..: Byla zahájena optimalizace trati z Českých Budějovic do Horního Dvořiště :..

Ilustrační obrázekČeské Budějovice - V sobotu 17.5.2008 byla započata nepřetržitá výluka mezi Českými Budějovicemi a Rybníkem, kvůli níž až do 26. června pojedou místo vlaků náhradní autobusy. Důvodem je optimalizace příhraničního úseku IV. koridoru, zahrnující opravu kolejiště, přejezdů a propustků, organizovaná Správou dopravní cesty. NAD vyjede ve stejném období také na trati z Českých Budějovic do Boršova nad Vltavou.

Výluka mezi Českými Budějovicemi a Rybníkem začala v sobotu 17. května v 10:05 a skončí ve čtvrtek 26. června v 17:30 hodin. Odjezdy autobusů NAD byly upraveny, aby cestující stihli přípojné vlaky. Místo vybraných vlaků vyjedou dvě skupiny autobusů. První je určena cestujícím do stanic Rybník, Horní Dvořiště, Summerau a dále do Rakouska a většinu zastávek po cestě projede. Přípoje ve stanici Summerau budou zajištěny. V zastávkách, kterými první skupina projede, zastaví druhá skupina autobusů, která přípoje do Rakouska mít nebude. Osobní vlaky se nahrazují v úseku České Budějovice – Rybník, cestující z rychlíků pojedou autobusy až do Horního Dvořiště.

Ve stejném období bude Správa dopravní cesty opravovat kolejiště ve stanici České Budějovice, odkud odjíždějí vlaky také do Českého Krumlova a Volar. NAD proto vyjede i do Boršova nad Vltavou.

Výluky částečně ovlivní také trať z Rybníka do Lipna nad Vltavou. Kvůli zachování přípojů pojedou na této trati místo dvou osobních vlaků náhradní autobusy. Jedná se o spoje, které odjíždějí v 16:02 z Horního Dvořiště do Lipna a v 17:15 z Lipna do Rybníku.

Náhradní autobusy budou zajíždět ke stanicím a zastávkám ČD, v jiných místech zastaví jen v následujících případech:

původní stanice/zastávkazastávka náhradní autobusové dopravy
Kamenný Újezd u Č.B. zast.v zastávce autobusů u zastávky ČD
Kamenný Újezd u Č. Budějovicna náměstí na autobusové zastávce
Chlumec u Č. Budějovicv autobusové zastávce „Kosov“
Velešín městysu silnice E55
Výheňv zastávce v obci Výheň
Omleniceu železničního přejezdu
Bujanovv zastávce autobusů „Bujanov“
Pšenicev zastávce autobusů „Pšenice“ na E55
Jenínv zastávce autobusů „Jenín, Sejfy“ na E55
Rožmberk nad Vltavouu silnice Český Krumlov – Vyšší Brod
Vyšší Brodu silnice Český Krumlov – Vyšší Brod
Vyšší Brod klášteru silnice Český Krumlov – Vyšší Brod
Loučovicena parkovišti u zastávky
Lipno nad VltavouNa příjezdové silnici ke stanici

zdroj: ceskenoviny.cz

Ilustrační foto: Špáňa


NIcKON Poslat mail autorovi | 26.5.2008 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Jihočeský Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.06.2008 (15:04)  
natix: omlouvam se, vraky to nebyly. :) Velmi slusne udrzovane Karosy, s elektronickymi orientacemi venku i uvnitr. Jeden z vozu byl dokonce nizkopodlazni, snad Neoplan.

Ale jet 110 v mestske Karose okolo pomnicku u Nazidel bylo trochu moc na nervy vetsiny cestujicich... :)
Registered user M 
27.05.2008 (9:17)  
Vlad - dobre, dobre, dekuju
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
27.05.2008 (8:20)  
(OT) M: Stručně a zjednodušeně:
Rekonstrukcí a modernizací zvýšíte hodnotu majetku (promítne se následně do výše odpisů), hradí se z investičních (kapitálových) prostředků.
Opravou, údržbou nezvýšíte hodnotu majetku, hradí se (obvykle) z neinvestičních (provozních) zdrojů.
Registered user xAnri05  mail  
27.05.2008 (0:21)  
Vlad: dle zakona o danich je vse zde uvadene modernizace, rekostrukce ci oprava.

Tem stavebnim pojmum z oblasti zeleznice ale rozumim takto:

Racionalizace - rychle vratna investice, jejiz ucelem je snizit pocet provoznich zamestnancu potrebnych k provozovani drahy, zvysit bezpecnost a zvysit rychlost (pravazne prumernou, v mensi mire maximalni). V praxi se projevuje komletni vymenou prejezdovych, tratovych a stanicnich zabezpecovacich zarizeni, dalkoveho rizeni provozu na trati a vymenou vymen, popr. jejich casti.

Mezi modernizaci a optimalizaci je dle meho maly rozdil, casto se stira. V jednom pripade se vede trat v puvodni (mnohdy Rakousko-Uherske stope) nedelaji se prelozky, ve druhem pripade se nektere useky prekladaji, doplnuji se mosty, tunely, galerie, naspy, zarezy, propustky atp. Vse za uvelem zvyseni predevsim maximalni rychlosti a take toho ostatniho viz optimalizace.
Registered user M 
26.05.2008 (23:44)  
Vlad - podle toho limitu je ale modernizace vsechno. Tohle se tyka asi urcitych konkretnich veci (nebo nejake ucetni tridy), ne?
Plus tam neni ta zahadna optimalizace...
Ale dekuji:)
Registered user Natix  mail  
26.05.2008 (22:09)  
Seath:
Vyžvejkaný vraky? Kdy jsi byl v ČB naposled, jestli to můžu vědět?
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
26.05.2008 (21:41)  
(OT) M:
a) Modernizace je rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti majetku. Jde o technické zhodnocení, které se hradí z výdajů na investice. Podle § 33 zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů se technickým zhodnocením rozumí vždy výdaje na dokončené nástavby, přístavby a stavební úpravy, rekonstrukce a modernizace majetku, pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu za zdaňovací období (= v ČR kalendářnímu roku) 40.000 Kč. Technickým zhodnocením se nerozumí prodloužení životnosti konstrukce tím, že provedeme její výměnu za konstrukci novou, stejného typu.
b) Rekonstrukce je zásah do majetku, který má za následek změnu jeho účelu nebo technických parametrů (charakteristických veličin). Jde o technické zhodnocení, které se hradí z výdajů na investice.
c) Oprava znamená odstranění částečného fyzického opotřebení nebo poškození věci za účelem uvedení do provozuschopného stavu. Opravou se majetek regeneruje beze změny pořizovací ceny, jejím prováděním nemůže vzniknout nová věc. Hradí se z provozních prostředků.
d) Údržba znamená pravidelnou péči za účelem zpomalení fyzického opotřebení a předcházení poruchám a odstraňování drobnějších závad. Údržbou se majetek regeneruje beze změny pořizovací ceny, jejím prováděním nemůže vzniknout nová věc. Hradí se z provozních prostředků.
26.05.2008 (20:04)  
Ano, ano. A ja vul zrovna jedu pozitri do Benatek lehatkem... Presne na to jsem zvedavej, na 3 hodiny na kozence a na vyzvejkany vraky MHD Ceske Budejovice... :) No bude to zazitek.
26.05.2008 (18:28)  
Bóže, to je zas diskuze. Optimalizována zatím byla trať pouze v úseku Horní Dvořiště - Omlenice, úsek z Omlenic do Č.Budějovic se optimalizuje teprve nyní ( + se ještě opravuje most ve stanici Rybník). Cituji z odkazu pod článkem: "Stavbě předcházela elektrizace trati, modernizace zabezpečovacího zařízení a obnova železničních stanic. Rekonstruovat tak zbývá už jen některá místa, například stanici Holkov a zejména většinu mezistaničních úseků. Někde trať oddělí od okolí protihlukové stěny. Opravy se dočká i most ve stanici Rybník."
Při téhle výluce se opraví několik desítek mostů a propustků a připraví se menší přeložky. Při zářijové výluce se pak kompletně vymění svršek a zřejmě dojde krom těch mostních objektů i k nějaké další obnově spodku (rozsah nevím).

Randy: máš to špatně, správně to popsal FFMartin. Nicméně, není to tak jednoduché, pokud je trať v přímých úsecích, tak pro zvedání rychlosti na 160 není potřeba přeložek, zatímco při složitém terénu a obloukovitém trasování je potřeba přeložek, ovšem úplně stejně to platí i pro zvedání rychlosti jen do těch cca 120 km/h nebo někde i jen 100 km/h. Čili množství a rozsah přeložek není určující pro to, zda jde o optimalizaci nebo modernizaci - ty se na koridorech liší fakt hlavně tou rychlostí.
26.05.2008 (18:18)  
M: přesně tak a aby mohli znova připlout kapříci za přiklepnutou zakázku.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko