Lysá nad Labem - Včera okolo poledne vypadl z jedoucího rychlíku v Lysé nad Labem tříletý chlapec. Při pádu si způsobil lehké odřeniny a jednu malou tržnou ránu. Přiletěl pro něj vrtulník, který ho přepravil do nemocnice v pražském Motole. "Chlapec byl při vědomí, dýchal a plakal. Měl jen lehká zranění. Vzhledem k tomu, jak k úrazu došlo, jsme hned volali leteckou záchranou službu, vypadalo to na mnohem horší zranění," řekla mluvčí středočeské záchranky Tereza Janečková. Chlapec se nyní v nemocnici podrobuje vyšetřením, jež zahrnují například CT hlavy, hrudníku a břicha.
Podle policejního vyšetřování se vlak v době, kdy chlapec vypadl, teprve rozjížděl. Mluvčí drah Ondřej Kubala tvrdí, že se souprava pohybovala rychlostí 70 až 75 km/h. Nehodu viděli jak cestující vlaku, tak vlakvedoucí. Ten pak spolu s nimi zatáhl za záchrannou brzdu. "Vlak byl sestaven ze starších vozů, které nedisponují blokováním dveří a centrálním zavíráním. Jsou takto schváleny pro provoz v České republice," doplnil Kubala. Jak k nehodě přesně došlo, není dosud známo. Podle prvních informací nebyl chlapec v době neštěstí na představku vozu sám. Vlakem cestoval spolu s rodinnými příslušníky.
Bohužel nejde o první takovýto případ v poslední době. Před dvěma lety vypadl v červnu z osobního vlaku na Olomoucku šestiletý chlapec. Podle tvrzení rodičů šel sám na WC a vypadl nedaleko vlakové zastávky ve Střeni. Letos v červnu se to samé stalo fanouškovi Baníku Ostrava, který cestoval zvláštním vlakem na zápas s fotbalovou Spartou. Z vagonu typu Bdt vypadl nedaleko stanice Zámrsk, když se za jízdy opíral o dveře.
Zdroj: Idnes.cz
a co se týče toho výpadu na mazáka... alespoň jsme tak udělal čestně před ostatními diskutujícími a ne potajnu do osobní zprávy ve které jsem byl označen daleko horšími pojmy, to už se tady ale borec mazáz nepochlubí víš.
Já taky vozím na mašině kameru, abych měl důkaz, že tam ten debil vjel, když byli závory dole, ale i v autě ji mám a běží neustále - křižovatky, přechody, ...
Povinnost uzavření dveří sice napsána nikde není, ale SLUŠNĚ vychovaný jedinec té babičce při výstupu pomůže a poté ty dveře uzavře.
Odkdy se prodávají jízdenky na regionální autobusové linky v předprodeji?
Jinak povím ti případ z dneška, vlakvedoucí sám na 7 vozů, pobyt ve stanici 0,5minuty, sečíst výstup/nástup, k vlaku přivezeno 50 balíků, ty musel převzít, překontrolovat, uzamknout služební vůz a jít pozavírat 6 otevřených dvěří a i přes toto by se odjelo s jedněmi otevřenými, kdyby si strojvedoucí nevšiml že z nich vystupovala parta santusáků na druhou stranu - do kolejiště. Odjezd s +14 minutami. Jsi spokojenější? Ale já vím, kdyby dítko vypadlo z vlaku Viamontu, tak je vše v pohodičce.
Druhá strana je sociální. Před třiceti lety si málokdo z cestujících dovolil nechat otevřené dveře, protože by ho personál dráhy řádně dořval. Dneska personál není, průvodčí si nedovolí řvát, protože by mohl dostat na budku. Na konci šichty určitě nemá náladu běhat stovky metrů za každým debilem, což jej ale neomlouvá.
Takže Českým drahám nezbyde nic jiného, než pochopit dnešní dobu a vrazit pár korun do dálkového ovládání dveří. Že to přijde na dvojnásobek původní pořizovací ceny celého vozu, není třeba dodávat. Kruh se uzavřel.
Jediná šance je dohonit ekonomické vzorečky aspoň větším proběhem vozidel a tedy rychlejšímu fyzickému opotřebení. Tomu však brání ve většině případů velmi nízká traťová rychlost a řídký grafikon, kdy soupravy spíš čumí, než jezdí.
Vedle toho existuje technická životnost vozidla, která je minimálně 30 let. Zhruba v polovině životnosti, tedy mezi 12 a 15 lety by se měla provést generální oprava vozidla, případně modernizace.
Teorie o odpisech je krásná, jenže vetšína vozidel byla zakoupena za socialistické éry, kdy vagon stál cca 1 milion korun, dneska ho pod 40 milionů nepořídíte. V roce 1974 se za E 499.2 (ex 150/151) zaplatily 4,5 milinu Kčs, v roce 1986 se za zelenou 163 platilo cca 6 milionů Kčs, za modrou 363 cca 7,5 milionů Kčs; v roce 1991/1992 za tutéž zelenou požadavoval výrobce 19 milionů, dneska byste tutéž mašinku pořídil minimálně za 100 - 120 milionů.
Zůstatková hodnota HIM se navyšuje o, zjednodušeně řečeno, "dílenské opravy". Takže když se pošle lokomotiva nebo vagon do dílen na tzv. "střední opravu" nebo generální opravu (čili to co se dělá dodavatelsky), o cenu této opravy se zvýší cena i jinak odepsaného vozidla. Doba odpisů této investice je shodná s dobou než půjde vozidlo do další "opravy" téhož stupně.
mato uz sa to tu napisalo par krat, tak este raz: cata NEMOZE, opakujem NEMOZE obehnut a skontrolovat vsetky dvere - vlak ma 2 strany a iba jednou stoji pri perone, druho lezu neukazneni cestujuci a fajciari (hovada). dvere zavrete sa od dveri nedovretych lisia iba polohou klucky (proste niecim co si o 2 vozne vedla clovek nemusi vsimnut).
edit: a ta poloha klucky je vlastne aj to, co chce lwq - indikator nezavretia. takze na co montovat dalsi, ked uz existuje, len sa ignoruje!?
... napada me, co aspon na dvere namontovat indikator zavreni ? aby kazdy kdo s dvermi manipuluje vedel, zda je opravdu bezpecne zavrel ?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.