..: Nové motorové jednotky pro České dráhy :..

Jednotka Siemens Desiro provozovaná u DBPraha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.

Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.

Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.

zdroj: www.financninoviny.cz


JiříK. | 27.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
27.05.2008 (14:36)  
ad Luxian:A v čem mylně?Kde to jako mám najít?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
27.05.2008 (14:25)  
DJTiësto: Prosím tě, najdi si konečně význam slova šotouš. Používáš ho zcela milně.
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (14:24)  
ad JTB: přesně tak.Takže dohady jestli české nebo "nečeské" jsou víceméně pasé.A hlavně se konečně koupí vozidlo,které je odzkoušené,je provozně spolehlivé a nemá dětské mouchy.Po anabázi s 471 a 814 a dalšími předešlými řadami to považuji za důležité
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (14:22)  
ad miker:
Zdvojené nebudou,protože je jich na toto málo.Pokud by se ukázaly jako katastrofálně nedostačující,tak by se asi koupilo nějaké navíc,jako posilové.Ale nelze čekat,že kvůli jednomu vlaku v neděli se koupí jednotka za 80 mil.Potom by to musela asi nějak řešit náhrada v podobě klasiky.Uvidíme
27.05.2008 (14:21)  
K té "českosti" Desira - na Zličíně je fabrika SKV, nic tedy nebrání ČD dát do VŘ i nějaké body za montáž vozidel v ČR.
27.05.2008 (14:19)  
happy: díky moc za obeznámení s jednotkou 612 - samozřejmě ji znám ale ne pod nějakým označením - ještě jednou dík
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (14:19)  
ad miker: Jízdní doba přes Tábor je nafouknutá kvůli stavbě koridoru.Ale i tak je to stále málo a vznikají zajímavá zpoždění.Až bude koridor dokončen,potom bude o mnoho rychlejší než spojení přes Příbram
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (14:17)  
ad Pendožabák:
Tak to máš hrubé nedostatky ve znalostech:) (nic ve zlém)Tyto jednotky uvidíš i na našich tratích kolem Liberce ve všední den a o víkendu i na Tanvaldech. http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db027.jpg
27.05.2008 (14:16)  
Tož na Vláru bych Desiro nedal nikdy to radši pomalejší 850 nebo 854 ale čistě můj názor ...
registrovaný uživatel miker  mail  
27.05.2008 (14:16)  
No a co jízdní doba přes Příbram? Není to časově stejný jako přes Tábor? 3 hoďky tak jako tak...ale pro lidi v relaci Pha-Písek nebo Pha-Protivín dobrý...Ale z Prahy do Budějc s tím asi moc lidí nepojede. A mimochodem nebudou jezdit Desira zdvojený? 120 míst kapacity teda nic moc...
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko