..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
09.08.2008 (15:06)  
sAD) Tím, že jsou 2 odklonové trasy, je to i relativně šetrnější ke zbytku jízdního řádu... Navíc, vlaky Rakousko-Polsko do Olomouce vést je zbytečné.
registrovaný uživatel Ivča 
09.08.2008 (14:56)  
sAD: přes Opavu je to rychlejší
registrovaný uživatel sAd 
09.08.2008 (14:52)  
Nechápu, proč vedou vlaky z Polska na Prahu a zpět přes Opavu, místo aby to brali přes FM a ValMez stejně jako vlaky Polsko-Wien. Zase tak moc jich nejezdí, že by měly problém se vejít do taktu osobky.
09.08.2008 (14:42)  
Woyta: 24,5
09.08.2008 (14:23)  
nejenom cargose... vcera byla v opave 749 042 + 749 121 s Rychlikem potom dve 742 s EC Comenius a dneska jely dve 749 256 + 749 214 jako doble do Svinova takze se neco chysta :D
09.08.2008 (14:06)  
Zdravim,tak cargo nejspis vsechno taha mezi ostravou a olomouci pres opavu,za barakem nam to tady svisti docela casto a vozi to dve 742.Obcas je za nimi i zahakla elektrika.Docela je to sila,aby se tady vesly do osobniho taktu,ktery je tady.V novinach psali,ze tudy potahnou i mezinarodni rychliky do polska.Tak jsem zvedav.Mohli by tady protahnout i pindu,a to uz bych vazne litoval,ze jsem zapomel fotak.
registrovaný uživatel Olouch  mail  
09.08.2008 (13:18)  
strojvedoucí utrpěl lehčí zranění, zraněni byli další dva členové čtyřčlenné vlakové čety. Při střetu došlo k vážnému poškození lokomotivy a čtyř vozů.toto je ve tiskove zpravě ČD
09.08.2008 (12:56)  
Včera asi v 15,30 jsem viděl stát ve Valašském Meziříčí IC s PKP vozy (snad IC 106 do Prahy?), vezly ho dvě 742 s logem Carga.
Bohužel nebylo čím vyfotit, jen jsem projížděl.
09.08.2008 (12:54)  
Nákladní doprava-Cargo,stojí.Na všechny nákladní vlaky směr Ostrava je stůj.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
09.08.2008 (12:30)  
Trainman: ona je ta mašina opravdu tak zlikvidovaná mátě někdo nějakej obrázek kde se dá posoudit jestlí má pohlej rám? Děkuji já hledal ale nenašel.
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko