..: Nové motorové jednotky pro České dráhy :..

Jednotka Siemens Desiro provozovaná u DBPraha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.

Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.

Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.

zdroj: www.financninoviny.cz


JiříK. | 27.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
02.06.2008 (13:48)  
Pendožabák: Chce-li stát něco podporovat, může podporovat pouze soukromé subjekty, patrně jste ještě nezaregistroval, že už neexistuje žádná státní organizace, která by mohla porovozovat drážní dopravu (z hlediska práva jsou ČD a.s. soukromým podnikatelem, na způsobu vlastnictví akciové společnosti nezáleží).
registrovaný uživatel happy 
30.05.2008 (15:02)  
ad pekař : cena Desira je kolem 80 milionů.To co si uvedl ty by byla cena elefenta či možná 612 DB
30.05.2008 (13:38)  
Pavel Z: Tož já na 173 bydlím a tak si myslím že s Vámi i souhlasím, a pokud by šlo a to skloubit to s OS tak by to u nás asi nebyl takové problém. Jinak díky za postřeh.
30.05.2008 (10:35)  
Pendožabák: Návrh na 173 už tu také padnul, ale i přes to, že je o něco kratší, tak jízdní doba bude delší o cca 10-15 min. Traťovka tam sice je 70, ale jsou tam místy přejezdy kde je 20. Problémem by asi byla i větší spotřeba nafty, protože ne nadarmo se trať nazývá Hrbatou a v neposlední řadě by se ty rychlíky musely nějak zkloubit s "místní" dopravou a tam nevím jak by to vycházelo. Co si budem povídat, stejně se tam ty soupravy při prvním větším průseru na hlavní trati podívají, než aby blokovaly už tak přecpanou 171 a zdržovaly se, protože na rozdíl od rychlíků od Plzně, to objetí bude pro ně hračka.

Petr112: Jak už jsem psal dříve, tak je tu také možnost, že se ČD přidaly k nějaké větší objednávce, někoho jiného...
registrovaný uživatel lwq  mail  
30.05.2008 (9:39)  
OFFTOPIC: jen me napadla jedna vec, kdyz sem koukal na tuhle mapku http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/poland/poland.gif proc neudelaji elektrifikaci z PL do Mezimesti ? dyt je to kousek a maji dalsi trasu kudy tahnout vlaky mezi CR-PL - Lichkov neni neomezene veliky (kapacitne) ...
29.05.2008 (22:22)  
Už z toho že je skoro červen a pan Šťáhlavský chce mít vozidla v listopadu tak má nejspíš prsten z Arabely. Nejedná se náhodou o modely do kanceláří managementu, počet by tomu odpovídal, včetně 1 záložního.
29.05.2008 (20:27)  
Vážení: Já bych měl nápad - Tahat rychlíky po trati 173 dnes je ve výluce a opravuje se sice traťová rychlost je průměrně 70 ale myslím že z Berouna do Č. Budějovic nebude o moc lepší... Co si o tom myslíte Vy ?
29.05.2008 (18:18)  
Twix: No uvidíme co to na 171 udělá, místa je tam hodně málo a při sebemenším problému se celý grafikon urovná až někdy v noci. Každopádně bych ještě upozornil na to, že tyto rychlíky by měli půlit ve špičce rychlíkový takt pro Zdice a Beroun, což by třeba zase někoho do vlaku ve směru na Prahu mohlo nalákat. Problém kapacity tratě ovšem nastane i mezi Zdicema a Berounem, kde se začne nejspíš rekonstruovat.
29.05.2008 (16:37)  
happy: Naopak, kapacita Desira je tak akorát, většina vlaků je slabě využita (včetně Otavy), v kritických případech se dá Desiro zdvojovat. Jsem proti protažení vlaků až do Prahy, protože pro spojení s Prahou to sloužit rozumně nemůže a akorát to zaseká trať 171. Ráno i odpoledne to bude kolidovat minimálně s posilami do Řevnic, které jsou i v tom slabém směru (ráno z Prahy a odpoledne do ní) obsazenější než by byl tento motorový rychlík. Jak píšete, význam je hlavně regionální pro spojení Berouna, do něj už to jezdí dneska a žádná sláva. Včera večer jsem viděl Bezdrev, do Berouna přijelo tak 30 lidí (možná přeháním) a dál na Rakovník jelo v kvatru stěží 15 lidí, v prvním vleku nula a ve druhém taky nula - je dobře že za takový vlak už stát nechce platit.
29.05.2008 (16:01)  
train50: A státní podpora soukromého podnikání na železnici je pro stát výhodná a žádoucí? Pokud ano - uveďtě několik důvodů proč by měl stát dávat nějaké peníze právě jančurovi (nebo chcete-li ostatním dopravcům)!
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko