..: Z rychlíku vypadl malý chlapec :..

Ilustrační obrázek Lysá nad Labem - Včera okolo poledne vypadl z jedoucího rychlíku v Lysé nad Labem tříletý chlapec. Při pádu si způsobil lehké odřeniny a jednu malou tržnou ránu. Přiletěl pro něj vrtulník, který ho přepravil do nemocnice v pražském Motole. "Chlapec byl při vědomí, dýchal a plakal. Měl jen lehká zranění. Vzhledem k tomu, jak k úrazu došlo, jsme hned volali leteckou záchranou službu, vypadalo to na mnohem horší zranění," řekla mluvčí středočeské záchranky Tereza Janečková. Chlapec se nyní v nemocnici podrobuje vyšetřením, jež zahrnují například CT hlavy, hrudníku a břicha.

Podle policejního vyšetřování se vlak v době, kdy chlapec vypadl, teprve rozjížděl. Mluvčí drah Ondřej Kubala tvrdí, že se souprava pohybovala rychlostí 70 až 75 km/h. Nehodu viděli jak cestující vlaku, tak vlakvedoucí. Ten pak spolu s nimi zatáhl za záchrannou brzdu. "Vlak byl sestaven ze starších vozů, které nedisponují blokováním dveří a centrálním zavíráním. Jsou takto schváleny pro provoz v České republice," doplnil Kubala. Jak k nehodě přesně došlo, není dosud známo. Podle prvních informací nebyl chlapec v době neštěstí na představku vozu sám. Vlakem cestoval spolu s rodinnými příslušníky.

Bohužel nejde o první takovýto případ v poslední době. Před dvěma lety vypadl v červnu z osobního vlaku na Olomoucku šestiletý chlapec. Podle tvrzení rodičů šel sám na WC a vypadl nedaleko vlakové zastávky ve Střeni. Letos v červnu se to samé stalo fanouškovi Baníku Ostrava, který cestoval zvláštním vlakem na zápas s fotbalovou Spartou. Z vagonu typu Bdt vypadl nedaleko stanice Zámrsk, když se za jízdy opíral o dveře.

Zdroj: Idnes.cz


Samir Lepara | 13.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mato 
14.07.2008 (9:23)  
Pepiku: ehm, jakou to má souvislost s touto diskuzí a mými názory v TÉTO diskuzi??? Šermuji snad někde v TÉTO diskuzi "zákonem"? Ani jsem si nevšiml
registrovaný uživatel Mato 
14.07.2008 (6:46)  
Marosh: nemá-li vlak řádně zavřené dveře, není pohotov k odjezdu. Kontrolu provádí kdo? Cestující? To bysme asi chtěli moc po vlakvedoucích a průvodčích? To mi tam potom opravdu přidou zbyteční. Cvakat lístky umí i automaty. A ušetří se na lidech a můžou se dovybavit vozy o blokování dveří, když na to nejsou peníze. Nikde jsem neviděl napsáno abych po sobě MUSEl zavřít ve vlaku dveře a přijde mi to opravdu logické abych nastoupil a babičce co leze za mnou s vnoučkem bych prásknul dveřma před xsichtem abych měl klid, že já jsem dveře zavřel?

Nejsem rýpal. Když například šalina nemá zavřené dveře, tak se taky nerozjede, pouze ve vyjimečném případě, který se mi stal 1x na České aby nebyl blokován důležitý uzel, řidič vypnul kontrolu zavřených dveří u posledních dveří soupravy a požádal cestujícího, aby hlídal a v případě nutnosti mačkal tlačítko. Na další zastávce již čekal autobus náhradní dopravy a šalina byla odtažena jako neschopná do depa.
registrovaný uživatel Marosh 
14.07.2008 (6:30)  
Mato: Vůbec nejlepší názory jsou ty, co tvrdí, že je něco něčí práce! Asi by chtělo, vyzkoušet si práci vlakvedoucího a chodit zavírat dveře právě po takových rýpalech, jako si ty!!! Na některých vlacích je to opravdu pěkná "zábava"! Rád se přijdu podívat, jak nám ukážeš, jak se to má dělat!!!
registrovaný uživatel Mato 
14.07.2008 (5:43)  
mlb: jistě, ty hodné ČD zase za nic nemůžou a všechno je vina cestujících. Tady se nemluví o tom že by někdo sám otevřel dveře, tady se mluví o tom, že ty dveře byly po rozjezdu vlaku otevřené-nedovřené a za jízdy se pak otevřely. Kladu si několik otázek

1) Jak je možné, že v ČR v dnešní době jezdí na rychlících pohybujících se 100-160km/hodiny vozy, u kterých lze za jízdy otevřít dveře? Nebo ještě lépe, u kterých se dveře za jízdy v případě nedovření dveří dveře samy otevřou?
2) Vlakvedoucí/průvodčí dává pokyn k odjezdu vlaku až když se přesvědčí, že nástup/výstup je řádně ukončen, dveře jsou zavřeny a vlak může v bez problému odjet. Jak je možné povolit odjezd vlaku aniž by se o zavřených dveřích nepřesvědčil? Argument, že nejsou peníze není argument. Argument, že by musel obíhat 200metrovou soupravu není argument (a navíc neviděl jsem ještě, že by na 200m soupravu byl jen jeden průvodčí). Navíc je to jeho práce. To by se potom mohli průvodčí zrušit uplně, do vozů zavést cvakací automaty a hototov. Zavřené dveře může přece fíra zkontrolovat pohledem z lokomotivy ne?
3) Jak je možné, že i u takových střepů jako jsou polské EN57 či jak se ten křáp jmenuje, se vlak bez zavřených dveří vůbec nerozjede? Proč ČD odstraňují blokování dveří u vozů, které pak poslají na rychlíky? Osobvně se mi stalo když jsem za svých studentských let jezdíval do brna, že se v přecpaných vagonech stálo i na představku a dveře se za jízdy SAMY otevíraly zcela běžně? V málo případech se tam pak postavil průvodčí a hlídal aby někdo nevypadl.

Nejdu proti názoru většiny, ale nelíbí se mi jak ta většina tady jakoukoli špínu, která se může na ČD objevit ihned zametá a hází vinu na někoho jiného. Ono se taky nakrásně mohlo stát, že rodiče s dítětem nastoupili do vlaku, kupé bylo plné, procházeli představkem, měli například kočárek nebio kufry nebo cokoli jiného, chtěli projít temi dementními dveřmi a tak je otevřeli, dítě prošlo a než stihl projít otec s kufrem, tak chudák chlapeček vypadl ven. To chcete tvrdit, otec s matkou nechali dítě pobíhat po vagoně a sami v kupé si užívali alkoholu cigaret a snad i drog, nebo že poslali klučíka do jídelňáku aby jim donesl pivo?

Opět moje obligátní otázka, Vy, kdokoli z Vás, jste v tom vlaku jel, seděl s rodiči v kupé nebo byl nablízku a viděl na vlastní oči co se doopravdy stalo, že si tady veřejně dovolujete obvinit rodiče a rozumujete? A jelikož je tadya většina modromozků a sprátelených modrofotičů, tak Váš větčinový názor, že oblíbené ČD za nic nemůžou je správný? V ČR je teď taky většinový názor že radar v brdech ne, a přesto pár dementů tvrdí ano a hle, Rusko už stoplo ropu. A nikdo mi nevyvracejte, že to stopli, bo ČD (nebo CĎ Cargo) nemá dost vozů aby tu ropu odvezli.

Nemá to cenu. Diskuze je od toho aby se diskutovalo, aby každá strana přednesla svůj názor. Názory se Ti mohou líbit, nebo nemusí, můžeš o tom diskutovat, můžeš s tím nesouhlasit ale to je tak všechno co s tím naděláš.
O tom, že opakovaně znásilnili v rychlíku z Cajzlova do ÚnL dva snědočeši výpravčí se tady raději nepíše protože by to poškodilo ČD. A když nekdo napíše newsku na začátku vyšetřování, tak se mu oponuje, že je příliš bulvární, a je v ní málo informací, tak se to pak raději ani nezveřejní.

Já se vysloveně teším na ten den až ČD padne těžce na hubu a konkurence ji rozválcuje. Kdykoli nyní jedu přes přejezd, zapnu si v autě kameru aby byl můj průjezd přejezdem a ta "dokonalá funkčnost" zabezpečovacího zařízení natáčena, kdby mě náhodou smetl vlak, tak abych měl aspon púo smrti klid, že to zařízení nefungovalo a mluvka by nemohl plácat nesmysly.

Končím tuto debatu dokud mně zase nějaký diskutující v této či jiné diskusi nenasere a nepřinutí mně reagovat na to jak je jeho oblíbeným ČD zase ubližováno.
registrovaný uživatel jeffer 
14.07.2008 (0:37)  
lwq a nebude on problem v tom co pises: "pozor, blokovani dveri ODSTRANENO" -> vagony z Bautzenu snad blokovanie a zatvaranie mali (a tie 4ks na vagon maju zanedbatelnu cenu oproti inym, v tejto diskusii prezentovanym, navrhom na napravu zo strany CD, uznavam, este UIC kabel nech funguje modre kolecko a nemusi to cata obiehat). vagony zo studenky mozno mali, mozno nemali, ale priestoru je predsa v skrini nad dverami dost - priprava na blokovanie a zatvaranie je, len sa neosadilo (hoci bez UIC kablu a viazane na protismyk).

mlb medzi voznami som cestoval, nie je to take zle miesto (rozhodne nie v piatok popoludni na rychliku pha-havlbrod-brno pri nastupe v koline). jedine riziko tohto miesta vidim v pripade roztrhnutia supravy - snad dost zriedkave - a ked je clovek vol a neda si pozor na okraje dosak.

a ad opieranie o dvere a ono je to snad pri skladacich dverach problem? ked sa o ne opieram, stojim na kryte schodikov a tym ich drzim zavrete - nebudem sa predsa opierat s nohami 30-40 cm od steny!
13.07.2008 (23:49)  
Náhodu, od minulého incidentu už došlo ke značnému pokroku - tiskové oddělení už netvrdí, že dveře jsou ve všech vozek za jízdy blokovány. :-)
13.07.2008 (23:46)  
lwq, jak nic neřeší? Jako sorry ale mě osobně by otevírat dveře za jízdy nenapadlo a stejně tak se o ně opírat. Kdo chce hazardovat, jeho problém, ale ať si pak nestěžuje, že doplatil na svou blbost. U tohodle klučíka je problém v tom, že doplatil na své rodiče...
registrovaný uživatel lwq  mail  
13.07.2008 (23:44)  
2 Andrew33 : souhlas, velky stesti ... a pravda, kdyz jedu s brejlema rychlikem, tak se rozjizdi tak nejak plynule, zvolna, ale v HK pridaji tri vozy a persu a to je pani akcelerace :-P ...

... premyslim, jak je velky problem dodelat nejaky primitivni blokovani ... ale je to asi blbost a akorat se nema jezdit takovejma strepama ! ... napis "POZOR, BLOKOVANI ODESTRANENO!" ci jak to je to fakt neresi ... otazka, kolik jeste musi vypadnout lidi, aby se to zacalo resit ...
registrovaný uživatel mlb 
13.07.2008 (21:55)  
Mato> Mozem vediet kolko mas rokov? Lebo asi trpis poruchou, ze vzdy musis ist proti vacsinovemu nazoru a kazdemu oponovat (ostatni: pozrite si diskusiu k nedavnemu pripadu, ked kamionista bez zastavenia na prehladnom prejazde vosiel priamo pred vlak... medzi jeho prispevkami by som obzvlast vyzdvihol tvrdenie, ze kedze vo vacsom pocte nehod figuruju mot. vozne 810, tak nech sa zrusia 810ky a jazdia len Esa, atd.).

Ked si taky velmi mudry, tak by si si to niekedy mohol skusit miesto zamestnancov, predstav si, ze na kazdom stati (teda kazdych 10 minut) sa musis trepat 200 m na druhy koniec vlaku a ked tam dobehnes aby vlak nemeskal, tak nejaky dochodca ti na poslednu chvilu dobehne na druhom konci a mozes bezat naspat zatvarat dalsie dvere. Nehovoriac o tom, ked ti niekto naskoci uz za jazdy alebo si otvori dvere nech sa vetra - to si myslis, ze nemaju nic ine na praci, len kazde 2 minuty pozerat z okien po oboch stranach vlaku, ci sa niekde neotvorili dvere a bezat ich zavriet? Alebo mas miliardy, aby sa vyhodili vsetky vozne v republike a nakupili nove? Zafinancujes?

Akosi sa predpoklada, ze dospely clovek (a pokial niekto pouzije dopravny prostriedok bez doprovodu dospelej osoby, tak sa povazuje za dostatocne myslienkovo schopneho na dany ukon ~ cestu vlakom) ma dost rozumu, aby sa pocas cesty neopieral o dvere, neotvaral ich, ze chce vyvetrat a ked robi doprovod malemu dietatu, tak ho dostatocne strazi.

"PES: přeju TI aby Ti tvoje tříleté dítě vypadlo z vlaku, pak bys asi mluvil jinak"

Aha, a to ho rodicia drzalo za ruku a trojrocne rambo dieta sa im vytrhlo, samo si otvorilo dvere a vyskocilo? Ako by hovoril inak? Zvalil by to na niekoho ineho - blokovanie dveri? A nemali by mat aj dvere na osobnom aute blokovanie? Ved co ked bude chciet niekto vyvetrat? A nemali by sme zabezpecit policajtov na motorkach, ktori budu jazdit po dialnici a ked niekto otvori dvere, tak mu ich okamzite pribuchnu?

Pripadov, ktore si o to koledovali som uz videl dost - matka sa rozpravala s kamartkou a dve male deti sa hrali tak, ze behali po celom predstavku, pricom si ich pomaly ani nevsimala. Alebo dieta, ktore sa vo vozni (sluzbno-detsky s tymi dverami pre batozinu/vozickarov) vozilo z jedneho predstavku na druhy na plastovej motorke (a samozrejme matka len stala v strede vozna a sledovala ako jej dieta zraza vsetkych ludi iducich z/do restauraku). Tiez som zazil dve matky, ktorym vobec nevadilo, ze jej deti skacu (!) (mimochodom samozrejme, ze obute) po sedackach a opierkach a az ked jedno z tych deti takmer zacalo skakat po mne, tak mu povedala, ze "nech si dava pozor" a nasledne mi odporucila, ze nech si najdem miesto inde (!!!) (povinne miestenkovy vlak inac), co som vsak v zaujme prezitia svojho notebooku a potreby dopisat pracu (co sa pri vrestiacich detoch behajucich z predstavku do kupe a naspat nedalo) radsej urobil.

Preboha, ved ked ide vlak 120 km/h po niektorych nekvalitnych tratiach, tak si moze rozbit hlavu o stenu aj neopatrnejsi dospely, nieto trojrocne dieta samo behajuce po vlaku a hrajuce sa s pneumatickymi medzivoznovymi dverami (tam staci jemne zatiahnut klucku).

Taktiez to niekedy vidno aj na perone, to musia byt velmi starostlivi rodicia, ktori nechaju svoje deti pobehovat po perone okolo posunujucej stanicnej zalohy...


Ono akosi si ludia mylia vlak s pojazdnou obyvackou (vyzut sa, vylozit si nohy), ale stale ide o dopravny prostriedok pohybujuci sa ovela vyssou rychlostou, nez na aku stvorila priroda ludske telo a podla toho sa treba spravat (drzat sa, davat pozor na deti, neotvarat dvere, nebehat, ...). Napr. si spominam na machra, co stal v strede chodbicky, samozrejme naco sa drzat alebo aspon opierat o nieco, a telefonoval. I prislo zhlavie stanice a 100-vkova pomerne ostra vexle v obluku... Este hodnu chvilu sa stazoval do telefonu, ako ho ten sprosty vlak o***al o stenu. Samozrejme, vlak za to mohol.


Proste ludska blbost je nekonecna, niektori jedinci by snad potrebovali, aby ich zmrazili priamo na nastupistia, nalozili do vlaku a v cielovej stanici rozmrazili...


Mimochodom, o inteligentoch, pre ktorych je vozen prilis plny a oni sa predsa nebudu tlacit, cestujucich medzi voznami (ano, medzi dverami na koncoch voznov!) ste uz poculi?


EDIT - sorry za preklepy, pisane narychlo.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
13.07.2008 (21:34)  
Miroslav Zikmund: Jakpak jste přišel na to, že životnost vozů je 20 let?
Zaregistroval jsem to před nedávnem v jedné debatě na ŽP. (Beru to z pohledu účetního.)
Tak jak dlouho se odepisuje vagón? Déle než 20 let? (Kraken taky někde stojí a čeká, až bude účetně odepsán, teprve potom půjde na sešrotování, aby ČD nemusely dělat oprávky v účetnictví.)

Za tu dobu by si měl vagón na sebe "vydělat", zaplatit se. A v momentě, kdy je odepsaný, ale jezdí dál, už na sebe nevytváří odpisy - náklad na pořízení nových vozů. Tím pádem jsou sice ČD v cenových nabídkách levnější (odpis = 0,- Kč), než konkurence s moderní technikou, ale zase nemají zdroje na obnovu svého parku.

Dům (pro daňové účely) také odepisuji 50 let, pak je (účetně) odepsán - ale stojí pořád. A za těch 50 let do něj zase vložím finanční prostředky na rekonstrukce a modernizace - čímž prodloužím jeho životnost.

Autobusy se odepsiují (nebo odepisovaly - nevím jak je to přesně teď) 6 let. Ale jezdí zde i vozy podstatně starší. Před časem (ještě v dobách rozvinutého socialismu) měl Dopravní podnik města Opavy celorepublikový rekord - průměrné stáří jeho vozů bylo něco málo přes 18 let...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko