Rychnov nad Kněžnou - Jak jsme Vás již dříve na ŽelPage informovali, České dráhy na počátku května minulého roku řešily stížnost na strojvedoucího a průvodčího Os 15200, kteří nedaleko Kostelce nad Orlicí na Rychnovsku po srážce muže vlakem nehodu nehlásili a pokračovali v jízdě dál. Policejní vyšetřovatelé nedlouho po incidentu přišli s podezřením, že jednadvacetiletého mladíka mohl s největší pravděpodobností usmrtit právě vlak. Následně se strojvedoucí i průvodčím doznali, že se ani nesnažili poskytnout první pomoc, střet neohlásili a nepočkali na záchranáře, což je v hrubém rozporu s vnitřními předpisy ČD. Dráhy s těmito muži okamžitě ukončily pracovní poměr. Oba pak čelili podezření z neposkytnutí pomoci, z čehož je při následném vyšetřování policie obvinila.
28. listopadu 2008 byl v Rychnově nad Kněžnou někdejší strojvedoucí odsouzen k 1,5 roku odnětí svobody právě z důvodu neposkytnutí pomoci. Bývalý průvodčí byl za stejný delikt potrestán šesti měsíci. Soudkyně k případu uvedla: „Motivaci obžalovaných k neposkytnutí pomoci se nepodařilo zjistit, pouze strojvedoucí vypověděl, že se bál nepříjemností.“ Vynesení verdiktu se ani jeden z obžalovaných však nezúčastnil, líčení sledovali jen zástupci médií a rodiče mladíka.
Strojvedoucí při dřívějším líčení vypověděl, že osobu v kolejišti viděl za snížené viditelnosti, následně použil výstražné houkání a poté rychlobrzdu. Nicméně, o tom, že muže srazil, údajně nevěděl. Venkovní ohledání strojvedoucí popisuje: „Zjistil jsem, že muž nemá žádná viditelná zranění. Myslel jsem si, že se vrací z čarodějnic a je silně opilý.“ Po incidentu strojvedoucí s průvodčím nastoupili zpět do vlaku a pokračovali v další jízdě. Zranění, která mladík na místě utrpěl, by při včasném lékařském zásahu, nebyla smrtelná. Podle vyšetřování byl totiž po srážce ještě několik hodin naživu. Tělo se našlo až po té, co po synovi začali pátrat rodiče.
Rozsudek nebyl pravomocný, obžalovaní si nechali lhůtu na případná odvolání. Poněkud paradoxní však je, že se zraněného člověka nevšimli lidé ani strojvedoucí z vlaků, které místem projížděli později.
Zdroje: ČTK/ČeskéNoviny.cz, ŽelPage
Vylézt se z kolejiště určitě dá, ale všecko záleží na fyzičce. Viděl sem takhle kluky (cca 16 let), jak si házeli do kolejí pětikačku a lezli pro ní, zas zpátky, a znovu.
Vozy metra maji sberac po obou stranach, takze je v podstate jedno, kde je zrovna napajeci kolejnice. Napr. v hostivarskem depu (linka A) je krasne videt, ze se metro da napajet z obou stran a klidne jen na kratkych usecich (njn .. bocni sberac neni pantograf ..)
Napajeci kolejnice byvaji prerusene a presouvane na druhou stranu z mnoha ruznych duvodu: technicke (lepe se na prislusnou stranu privadi proud), provozni (odpojovani useku), esteticke (udajne duvod, proc jsou na nekterych mistech kolejnice u nastupistni hrany) ...
Nemam to z prvni ruky, ale snad to bude stacit i takto.
http://zpravy.idnes.cz/zena-skocila-pod-metro-zpod-soupravy-vylezla-nezranena-pjr-/praha.asp?c=A081225_170702_praha_pei
2)když jsem byl mlád a u podniku krátce, tak jsem ve stanici (tuším) MSA vlezl za soupravou do kolejiště abych jednomu cestujícímu vyndal tam spadnutý kabát. Zpět jsem před následující soupravou (5 min) lezl právě pomocí přívodní kolejnice pod napětím, dnes už bych takto neriskoval, 1. přeci jenom jsem o 22 let starší, 2. ten kryt přívodní kolejnice je sklolaminát a nemusel by mi již dovolit ten trochu akrobatický kousek a za 3. dnes bych se určitě bál o zaměstnání, protože by mě jistě za to propustili z řad DP
1) Jaky je Vas soukromy nazor na bezpecnost "nozovych kanalku" (nebo jak to nazvat)? Nehrozi tam treba, ze proud vzduchu, pripadne nejaka cast podvozku, kol nebo proste vlaku (omluvte netechnicke terminy, vim, ze nekteri z toho musi rust) cloveka smete tak jako tak?
2) Je nejak otestovano, pripadne nejak osetreno, aby clovek zvladl vylezt z kolejiste na nastupni hranu bez pomoci nekoho dalsiho? Nikdy jsem to netestoval, ani nevidel, tak nevim, jde mi o to, jestli v pripade padu a nejistoty, za jak dlouho jede vlak je lepsi se pokusit vyskrabat nahoru a nebo zalehnout a proste cekat. (nepocitam moznosti jako nouzove zastaveni vlaku, pripadne dalsi opatreni od dozorciho a ostatnich)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.