatne bezce:-)
registrovaný uživatel MirekM  mail  
04.01.2009 (7:27)  
V metru mě taky podobné myšlenky napadají a mám ještě jedno řešení: Pokud by člověk spadl v přední části nástupiště, mohl by stihnout utéct dopředu - před vlak, který ve stanici zastaví. Na zjišťování, jak se dostat ven, bude mít dostatek času, protože dokud tam bude, vlak se nejspíš nerozjede.
registrovaný uživatel mmv 
04.01.2009 (0:17)  
MS: 1) zalehnout a čekat co se bude dít, ta prohlubeň tam je (doufám) z tohoto důvodu, protože je to na celé síti metra využíváno jako kanál na průsakovou vodu a kde jsou ještě dřevěné pražce, tak v tunelech jsou kompletní, akorát ve stanicích jsou vyřezány aby nebránili zalehnutí.
http://zpravy.idnes.cz/zena-skocila-pod-metro-zpod-soupravy-vylezla-nezranena-pjr-/praha.asp?c=A081225_170702_praha_pei
2)když jsem byl mlád a u podniku krátce, tak jsem ve stanici (tuším) MSA vlezl za soupravou do kolejiště abych jednomu cestujícímu vyndal tam spadnutý kabát. Zpět jsem před následující soupravou (5 min) lezl právě pomocí přívodní kolejnice pod napětím, dnes už bych takto neriskoval, 1. přeci jenom jsem o 22 let starší, 2. ten kryt přívodní kolejnice je sklolaminát a nemusel by mi již dovolit ten trochu akrobatický kousek a za 3. dnes bych se určitě bál o zaměstnání, protože by mě jistě za to propustili z řad DP
registrovaný uživatel MS 
03.01.2009 (23:52)  
2 mmv: Diky, hned jsem klidnejsi. Vidim, ze se okolo toho asi pohybujete, tak bych mel dva skromne dotazy.

1) Jaky je Vas soukromy nazor na bezpecnost "nozovych kanalku" (nebo jak to nazvat)? Nehrozi tam treba, ze proud vzduchu, pripadne nejaka cast podvozku, kol nebo proste vlaku (omluvte netechnicke terminy, vim, ze nekteri z toho musi rust) cloveka smete tak jako tak?

2) Je nejak otestovano, pripadne nejak osetreno, aby clovek zvladl vylezt z kolejiste na nastupni hranu bez pomoci nekoho dalsiho? Nikdy jsem to netestoval, ani nevidel, tak nevim, jde mi o to, jestli v pripade padu a nejistoty, za jak dlouho jede vlak je lepsi se pokusit vyskrabat nahoru a nebo zalehnout a proste cekat. (nepocitam moznosti jako nouzove zastaveni vlaku, pripadne dalsi opatreni od dozorciho a ostatnich)
registrovaný uživatel mmv 
03.01.2009 (23:47)  
Koukám koleje jako koleje, každopádně si myslím, že když už zastavili, tak měli jednat jako občané této republiky a pomoct, když to neudělali a ono se to provalilo, musí následovat trest, je mi divný, že se nebáli, že je práskne někdo z cestujících, jedině snad ten alkohol by to vysvětlil ... a vážení, k tématu metro: přívodní kolejnice je "vždy" vlevo ve směru jízdy až na některé výjimky : ve většině stanic MIMO I.C (Florenc - Kačerov) a I.A (Dejvická - Nám.Míru), je přívodní kolejnice z důvodu bezpečnosti na nástupišti vždy na straně co nejdále od cestujících takže je vidět, na většině stanic I.A a I.C je pod hranou nástupiště takže ji lze s úspěchem použít jako stupínek pro únik před rychle se blížící soupravou. Komplet přívodní kolejnice je na stoupnutí dimenzován a na 99% (soukromý odhad) by nemělo dojít k dotyku živých částí i když já se okolo ní pohybuji s velkým respektem.
registrovaný uživatel M 
03.01.2009 (23:36)  
Jo, s tim zduchnutim to mam taky. Zajimava uchylka a jsem rad, ze nejsem sam:-))
registrovaný uživatel MS 
03.01.2009 (23:33)  
2 xAnri05: No ted jsi to rozsek. Az budes nekdy v Praze na vylete, tak mrkni, ze pred zacatkem stanice (nastupni hrany) se napajeni prerusuje a zacina na opacne strane koleji ve stanici. Asi kvuli jinemu napajeni nebo vypnuti napajeni prave v dobe, kdy ve stanici neni vlak. Ale rikam, to by chtelo nekoho, kdo v tom dela, idelane nekoho od prazskeho metra, fakt by me to zajimalo, jak to vlastne je. Obcas, kdyz cekam na metro, tak nad tim premyslim. Vedle myslenek, jakoze se v posledni chvili nekdo rozbehne a zduchne me do kolejiste pred vlakem a podobne, mate to nekdo taky? :D
registrovaný uživatel M 
03.01.2009 (23:33)  
Anri - nepsal jsem totez?:-) Srovnani Cernak a Hlavak to ale bohuzel vyvratilo. No, cert to vem. Osobne bych mel spis otazky k provozu metra v 19.stoleti:-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko