Los Angeles, Moravičany - na těchto místech se momentálně vyšetřují železniční neštěstí. V Americe se srazil nákladní vlak s osobním vlakem a u Moravičan na trati z České Třebové do Olomouce se srazily dva nákladní vlaky - poštovní expres s lokomotivou nejspíše 362.165 najel zezadu do nákladního vlaku vedeného lokomotivou 163.014. Bohužel obě nehody si vyžádaly oběti. Nehodu na Šumpersku nepřežil strojvedoucí. Obětí druhé nehody je ještě víc. Podle dosavadních odhadů je mrtvých nejméně 15 a kolem 70 zraněných, z toho 10 v kritickém stavu. Z trosek vykolejeného vlaku nejsou ještě všichni cestující vyproštěni.
Aktuálně: Dle sdělení tiskového mluvčího ČD byl provoz na trati obnoven v 19:02. Vliv na provoz však bude po této záležitosti znatelný až do rána.
Na serveru idnes přibyly obrázky. Jinak na Moravě stále pokračují odklonové trasy, přes Brno, popřípadně až přes Břeclav platící hlavně pro mezistátní vlaky a vnitrostátní rychlíky. Ostatní spoje jsou v postiženém úseku náhrazeny autobusy.
Zdroj: Rádio Impuls a Novinky.cz, foto: Ahtisaari
http://www.szdc.cz/SZDC_soubory/Prohlaseni/2008-2009/M08.pdf
Zarážející je situace okolo HK, zvlášť na trati do Pardubic (došlo tam k nejhorší nehodě v historii české železnice - i když příčina byla jiná). Dále jsem si povšimnul úseků Praha - Kladno a Věžky - Kojetín, ale najdou se určitě i další.
Cituji z předpisu D2
článek 237.
Při telefonickém dorozumívání na tratích, na nichž jezdí vlaky po téže koleji obousměrně, se zabezpečuje jízda všech vlaků nabídkou, přijetím a telefonickou odhláškou. Správce sdělovacího zařízení může telefonické spojení nahradit jiným telekomunikačním zařízením.
Na tratích (některých nebo všech kolejích dvoukolejných a vícekolejných tratí), kde je traťová kolej pojížděna obousměrně, se zabezpečuje jízda vlaků nabídkou, přijetím a telefonickou odhláškou.
Na tratích, na nichž jezdí vlaky po téže koleji jen jednosměrně, se zabezpečuje jízda následných vlaků telefonickou odhláškou. Vlaky se nabízejí a přijímají jen tehdy, je li to nařízeno.
pítrs : archaické to sice je, ale když provádíte rekonstrukci (modernizaci) zabezpečovacího zařízení, tak ho musíte to stávající vypnout a do doby než uvedete do činnosti to nové, tak musíte zabezpečit jízdu vlaků jiným způsobem.
Dá se to srovnat se situací, kdy budou vám budou v domě zapojovat nový rozvaděč. Než to udělají, tak se budete muset obejít bez elektriky, resp. v noci svítit svíčkami.
Ostatně tímto způsobem zabezpečení se jezdí na mnoha tratích, například z Prahy Krče na Dobříš nebo do Čerčan přes Vrané nad Vltavou.
BTW: Stejně by mě zajímalo, na jakou vzdálenost lze v takovémm oblouku a ve tmě vidět vlak bez odrazek či s různými typy odrazek, neřku-li osobák se světly...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.