..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
09.08.2008 (16:49)  
Potřebuji se dostat jako každou neděli i zítra z Ostravy do Prahy, tak abych tam byl třeba mezi 22-00 hod v noci. Ale jak se tam dostat???
registrovaný uživatel Karllos  mail  
09.08.2008 (16:23)  
Fotky z odklonu v Opavě a video z průjezdu včerejšího EC109 Comenius stanicí Opava Západa zde:
http://picasaweb.google.com/schiesserk/EC107Praha
http://www.youtube.com/watch?v=o3VtgMDrMR0
registrovaný uživatel Jim  mail  
09.08.2008 (16:19)  
sAd: Je to možné. Odklon přes Krnov je o více než hodimu rychlejší, než přes Valmez, a to i přes úvrať v Opavě. Proto byly i odklony přes Valmez zrušeny, jezdí vše NAD a pouze některé vlaky do Polska jedou přes Krnov.
09.08.2008 (16:11)  
ŽST Studénka laicky jsou jakoby dvě nádraží těsně za sebou, nákladní a osobní. Osobní je blíže k Ostravě. Nehoda se stala v oblasti nákladního nádraží. Tudíž je možné provozovat osobní vlaky do Studénky, a z druhé strany do Suchdolu nad Odrou.

Objízdné trasy -> problém je též jednokolejný provoz na dvoukolejném úseku Hranice na Moravě Město - Hustopeče nad Bečvou, kde je jedna kolej vyloučena (oprava mostu, kolej vytržena, přerušena). Tento úsek je poměrně dlouhý a již do stávající dopravy zasahuje značným zpožděním, teď navíc odklonové vlaky. I proto rozhodnutí pro další odklonovou trasu přes Opavu, Krnov.
09.08.2008 (16:09)  
land : plácáte nesmysly.
I když si stavební firmy najímají na práci občany ze zemí "na východ od Beskyd" tak nejsou tak hloupé, aby je zaměstnávaly "na černo".
Zaměstnanci stavebních firem pracujících na tělese dráhy mají jednak zdravotní prohlídku ve smyslu vyhlášky 101/1995 Sb., jednak absolvují školení týkající se bezpečnosti práce "na železnici" tak jak každý jiný pracovník, protože tyto doklady jsou nezbytným předpokladem pro vydání povolení ke vstupu na těleso dráhy. To vydává SŽDC jmenovitě.
Velké stavební firmy (Skanska, Strabag a další), které si najímají na dílčí práce jiné firmy, včetně dopravních, vyžadují tato školení i od zaměstnanců těchto firem ... a vězte, že si to kontrolují.
registrovaný uživatel sAd 
09.08.2008 (15:43)  
Ivo Štreit: Rychlejší? To se mi nějak nezdá vzhledem k délkám objízdných tras. Ale je to možné.

Josef Petrák: Tak je vcelku logické, že vlaky Wien-Polsko nepojednou přes Olomouc. Spíše mi šlo o směr Praha-Polsko. Ale to je už celkem jedno.
registrovaný uživatel vojtik 
09.08.2008 (15:32)  
Na zhlaví.
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
09.08.2008 (15:26)  
Jak daleko je ta nehoda od nádraží?
registrovaný uživatel Přema 
09.08.2008 (15:25)  
Je někde jízdní řád, kdy projíždí odklonové vlaky Frýdkem-Místkem?
Děkuji!
09.08.2008 (15:22)  
Technická EDK je většina nehodovych jeřábu ve studence je určitě EDK 1000 a pravděpodobně EDK 300 nebo jiný mohl by někdo upřesnit.
  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko