Praha, Kladno -
Modernizovaná železniční trať mezi Prahou a Kladnem zřejmě povede v trase nynější takzvané buštěhradské dráhy a končit bude na Masarykově nádraží. Minulý týden to posvětila i radnice Prahy 6, která se dosud k této možnosti stavěla záporně. Její souhlas se studií ministerstva dopravy, zpracovávanou odborníky z pražského ČVUT, odboural jednu z největších překážek k realizaci rychlodráhy na letiště i k přestavbě spojení na Kladno.
Tento krok zastupitelstva je poměrně zásadní a může ve svém důsledku vést k přehodnocení dopravní politiky v celé západní části Prahy. Praha 6 totiž dlouhodobě rychlodráhu odmítala a preferovala místo ní prodloužení trasy metra A na Dlouhou Míli. Pražský magistrát se mezitím rozhodl metro na letiště skutečně prodloužit a Praha 6 by preferovala realizaci obou projektů současně. To se pro změnu nelíbí Straně zelených, která je pouze pro rychlodráhu.
"Z hodnocení vyplývá, že spojení letiště a centra rychlodráhou je výhodnější a levnější o více než 20 miliard korun. Náklady na provoz jsou u rychlodráhy nižší o 200 milionů korun ročně," argumentovala již dříve městská zastupitelka zelených Zuzana Drhová. Podle její kolegyně Petry Kolínské by metro mělo končit v Motole, jinak se bude zbytečně plýtvat penězi.
Radní Prahy 6 navíc tímto rozhodnutím dost riskují. Rychlodráha totiž nemá mezi obyvateli z velké části vilové Prahy 6 velkou podporu, majitelé nemovitostí v této velmi žádané části Prahy preferují klid a silniční dopravu. I proto mají radní Prahy 6 několik podmínek - bude sloužit jen pro osobní dopravu a některé úseky budou vedeny pod zemí.
"Výsledek studie Dopravní fakulty Českého vysokého učení technického budeme respektovat. Jsme rádi, že byla vyslyšena naše snaha o rychlé posunutí celé věci ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů," citovala agentura ČTK starostu Tomáše Chalupu (ODS). Konečná podoba trati by měla být známa zhruba do dvou týdnů. Modernizace by se měla uskutečnit podle předpokladů do roku 2013.
Při odhadování konečné podoby tratě se lze opřít o předchozí studie. Ty počítaly především se zdvojkolejněním a elektrifikací tratě, včetně výrazných přeložek. Obyvatele Prahy 6 chtěli autoři uchlácholit tubusem, do nějž by celou trať na území Prahy 6 zahalili, jenže tento tubus by podle zastupitelů městskou část spíše rozdělil.
Ilustrační foto: JTB, zdroj: letectvi.cz

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
