..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Precla 
09.08.2008 (19:22)  
To si děláte srandu, že odklony jsou vedeny pro 310 ? :-D :-D ... To je konec.. jestli do teď tam byly zpoždění normální součástí jízdního řádu a to se nic nedělo, tak to chci vidět co se stane, když tam šoupnou nějakou odklonovou soupravu.. Tahle "hlavní lokálka" to v životě nemůže utáhnout... :-)
registrovaný uživatel sAd 
09.08.2008 (19:13)  
zirecek: Díky za info, o téhle výluce jsme nevěděl. Možná i proto je rychlejší jet přes Krnov.
09.08.2008 (19:10)  
Hlavně se nesmí uvažovat stylem že to nedopadlo tak nejhůř a podobně, aby se to pořádně vyšetřilo. Oškodnit by cestující měli hlavně stavební firmy,no ČD můžou taky. Musí se stavět poctivě.
IKdyž by mohlo to být horší, páč ta představa, že by jel druhej R proti a po mostě cisterna s benzínem nebo jiným cajkem,to by byl úplnej konec.To je námět pro film horor hrůzy.
Já bych vyzvedl práci strojvedoucího a dal mu doživotní rentu,páč zbrdit ECko ze 140 na 90km/h za 6 vteřin to je borec. Taky je třeba říct že ty mašiny jsou dost bezpečný, páč např. nehoda tady a Vraňany a fírové vyšli po svejch domů narozdíl od jednotek žabotlam v Čerčanech všimli jste se toho ju.
Souhlasím co říkal Zelí a Pája, Želpage by měla držet smutek, zahalit se do černýho a soucítit s oběti.
Ještě to napíšu i sem Upřímnou soustrast.
09.08.2008 (18:56)  
No tohle se musí pořádně vyšetřit, páč Moravany se dali pod koberec, páč tam umřel "jen" jeden člověk, jenže tady jich je SEDM.
Vina je jednoznačně u vyžírkových stavebních firem, kterým je jedno jakou kvalitou staví, jde jim o to aby z toho nejvíc káplo do vlastní kapsy. Za tohle ČD nemůžou. Hrabe každá firma.
Pokud by se měli vzít spravedlnost do svých pozůstalí obětí, tak postavit zodpovědný lidi za tohle ke zdi a kulometem postřílet. Pak se začne stavět poctivě.
09.08.2008 (18:18)  
kalamajka: Já bych to nedramatizoval. Kyvadlovkou do Studénky, NAD do Suchdola a dál Pernerem. Na nádraží bych přišel pro jistotu s cca půlhodinovou rezervou. Včera přijel Perner do Prahy před jedenáctou.
09.08.2008 (17:59)  
kakamajka: doporučuju R 828 z ostravy svinova a v olomouci přesedneš na IC 582 (máš tam 15 min na přestup, ale jede to od bohumína, takže to bude seklý). V Praze jsi na hl.n. ve 21:59 (nepočítam zpoždění). Možná ale budeš čekat v Olomouci trochu dýl... :(
registrovaný uživatel JK ml. 
09.08.2008 (17:22)  
Kalamajka: Jestli miluješ drážní exotiku zkus třeba odjet R828 v 16.12 z Ostravy Svinova do Krnova, tady přestoupit na osobák směr Jeseník, dál nedělním spěšňákem do Zábřeha a odtud Portášem do Prahy prav příj 23.12........ Pravda na cestě číhá několik těsných přestupů, tedy spojení ne zcela bez rizika, zato ta romantika a adrenalin......:-) Ne vážně myslím že NAD přes studénku je celkem sjízdná....Počítej tak +1h30min navíc, ale v principu to jezdí.
registrovaný uživatel land 
09.08.2008 (17:19)  
Miroslav Zikmund: Určitě se to týká i subdodavatelů a sub- sub... Proběhlo spousta zmínek o tom, že dost těch dělníků bylo neustále pod parou... Držím palce optimistům, jako jste Vy, ale iluze si na rozdíl od Vás nečiním. Tímto vám je neberu, ale neříkejte "Plácáte nesmysly." Abyste realitou nebyl zklamán.
09.08.2008 (17:01)  
I dnes sem zachytil odklon bylo to EC Praha v opave bylo to neco kolem 15 hodiny prijely 749 261 vpredu a 749 263 vzadu to prijelo od ostravy dale na Krnov a Olomouc,a druhym směrem prijela vpredu 749 214 vpredu a 749 256 vzadu cca po 3 min,okamzity odjezd :) cestujici byli velice prijemni :))
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
09.08.2008 (16:53)  
Wojta : os. vozne zvyknú mať niečo pod 25 m.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko