..: Škoda Transportation představuje další vývoj :..

Škoda Praha – Plzeňská Škoda v posledních letech nakupovala jako o závod, a tak dnes mohl její generální ředitel Tomáš Krsek novinářům spokojeně vypočítat všechny novinky a představit současnost a budoucnost podniku – nejsilnějšího mezi výrobci kolejové techniky ve Střední Evropě. Poslední akvizicí divize byla koupě plzeňské firmy MOVO, která se specializuje na servis a modernizaci osobních vozů. V současné době je ovšem jedinou zakázkou MOVO subkontrakt pro ŽOS Trnava, při němž modernizuje vozy Českých drah pro leasingovou skupinu ING. I když se MOVO poohlíží po nových kontraktech, výběrové řízení na modernizací vozů BRm/BRcm na řadu ARmpee pro České dráhy prý není pro tuto firmu zajímavé.

Podle předpokladů se očekává skončení subdodávek pro ŽOS Trnava na konci tohoto roku. Škoda se mezitím stala v MOVO 100% vlastníkem, akvizici totiž včera definitivně posvětil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. MOVO zůstane samostatným subjektem v rámci divize TS, Škoda se ovšem zaměří na zefektivnění chodu firmy – dojde ke změnám v logistice firmy, navýšení produkce a přechodu na skutečnou sériovou výrobu. Propouštění naopak nový majitel odmítá, stejně jako odprodej částí firmy nebo výrobního areálu.

Další vývoj Škody Transportation

EJ 575 pro Litvu, foto: CharyŠkoda TS je dostatečně velká, aby si mohla dovolit investice do výzkumu a vývoje,“ řekl dnes Krsek a dodal, že si firma bude muset svůj růst "konzervativně odpracovávat.". Letos krom koupě MOVO podnikla Škoda TS akvizice v šumperském PARS Nova a společnosti POLL, výrobci elektronických systémů pro výkonovou techniku. Tím také nákupy končí a o těch budoucích nechtějí zástupci příliš mluvit. Uvažuje se o Polsku, Maďarsku, Rumunsku a veliký potenciál má podle nich Ukrajina. „Chceme dále expandovat, a pokud bude v našem oboru něco ke koupi za rozumnou cenu, nebudeme váhat,“ tvrdí Krsek.

Ukrajina také projevila zájem si prohlédnout litevské jednotky EJ575. Širokorozchodné podvozky jsou pro tento trh klíčové. Na Ukrajině je potenciální poptávka po moderních lokomotivách i příměstských jednotkách. Škoda také uzavřela spolupráci s petrohradským závodem Vagonmaš. Cílem je postavit a nabídnout prototyp soupravy pro modernizovanou linku metra Petrohrad. Pokud by vyhráli, získají zakázku na 250 vagonů.

Elektrické jednotky

Přítomné zajímalo, zda–li je ve vývoji střídavá varianta elektrické jednotky řady 471 známé jako CityElefant. Podle generálního ředitele Škoda TS Tomáše Krska v podstatě již existuje. „Stačí použít stávající skelet, instalovat podvozky řady 471 ČD a elektrovýzbroj z litevské řady 575,“ vysvětluje toto tvrzení. Záleží jen na zájmu Českých drah. Modularitu jednotek 471/575 podtrhuje i fakt, že Škoda TS podala nabídku dvousystémové jednotky na Slovensko. V současné době běží také vývoj jednopodlažní elektrické jednotky, který by měl být hotov do tří let.

Jak se daří „Messerschmittu“ 109E a tramvaji 15T ForCity?

380 ČD, foto: HradyDruhý prototyp, 380.002, plní úspěšně zkušební úkoly na ZŽO ve Velimi. Jednička je pak v Plzni ve zkušebně, protože po vystavení na berlínském veletrhu InnoTrans 2008 byla ještě v závodě dokončována. V současné době se nejvíce pracuje na skříni 380.003, ale rozpracováno je celkem 10 strojů. Zástupci ŠTS dodávají, že celý kontrakt musí být dokončen do roku 2011, ale již příští léto by se měly 380ky nepravidelně objevovat na síti SŽDC. Naopak tramvaj Škoda 15T ForCity, objednaná v 250 kusech Dopravním podnikem Praha, se zatím zkouší v areálu výrobce. Na rozdíl od ZŽO Velim, kde je nabitý program, lze 15T zkoušet během noci v Plzni nebo Praze přímo na městské tramvajové dráze, a zkušební jízdy lze očekávat již počátkem příštího roku. Stejně tak by se měla objevit přímo v Praze.


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.11.2008 (12:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
20.11.2008 (21:11)  
zigzaja: Nějak ti vypadla možnost "stejnosměrné" - to totiž opravdu budou taky. Dvousystémové jednotky nemají smysl, poněvadž u nás není (myslím) potřeba křižovat hranice -/~ napájení.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
20.11.2008 (21:07)  
A ty nové jednopodlažní jednotky mají být, střídavé nebo dvojsystémové?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
20.11.2008 (20:46)  
Zrovna dneska jsem četl v Ekonomu článek o rozshálých plánech modernizace Ruských železnic, které chtějí ročně kupovat až 500 lokomotiv !

viz: http://ekonom.ihned.cz/c4-10005620-30528580-40A000_d-stamiliardy-na-ruske-zeleznici

Je otázka, zda to číslo v době finanční krize bude opravdu tak vysoké, nicméně zde má Škodovka velký potenciál. Pevně doufám, že ho využije.

Zvlášť bych vypíchl vyjádření šéfa ruských železnic Jakunina "I tak velký výrobce, jako je kanadský Bombardier, dělá jen 250 kusů ročně... S českými společnostmi máme velmi dobré zkušenosti a budujeme nadále velmi dobré vztahy. A tyto dobré vztahy zajistí podle mého uspokojení na obou stranách."
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
20.11.2008 (20:00)  
Honzaaa: tuším že z toho budou houby s makem :(
20.11.2008 (19:59)  
a jak je to vlastně s tim nákupem a modernizací těch 100 vagónů z německa?
20.11.2008 (19:17)  
Mám otázku na autora článku - jaká je dneska přibližně výrobní kapacita Škody v oblasti lokomotiv a Vagonky v obasti jednotek?
20.11.2008 (17:53)  
"Popřemýšlíme o tom" ... jaká je výrobní kapacita 471 ve Vítkovicích, kdyby nastal zázrak a začalo se s výrobou "množiny těchto jednotek" ?
Pak bude výrobní kapacita dobrá. U "Simenese" je taky zkušební kolej, podstatně delší než to co je v Doudlevích. Doplnit napájecí kolejnici standardním TV zase není tak obrovská investice.
Nechme se překvapit.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.11.2008 (17:36)  
J.P.: me je to jasne, ze to neni preklep :)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.11.2008 (16:48)  
vývoj jednopodlažní elektrické jednotky by měl být hotov do tří let
ou jeee, snad do tri mesicu, ne?
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
20.11.2008 (16:07)  
No tak snad to nikdo nepohnojí. Já to škodovce přeju aby stoupala stále nahoru
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko