Praha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.
Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.
Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.
zdroj: www.financninoviny.cz

Nebo klasiku s menší zátěží, ale zase je problém že jsou Barči a Bejlouni jaksi žížnivý.
A taky z něj vyházet vozidla, jež na tom nebudou trakčně tak dobře, aby to vyjezdila, takže zbydou ta Desira.
ad JD:
Příbram - Písek 60 minut, Příbram - Smíchov cca 70 minut, Písek - ČB cca 45-52 minut v závislosti na tom, jak se povede zkreslit trasy pro tyto R a pro regionálku mezi Protivínem a Číčenicemi. V součtu tedy ČB - Praha hlavní cca 3:10-3:20.
Ptáš se ,proč je výběrové řízení šité (bude šité) na míru právě Desiru?? Je to právě kvůli tomu,že do konce GVD není času nazbyt a už vůbec není možné se zabývat vozidlem,které není u nás schválené a Desiro je schválené pro provoz na našich tratích.
A proč je jich tak málo?? Protože se musí hledat peníze na odpisy,takže se musí hledat další finance na MD i v krajích.Takže to pude pomalu
Pokud jde o linii, tak to je přesně ten typ spojení, který na síti ČD chybí! Druhořadé regionální tratě tu pomalu umírají, protože šukafonem se lidem cestovat už nechce (a navíc je to dlouhé) a klasických rychlíků je velmi málo. Něco podobného si umím představit na 238, 030, 120 apod., v eletrické verzi na Sp nebo R po 225. Jednak je za současné situace spojení přes Příbram s ČB konkurenceschopné, kromě toho bude dost lidí, kteří by namísto zbědovaných vraků na 220 dají přednost pomalejšímu Desiru a hlavně má tohle spojení šanci na revitalizaci železnice v Písku, Březnici a Příbrami, kde za dnešní "nabídky" většina lidí ani nebere na vědomí, že tam nějaký vlak je.
1. Je jich málo, ve vozovém parku ČD se to ztratí.
2. Šíté na míru Desiru? Nic proti Desiru, ale proč se zase má VŘ šít něčemu na míru.. To má být co neobecnější.
3. Když z 12 Giga ubyde tak 300 - 400 mega, to jsem zvědav co bude za ten zbytek.
4. V případě větší zakázky by se jistě dala usmlouvat výhodnější cena za vozidlo ...
Uvidíme, jestli jej vypíší.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











