..: Škoda Transportation představuje další vývoj :..

Škoda Praha – Plzeňská Škoda v posledních letech nakupovala jako o závod, a tak dnes mohl její generální ředitel Tomáš Krsek novinářům spokojeně vypočítat všechny novinky a představit současnost a budoucnost podniku – nejsilnějšího mezi výrobci kolejové techniky ve Střední Evropě. Poslední akvizicí divize byla koupě plzeňské firmy MOVO, která se specializuje na servis a modernizaci osobních vozů. V současné době je ovšem jedinou zakázkou MOVO subkontrakt pro ŽOS Trnava, při němž modernizuje vozy Českých drah pro leasingovou skupinu ING. I když se MOVO poohlíží po nových kontraktech, výběrové řízení na modernizací vozů BRm/BRcm na řadu ARmpee pro České dráhy prý není pro tuto firmu zajímavé.

Podle předpokladů se očekává skončení subdodávek pro ŽOS Trnava na konci tohoto roku. Škoda se mezitím stala v MOVO 100% vlastníkem, akvizici totiž včera definitivně posvětil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. MOVO zůstane samostatným subjektem v rámci divize TS, Škoda se ovšem zaměří na zefektivnění chodu firmy – dojde ke změnám v logistice firmy, navýšení produkce a přechodu na skutečnou sériovou výrobu. Propouštění naopak nový majitel odmítá, stejně jako odprodej částí firmy nebo výrobního areálu.

Další vývoj Škody Transportation

EJ 575 pro Litvu, foto: CharyŠkoda TS je dostatečně velká, aby si mohla dovolit investice do výzkumu a vývoje,“ řekl dnes Krsek a dodal, že si firma bude muset svůj růst "konzervativně odpracovávat.". Letos krom koupě MOVO podnikla Škoda TS akvizice v šumperském PARS Nova a společnosti POLL, výrobci elektronických systémů pro výkonovou techniku. Tím také nákupy končí a o těch budoucích nechtějí zástupci příliš mluvit. Uvažuje se o Polsku, Maďarsku, Rumunsku a veliký potenciál má podle nich Ukrajina. „Chceme dále expandovat, a pokud bude v našem oboru něco ke koupi za rozumnou cenu, nebudeme váhat,“ tvrdí Krsek.

Ukrajina také projevila zájem si prohlédnout litevské jednotky EJ575. Širokorozchodné podvozky jsou pro tento trh klíčové. Na Ukrajině je potenciální poptávka po moderních lokomotivách i příměstských jednotkách. Škoda také uzavřela spolupráci s petrohradským závodem Vagonmaš. Cílem je postavit a nabídnout prototyp soupravy pro modernizovanou linku metra Petrohrad. Pokud by vyhráli, získají zakázku na 250 vagonů.

Elektrické jednotky

Přítomné zajímalo, zda–li je ve vývoji střídavá varianta elektrické jednotky řady 471 známé jako CityElefant. Podle generálního ředitele Škoda TS Tomáše Krska v podstatě již existuje. „Stačí použít stávající skelet, instalovat podvozky řady 471 ČD a elektrovýzbroj z litevské řady 575,“ vysvětluje toto tvrzení. Záleží jen na zájmu Českých drah. Modularitu jednotek 471/575 podtrhuje i fakt, že Škoda TS podala nabídku dvousystémové jednotky na Slovensko. V současné době běží také vývoj jednopodlažní elektrické jednotky, který by měl být hotov do tří let.

Jak se daří „Messerschmittu“ 109E a tramvaji 15T ForCity?

380 ČD, foto: HradyDruhý prototyp, 380.002, plní úspěšně zkušební úkoly na ZŽO ve Velimi. Jednička je pak v Plzni ve zkušebně, protože po vystavení na berlínském veletrhu InnoTrans 2008 byla ještě v závodě dokončována. V současné době se nejvíce pracuje na skříni 380.003, ale rozpracováno je celkem 10 strojů. Zástupci ŠTS dodávají, že celý kontrakt musí být dokončen do roku 2011, ale již příští léto by se měly 380ky nepravidelně objevovat na síti SŽDC. Naopak tramvaj Škoda 15T ForCity, objednaná v 250 kusech Dopravním podnikem Praha, se zatím zkouší v areálu výrobce. Na rozdíl od ZŽO Velim, kde je nabitý program, lze 15T zkoušet během noci v Plzni nebo Praze přímo na městské tramvajové dráze, a zkušební jízdy lze očekávat již počátkem příštího roku. Stejně tak by se měla objevit přímo v Praze.


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.11.2008 (12:28)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla Reportáže

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
26.11.2008 (11:49)  
No to bych řek že je spíš patent pro 15T .. tady čekám že po třech letech uvidíme "zjednopodlažněnej ešus" s klasickýma dvouma podvozkama na vůz.
22.11.2008 (23:37)  
Možná trochu OT, ale ŠT si nechala nedávno patentovat řešení pro "Spojovací kloub článků vozidla na společném podvozku." Evidentně je vývoj v plných obrátkách...
22.11.2008 (23:31)  
Deadeye: Není to začarovanej kruh a má velmi jednoduché, i když velmi drahé řešení - unifikace železniční infrastruktury na úrovni EU.
Registered user mara.t 
22.11.2008 (14:54)  
to JP: Já vím, že to není starost Škody TS:)jen si myslím že takové jednotky na českých kolejích opravdu chybí, podle mě dobře tu situaci vystihl Deadeye
22.11.2008 (13:17)  
to Hawkey: Ja myslim, ze zas velky problem by to nebyl. Nicmene i ono schvaleni stoji nejake penie anamahu a pokud zahranicni vyrobci vidi, ze u nas se nakupuje temer vyhradne domaci produkce a ze se schvalovanim jsou jiste problemy, tak se do toho asi moc nezenou. Bohuzel je to zacarovany kruh. Cizi vyrobci se sem netlaci, protoze vi, ze by to byl boj s vetrnymi mlyny. Protoze se sem nikdo netlaci, tak nasi vyrobci nejsou tlaceni do rychlejsiho a levnejsiho vyvoje a nastava ona stagnace.
22.11.2008 (12:26)  
Hawkey: a on má některý z českých výrobců nové jednopoldažní elektrické jednotky schválené pro provoz na síti SŽDC :-D ?
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
21.11.2008 (23:22)  
SYN: A on má některý ze světových výrobců nové jednopoldažní elektrické jednotky schválené pro provoz na síti SŽDC?

Add věčné řeči o cenách .. zatím NIKDO v diskusních fórech nedal "na stůl" fakta, všechno jsou akademické debaty o tuhém extrementu.
21.11.2008 (22:11)  
SYN) Protekcionářská nákupní politika našeho majoritního dopravce nebyla předmětem této TK, ale něco na tom pravdy bude. ;)
Registered user SYN 
21.11.2008 (18:39)  
JP: Tak taková je teorie, ale praxe naší republiky je dlouhodobě evidentní - co domácí výrobce nenabízí, to se nenakoupí ani nikde jinde, byť by to nakrásně stálo stejně (až dokonce za jistých okolností i míň).
Nesouhlasíte?
21.11.2008 (16:40)  
mara.t) Nakupy zeleznicnich vozidel dopravci neni starost firmy Skoda TS. Ta pouze na tiskove konferenci oznamila, ze bezi vyvoj takoveho vozidla. Coz nakup jinych typu vozidel teto kategorie dopravci nevylucuje
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko