..: Škoda Transportation představuje další vývoj :..

Škoda Praha – Plzeňská Škoda v posledních letech nakupovala jako o závod, a tak dnes mohl její generální ředitel Tomáš Krsek novinářům spokojeně vypočítat všechny novinky a představit současnost a budoucnost podniku – nejsilnějšího mezi výrobci kolejové techniky ve Střední Evropě. Poslední akvizicí divize byla koupě plzeňské firmy MOVO, která se specializuje na servis a modernizaci osobních vozů. V současné době je ovšem jedinou zakázkou MOVO subkontrakt pro ŽOS Trnava, při němž modernizuje vozy Českých drah pro leasingovou skupinu ING. I když se MOVO poohlíží po nových kontraktech, výběrové řízení na modernizací vozů BRm/BRcm na řadu ARmpee pro České dráhy prý není pro tuto firmu zajímavé.

Podle předpokladů se očekává skončení subdodávek pro ŽOS Trnava na konci tohoto roku. Škoda se mezitím stala v MOVO 100% vlastníkem, akvizici totiž včera definitivně posvětil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. MOVO zůstane samostatným subjektem v rámci divize TS, Škoda se ovšem zaměří na zefektivnění chodu firmy – dojde ke změnám v logistice firmy, navýšení produkce a přechodu na skutečnou sériovou výrobu. Propouštění naopak nový majitel odmítá, stejně jako odprodej částí firmy nebo výrobního areálu.

Další vývoj Škody Transportation

EJ 575 pro Litvu, foto: CharyŠkoda TS je dostatečně velká, aby si mohla dovolit investice do výzkumu a vývoje,“ řekl dnes Krsek a dodal, že si firma bude muset svůj růst "konzervativně odpracovávat.". Letos krom koupě MOVO podnikla Škoda TS akvizice v šumperském PARS Nova a společnosti POLL, výrobci elektronických systémů pro výkonovou techniku. Tím také nákupy končí a o těch budoucích nechtějí zástupci příliš mluvit. Uvažuje se o Polsku, Maďarsku, Rumunsku a veliký potenciál má podle nich Ukrajina. „Chceme dále expandovat, a pokud bude v našem oboru něco ke koupi za rozumnou cenu, nebudeme váhat,“ tvrdí Krsek.

Ukrajina také projevila zájem si prohlédnout litevské jednotky EJ575. Širokorozchodné podvozky jsou pro tento trh klíčové. Na Ukrajině je potenciální poptávka po moderních lokomotivách i příměstských jednotkách. Škoda také uzavřela spolupráci s petrohradským závodem Vagonmaš. Cílem je postavit a nabídnout prototyp soupravy pro modernizovanou linku metra Petrohrad. Pokud by vyhráli, získají zakázku na 250 vagonů.

Elektrické jednotky

Přítomné zajímalo, zda–li je ve vývoji střídavá varianta elektrické jednotky řady 471 známé jako CityElefant. Podle generálního ředitele Škoda TS Tomáše Krska v podstatě již existuje. „Stačí použít stávající skelet, instalovat podvozky řady 471 ČD a elektrovýzbroj z litevské řady 575,“ vysvětluje toto tvrzení. Záleží jen na zájmu Českých drah. Modularitu jednotek 471/575 podtrhuje i fakt, že Škoda TS podala nabídku dvousystémové jednotky na Slovensko. V současné době běží také vývoj jednopodlažní elektrické jednotky, který by měl být hotov do tří let.

Jak se daří „Messerschmittu“ 109E a tramvaji 15T ForCity?

380 ČD, foto: HradyDruhý prototyp, 380.002, plní úspěšně zkušební úkoly na ZŽO ve Velimi. Jednička je pak v Plzni ve zkušebně, protože po vystavení na berlínském veletrhu InnoTrans 2008 byla ještě v závodě dokončována. V současné době se nejvíce pracuje na skříni 380.003, ale rozpracováno je celkem 10 strojů. Zástupci ŠTS dodávají, že celý kontrakt musí být dokončen do roku 2011, ale již příští léto by se měly 380ky nepravidelně objevovat na síti SŽDC. Naopak tramvaj Škoda 15T ForCity, objednaná v 250 kusech Dopravním podnikem Praha, se zatím zkouší v areálu výrobce. Na rozdíl od ZŽO Velim, kde je nabitý program, lze 15T zkoušet během noci v Plzni nebo Praze přímo na městské tramvajové dráze, a zkušební jízdy lze očekávat již počátkem příštího roku. Stejně tak by se měla objevit přímo v Praze.


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.11.2008 (12:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mara.t 
21.11.2008 (15:52)  
V současné době běží také vývoj jednopodlažní elektrické jednotky, který by měl být hotov do tří let.......tzn. že by jezdili tak za 4 nebo 5 let nejdřív počítám asi že? To tu dřív opravdu nic nebude? desira nebo talenty, ty tu neuvidíme?
21.11.2008 (12:01)  
No možná ta výroba závisí spíš na "finanční kapacitě" objednatele.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
21.11.2008 (11:53)  
Pro MZ (20.11):

Ve Zlicine myslim pri privatizaci byla jedna z vaznych námitek únosnost jerabovych drah. Bylo "to" projektovano na tramvaje. Myslim, ze obvykly 4osý soudobý vagon je tezsí (to by jeste slo), ale dospelá lokomotiva uz vazi asi prilis. Ale nechci se mýliti.
21.11.2008 (9:54)  
karosa: Taky jedno z elegantních řešení, proč ne :-). Pásmovej provoz neni nic výjimečnýho
registrovaný uživatel karosa  mail  
21.11.2008 (9:34)  
crasz 151: A co třeba vyvinout jednotku jen dvoudílnou( bez vložáku,kapacitně třeba něco jako Regionova))a v jedné, silnější půlce úseku s ní jezdit spřažené s další jednotkou(dle potřeby dvou-vícedílnou) a tam, kde je frekvence dál slabší, je rozpojit a dál pokračovat jen tou dvojdílnou?
20.11.2008 (23:48)  
"výběrové řízení na modernizací vozů BRm/BRcm na řadu ARmpee pro České dráhy prý není pro tuto firmu zajímavé"

No tipuju, že hned po koupi bude vyhlášeno VŘ na Bmeery a čirou náhodou to bude pro MOVO zajímavé a budou se modernizovat tam...
20.11.2008 (23:00)  
Josef Petrák: Právě tady na těch rozhraních hodně záleží na přepravních proudech. Pokud tam je potenciální poptávka (dá se zjistit třeba z dopravního modelu), tak je rozumný něco nabídnout. Ale pokud model ukáže, že tam bude jezdit pět a půl babičky tak jsou to potom zbytečně vyhozený peníze jak za jednotky tak za trakci (nemluvě o využití vozidel). Potom je ekonomicky vyhodnější tam jezdit na půlce el. jednotkou a zbytek tou reginou. A takovejch míst, kde se půlej ramena (třeba na hranicích krajů nebo změna trakce) je celkem dost. Takže to chce uvažovat, jestli se vůbec něco takovýho vyplatí, repektive kde se to vyplatí
20.11.2008 (22:47)  
V plzni 140 el. vozidel/rok, ve Vagonce snad až 18 ešusů/rok, aspoň tak dle zástupce ŠT na Czech RailDays
20.11.2008 (22:26)  
Hawkey, MG) A co třeba Rozhraní? (Brno - Č. Třebová) Ono vozit půl osobáků s 560kama a 242+Bymee, a druhou s RegioNovama pod dráty...

Panorino) Kapacity továrny Škoda Vagonka je v současnosti udávána na 10 jednotek ročně, min. rok vyrobili o jednu méně.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
20.11.2008 (22:15)  
Martin Grill:Nějak ti vypadla možnost "stejnosměrné" - to totiž opravdu budou taky. Dvousystémové jednotky nemají smysl, poněvadž u nás není (myslím) potřeba křižovat hranice -/~ napájení.

Mno jaksi nemusím ani moc přemýšlet a uř vím min o dvou místech, kde by se dvousystémy využily ... Kadaň, Beroun...

Spíš bych volil mezi čistě DC jednotkami a nebo AC/DC jednotkami.. dělat čistě AC jednotku v našich podmínkách si myslím, že není zcela štastné a hlavně ve výsledku už nebude AC/DC jednotka o tolik dražší než AC jednotka.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko