..: Byla zahájena optimalizace trati z Českých Budějovic do Horního Dvořiště :..

Ilustrační obrázekČeské Budějovice - V sobotu 17.5.2008 byla započata nepřetržitá výluka mezi Českými Budějovicemi a Rybníkem, kvůli níž až do 26. června pojedou místo vlaků náhradní autobusy. Důvodem je optimalizace příhraničního úseku IV. koridoru, zahrnující opravu kolejiště, přejezdů a propustků, organizovaná Správou dopravní cesty. NAD vyjede ve stejném období také na trati z Českých Budějovic do Boršova nad Vltavou.

Výluka mezi Českými Budějovicemi a Rybníkem začala v sobotu 17. května v 10:05 a skončí ve čtvrtek 26. června v 17:30 hodin. Odjezdy autobusů NAD byly upraveny, aby cestující stihli přípojné vlaky. Místo vybraných vlaků vyjedou dvě skupiny autobusů. První je určena cestujícím do stanic Rybník, Horní Dvořiště, Summerau a dále do Rakouska a většinu zastávek po cestě projede. Přípoje ve stanici Summerau budou zajištěny. V zastávkách, kterými první skupina projede, zastaví druhá skupina autobusů, která přípoje do Rakouska mít nebude. Osobní vlaky se nahrazují v úseku České Budějovice – Rybník, cestující z rychlíků pojedou autobusy až do Horního Dvořiště.

Ve stejném období bude Správa dopravní cesty opravovat kolejiště ve stanici České Budějovice, odkud odjíždějí vlaky také do Českého Krumlova a Volar. NAD proto vyjede i do Boršova nad Vltavou.

Výluky částečně ovlivní také trať z Rybníka do Lipna nad Vltavou. Kvůli zachování přípojů pojedou na této trati místo dvou osobních vlaků náhradní autobusy. Jedná se o spoje, které odjíždějí v 16:02 z Horního Dvořiště do Lipna a v 17:15 z Lipna do Rybníku.

Náhradní autobusy budou zajíždět ke stanicím a zastávkám ČD, v jiných místech zastaví jen v následujících případech:

původní stanice/zastávkazastávka náhradní autobusové dopravy
Kamenný Újezd u Č.B. zast.v zastávce autobusů u zastávky ČD
Kamenný Újezd u Č. Budějovicna náměstí na autobusové zastávce
Chlumec u Č. Budějovicv autobusové zastávce „Kosov“
Velešín městysu silnice E55
Výheňv zastávce v obci Výheň
Omleniceu železničního přejezdu
Bujanovv zastávce autobusů „Bujanov“
Pšenicev zastávce autobusů „Pšenice“ na E55
Jenínv zastávce autobusů „Jenín, Sejfy“ na E55
Rožmberk nad Vltavouu silnice Český Krumlov – Vyšší Brod
Vyšší Brodu silnice Český Krumlov – Vyšší Brod
Vyšší Brod klášteru silnice Český Krumlov – Vyšší Brod
Loučovicena parkovišti u zastávky
Lipno nad VltavouNa příjezdové silnici ke stanici

zdroj: ceskenoviny.cz

Ilustrační foto: Špáňa


NIcKON Poslat mail autorovi | 26.5.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
26.05.2008 (14:39)  
ČD a SŽDC se vždycky tvářily že modernizace je něco víc než optimalizace, protože je to zpravidla na 160 km/h. Přitom ale zvýšení rychlosti ze 120 na 160 modernizací tratě Kolín - Choceň přispívá ke zkrácení jízdních dob zanedbatelně ve srovnání se zvýšením rychlosti z 80 na 120 optimalizací mnohem kratší tratě ČTřeb - Zábřeh. Klíčovým prvkem rekonstrukce koridorů jsou optimalizace, neboli přeložky, bohužel 1.koridor se k nim nestavěl moc otevřeně.
registrovaný uživatel Randy 
26.05.2008 (14:24)  
FFMartin: To je ve hvězdách. Jihočeský kraj a SŽDC neví, co chce. Zda má smysl stavět koridor přes Rybník do Dvořiště a nebo postavit novou trať přes Český Krumlov. Tudíž - na nic nejsou peníze, a se stavbou se rozhodně do roku 2010 nepočítá. V popisech koridorů tato stavba není, pokud vím, neexistuje na ni ani projekt. Koridor skončí prozatím v Budějovicích a pro ty dva páry rychlých vlaků není nutné akutně stavět novou trať. Ostatně, prioritou SŽDC je spíš trať Plzeň-Domažlice-Furth im Wald.
registrovaný uživatel pekař 
26.05.2008 (14:21)  
Tak jsem se spletl:)
M: mooc dobrý seriál:)
registrovaný uživatel Randy 
26.05.2008 (14:20)  
Modernizace - rekonstrukce trati ve stávající stopě, tedy zvýšení traťové rychlosti prakticky nulové, pouze výměna železničního svršku a spodku, rekonstrukce elektrického vedení.
Optimalizace - rekonstrukce trati s přeložkami (narovnání tratě) a z toho plynoucí zvýšení traťové rychlosti (například Krasíkov, Mlčechvosty nebo nyní tolik propírané údolí Orlice).
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
26.05.2008 (14:18)  
No, pokud vim, jedna se o tri hlavni typy stavebnich uprav na zeleznici. Racionalizace (minimalni naklady, zadne zvyseni tratove rychlosti - laicky receno: odstraneni nejvetsich problemu), pote optimalizace (zvyseni tratove rychlosti na 90 až 120 km/h,výměna svršku, upravy spodku, nova elektrifikace, zab. zar.apod). Nejnakladnejsi je tzv. modernizace (tratova rychlost na 120 až 160 km/h a s ohledem na vyssi rychlost navic take mimoúrovňové přejezdy). Vic bohuzel nevim... Nicmene, dotaz, ono se do budoucna nepocita se zdvojkolejnenim uvedeneho useku? Diky
registrovaný uživatel M 
26.05.2008 (14:10)  
Takze to shrnu a prirovnam to k pocasi.
Zitra srazky na celem uzemi, misty, ojedinele, (jeste neco?)

Kazdopadne porad si ale taknak budu tvrdohlave stat za tim, ze v pripade zeleznice jsou to jenom vzletna sluvka (kterym nikdo nerozumi), ktera maji nahradit slovo "opravit"...
Jiste pane premiere a Sir Humphrey Appleby hard:-)
registrovaný uživatel pekař 
26.05.2008 (13:59)  
Ideesák: nejsem si jistý, ale tuším, že jsem to tak někde četl. Ale třeba se pletu:) No:)
26.05.2008 (13:55)  
pekař - já bych to viděl opačně. Modernizace je nahrazení starého novým, optimalizace je spíše ta přeložka - mění nevyhovující trasování.
registrovaný uživatel pekař 
26.05.2008 (13:50)  
Ne, že bych se tím osvíceným cítil já, ale není jedním z rozdílů mezi optimalisací a modernisací i to, že při modernisaci tratě dochází k narovnání tratě, zatímco v prvním případě nikoliv?
26.05.2008 (13:44)  
M: ešte sa niekedy uvádza "racionalizace" :)
Sú to rôzne stupne toho, ako veľmi do tej trate kopnú. Presné rozdiely pojmov bude ale musieť popísať niekto osvietenejší...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko