České Budějovice - V sobotu 17.5.2008 byla započata nepřetržitá výluka mezi Českými Budějovicemi a Rybníkem, kvůli níž až do 26. června pojedou místo vlaků náhradní autobusy. Důvodem je optimalizace příhraničního úseku IV. koridoru, zahrnující opravu kolejiště, přejezdů a propustků, organizovaná Správou dopravní cesty. NAD vyjede ve stejném období také na trati z Českých Budějovic do Boršova nad Vltavou.
Výluka mezi Českými Budějovicemi a Rybníkem začala v sobotu 17. května v 10:05 a skončí ve čtvrtek 26. června v 17:30 hodin. Odjezdy autobusů NAD byly upraveny, aby cestující stihli přípojné vlaky. Místo vybraných vlaků vyjedou dvě skupiny autobusů. První je určena cestujícím do stanic Rybník, Horní Dvořiště, Summerau a dále do Rakouska a většinu zastávek po cestě projede. Přípoje ve stanici Summerau budou zajištěny. V zastávkách, kterými první skupina projede, zastaví druhá skupina autobusů, která přípoje do Rakouska mít nebude. Osobní vlaky se nahrazují v úseku České Budějovice – Rybník, cestující z rychlíků pojedou autobusy až do Horního Dvořiště.Ve stejném období bude Správa dopravní cesty opravovat kolejiště ve stanici České Budějovice, odkud odjíždějí vlaky také do Českého Krumlova a Volar. NAD proto vyjede i do Boršova nad Vltavou.
Výluky částečně ovlivní také trať z Rybníka do Lipna nad Vltavou. Kvůli zachování přípojů pojedou na této trati místo dvou osobních vlaků náhradní autobusy. Jedná se o spoje, které odjíždějí v 16:02 z Horního Dvořiště do Lipna a v 17:15 z Lipna do Rybníku.
Náhradní autobusy budou zajíždět ke stanicím a zastávkám ČD, v jiných místech zastaví jen v následujících případech:
původní stanice/zastávka | zastávka náhradní autobusové dopravy |
---|---|
Kamenný Újezd u Č.B. zast. | v zastávce autobusů u zastávky ČD |
Kamenný Újezd u Č. Budějovic | na náměstí na autobusové zastávce |
Chlumec u Č. Budějovic | v autobusové zastávce „Kosov“ |
Velešín městys | u silnice E55 |
Výheň | v zastávce v obci Výheň |
Omlenice | u železničního přejezdu |
Bujanov | v zastávce autobusů „Bujanov“ |
Pšenice | v zastávce autobusů „Pšenice“ na E55 |
Jenín | v zastávce autobusů „Jenín, Sejfy“ na E55 |
Rožmberk nad Vltavou | u silnice Český Krumlov – Vyšší Brod |
Vyšší Brod | u silnice Český Krumlov – Vyšší Brod |
Vyšší Brod klášter | u silnice Český Krumlov – Vyšší Brod |
Loučovice | na parkovišti u zastávky |
Lipno nad Vltavou | Na příjezdové silnici ke stanici |
zdroj: ceskenoviny.cz
Ilustrační foto: Špáňa
Ale jet 110 v mestske Karose okolo pomnicku u Nazidel bylo trochu moc na nervy vetsiny cestujicich... :)
Rekonstrukcí a modernizací zvýšíte hodnotu majetku (promítne se následně do výše odpisů), hradí se z investičních (kapitálových) prostředků.
Opravou, údržbou nezvýšíte hodnotu majetku, hradí se (obvykle) z neinvestičních (provozních) zdrojů.
Tem stavebnim pojmum z oblasti zeleznice ale rozumim takto:
Racionalizace - rychle vratna investice, jejiz ucelem je snizit pocet provoznich zamestnancu potrebnych k provozovani drahy, zvysit bezpecnost a zvysit rychlost (pravazne prumernou, v mensi mire maximalni). V praxi se projevuje komletni vymenou prejezdovych, tratovych a stanicnich zabezpecovacich zarizeni, dalkoveho rizeni provozu na trati a vymenou vymen, popr. jejich casti.
Mezi modernizaci a optimalizaci je dle meho maly rozdil, casto se stira. V jednom pripade se vede trat v puvodni (mnohdy Rakousko-Uherske stope) nedelaji se prelozky, ve druhem pripade se nektere useky prekladaji, doplnuji se mosty, tunely, galerie, naspy, zarezy, propustky atp. Vse za uvelem zvyseni predevsim maximalni rychlosti a take toho ostatniho viz optimalizace.
Plus tam neni ta zahadna optimalizace...
Ale dekuji:)
Vyžvejkaný vraky? Kdy jsi byl v ČB naposled, jestli to můžu vědět?
a) Modernizace je rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti majetku. Jde o technické zhodnocení, které se hradí z výdajů na investice. Podle § 33 zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů se technickým zhodnocením rozumí vždy výdaje na dokončené nástavby, přístavby a stavební úpravy, rekonstrukce a modernizace majetku, pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu za zdaňovací období (= v ČR kalendářnímu roku) 40.000 Kč. Technickým zhodnocením se nerozumí prodloužení životnosti konstrukce tím, že provedeme její výměnu za konstrukci novou, stejného typu.
b) Rekonstrukce je zásah do majetku, který má za následek změnu jeho účelu nebo technických parametrů (charakteristických veličin). Jde o technické zhodnocení, které se hradí z výdajů na investice.
c) Oprava znamená odstranění částečného fyzického opotřebení nebo poškození věci za účelem uvedení do provozuschopného stavu. Opravou se majetek regeneruje beze změny pořizovací ceny, jejím prováděním nemůže vzniknout nová věc. Hradí se z provozních prostředků.
d) Údržba znamená pravidelnou péči za účelem zpomalení fyzického opotřebení a předcházení poruchám a odstraňování drobnějších závad. Údržbou se majetek regeneruje beze změny pořizovací ceny, jejím prováděním nemůže vzniknout nová věc. Hradí se z provozních prostředků.
Při téhle výluce se opraví několik desítek mostů a propustků a připraví se menší přeložky. Při zářijové výluce se pak kompletně vymění svršek a zřejmě dojde krom těch mostních objektů i k nějaké další obnově spodku (rozsah nevím).
Randy: máš to špatně, správně to popsal FFMartin. Nicméně, není to tak jednoduché, pokud je trať v přímých úsecích, tak pro zvedání rychlosti na 160 není potřeba přeložek, zatímco při složitém terénu a obloukovitém trasování je potřeba přeložek, ovšem úplně stejně to platí i pro zvedání rychlosti jen do těch cca 120 km/h nebo někde i jen 100 km/h. Čili množství a rozsah přeložek není určující pro to, zda jde o optimalizaci nebo modernizaci - ty se na koridorech liší fakt hlavně tou rychlostí.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.