..: Radnice Prahy 6 dala rychlodráze na Kladno překvapivou zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha, Kladno - Modernizovaná železniční trať mezi Prahou a Kladnem zřejmě povede v trase nynější takzvané buštěhradské dráhy a končit bude na Masarykově nádraží. Minulý týden to posvětila i radnice Prahy 6, která se dosud k této možnosti stavěla záporně. Její souhlas se studií ministerstva dopravy, zpracovávanou odborníky z pražského ČVUT, odboural jednu z největších překážek k realizaci rychlodráhy na letiště i k přestavbě spojení na Kladno.

Tento krok zastupitelstva je poměrně zásadní a může ve svém důsledku vést k přehodnocení dopravní politiky v celé západní části Prahy. Praha 6 totiž dlouhodobě rychlodráhu odmítala a preferovala místo ní prodloužení trasy metra A na Dlouhou Míli. Pražský magistrát se mezitím rozhodl metro na letiště skutečně prodloužit a Praha 6 by preferovala realizaci obou projektů současně. To se pro změnu nelíbí Straně zelených, která je pouze pro rychlodráhu.

"Z hodnocení vyplývá, že spojení letiště a centra rychlodráhou je výhodnější a levnější o více než 20 miliard korun. Náklady na provoz jsou u rychlodráhy nižší o 200 milionů korun ročně," argumentovala již dříve městská zastupitelka zelených Zuzana Drhová. Podle její kolegyně Petry Kolínské by metro mělo končit v Motole, jinak se bude zbytečně plýtvat penězi.

Radní Prahy 6 navíc tímto rozhodnutím dost riskují. Rychlodráha totiž nemá mezi obyvateli z velké části vilové Prahy 6 velkou podporu, majitelé nemovitostí v této velmi žádané části Prahy preferují klid a silniční dopravu. I proto mají radní Prahy 6 několik podmínek - bude sloužit jen pro osobní dopravu a některé úseky budou vedeny pod zemí.

"Výsledek studie Dopravní fakulty Českého vysokého učení technického budeme respektovat. Jsme rádi, že byla vyslyšena naše snaha o rychlé posunutí celé věci ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů," citovala agentura ČTK starostu Tomáše Chalupu (ODS). Konečná podoba trati by měla být známa zhruba do dvou týdnů. Modernizace by se měla uskutečnit podle předpokladů do roku 2013.

Při odhadování konečné podoby tratě se lze opřít o předchozí studie. Ty počítaly především se zdvojkolejněním a elektrifikací tratě, včetně výrazných přeložek. Obyvatele Prahy 6 chtěli autoři uchlácholit tubusem, do nějž by celou trať na území Prahy 6 zahalili, jenže tento tubus by podle zastupitelů městskou část spíše rozdělil.

Ilustrační foto: JTB, zdroj: letectvi.cz


Honza Beránek / JTB | 27.2.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
27.02.2008 (13:59)  
No hele ja mluvil o mozne budoucnosti, je naprosto logicke, ze by to muselo jezdit minimalne pres Holesovice atd. Jen ze kdyz tam narvou metro, tak tohle bude definitivne pase.
Na Semering jsem vubec nemyslel, to je trochu ulitle :) Ono kdyz se to vezme kolem a kolem, by to docela sneslo oboje :)
27.02.2008 (13:57)  
M.H.: Ne, že by to tady pomohlo, ale proč Pendolina nesmějí jezdit úvratí?
27.02.2008 (13:53)  
michawel: jistě, jenže kudy v současné pražské železniční síti ta pendolina vést, aby obsloužila důležitá nádraží a přitom mohla na letiště pokračovat bez nějakých úvratí a pod. Trať přes Semmering evidentně zůstane ležet ladem, takže ve stávající síti by pak zbývalo jedině vést vlaky z Libně přes Hrabovku do Buben a uznej sám, že to je poněkud hardcore řešení. Ano, kdyby existovala spojka z Holešovic do Dejvic, byť třeba jednokolejná... Ale neexistuje a z toho je třeba vycházet.
27.02.2008 (13:45)  
Rychlodráha je určitě správné řešení, protože umožňuje v budoucnu například zajíždění dálkových souprav (a že to občas funguje je vidět na příkladu Genf Flughafen (Ženeva), nebo Frankfurt Fernbf. (jasně Frankfurt je obrovskej), ale že by na Ruzyň mohla zajíždět Pendolina, to bych neviděl jako špatnou možnost.
Metro by tohle samozřejmně neumožnilo
registrovaný uživatel Semík  mail  
27.02.2008 (13:04)  
preferují klid a silniční dopravu. I proto mají radní Prahy 6 několik podmínek - bude sloužit jen pro osobní dopravu a některé úseky budou vedeny pod zemí.
Moc hezký, co takhle jim tam šopnout "pár" kamionů ať si to užijou. -)
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (13:03)  
OK, pokud by to vsechno jezdilo po "jednech" kolejich a stihlo by se to vykrizovat a tak, tak je to samozrejme jedno (resp. potud, kde by zacala hadka o to, kudy to mas vest:-) IdeeSaakuv koment jsem ale pochopil jako paralelni drahu, sorry
27.02.2008 (12:59)  
IDS) Byl jsem tam v prosinci 2006 a to byla ta rychlodráha ještě z části staveništěm. Takže díky za upozornění.
27.02.2008 (12:58)  
Josef Petrák - I Proastiakos už jezdí pod dráty. Zatím jen úsek Neratziotissa - letiště a Soluň - Litochoro. Stav k polovině února 2008.

V případě prodloužení trasy A stejně budou nutné nové soupravy, proč by nemohly být už se sběračem.

M - vozy 010 jsou na 80km/h - tedy pro rychlodráhu dostatečné ;) - alespoň v podmínkách českého Kocourkova
27.02.2008 (12:47)  
M) V Aténách mají 2 koleje s tím, že Proastiakos jezdí s dieselovými Stadlery a metro soupravy mají na společné trati normálně napájené sběračem z troleje a při vjezdu do podzemí přejdou na napájení "z koleje" tak, jak to máme i v Praze. Myslím, že naše soupravy metra A asi nic jako sběrač nemají a úprava by také nebyla levná.
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (12:41)  
IDS - hele jako nic ve zlym - ale proc delat "ctyri" koleje, aby to jezdilo po 15 minutach, kdyz staci udelat "dve"?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko