..: Radnice Prahy 6 dala rychlodráze na Kladno překvapivou zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha, Kladno - Modernizovaná železniční trať mezi Prahou a Kladnem zřejmě povede v trase nynější takzvané buštěhradské dráhy a končit bude na Masarykově nádraží. Minulý týden to posvětila i radnice Prahy 6, která se dosud k této možnosti stavěla záporně. Její souhlas se studií ministerstva dopravy, zpracovávanou odborníky z pražského ČVUT, odboural jednu z největších překážek k realizaci rychlodráhy na letiště i k přestavbě spojení na Kladno.

Tento krok zastupitelstva je poměrně zásadní a může ve svém důsledku vést k přehodnocení dopravní politiky v celé západní části Prahy. Praha 6 totiž dlouhodobě rychlodráhu odmítala a preferovala místo ní prodloužení trasy metra A na Dlouhou Míli. Pražský magistrát se mezitím rozhodl metro na letiště skutečně prodloužit a Praha 6 by preferovala realizaci obou projektů současně. To se pro změnu nelíbí Straně zelených, která je pouze pro rychlodráhu.

"Z hodnocení vyplývá, že spojení letiště a centra rychlodráhou je výhodnější a levnější o více než 20 miliard korun. Náklady na provoz jsou u rychlodráhy nižší o 200 milionů korun ročně," argumentovala již dříve městská zastupitelka zelených Zuzana Drhová. Podle její kolegyně Petry Kolínské by metro mělo končit v Motole, jinak se bude zbytečně plýtvat penězi.

Radní Prahy 6 navíc tímto rozhodnutím dost riskují. Rychlodráha totiž nemá mezi obyvateli z velké části vilové Prahy 6 velkou podporu, majitelé nemovitostí v této velmi žádané části Prahy preferují klid a silniční dopravu. I proto mají radní Prahy 6 několik podmínek - bude sloužit jen pro osobní dopravu a některé úseky budou vedeny pod zemí.

"Výsledek studie Dopravní fakulty Českého vysokého učení technického budeme respektovat. Jsme rádi, že byla vyslyšena naše snaha o rychlé posunutí celé věci ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů," citovala agentura ČTK starostu Tomáše Chalupu (ODS). Konečná podoba trati by měla být známa zhruba do dvou týdnů. Modernizace by se měla uskutečnit podle předpokladů do roku 2013.

Při odhadování konečné podoby tratě se lze opřít o předchozí studie. Ty počítaly především se zdvojkolejněním a elektrifikací tratě, včetně výrazných přeložek. Obyvatele Prahy 6 chtěli autoři uchlácholit tubusem, do nějž by celou trať na území Prahy 6 zahalili, jenže tento tubus by podle zastupitelů městskou část spíše rozdělil.

Ilustrační foto: JTB, zdroj: letectvi.cz


Honza Beránek / JTB | 27.2.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Randy 
27.02.2008 (20:10)  
Web: Mě vždycky uplně nejvíc pobaví ty optimistický řeči typu po dobudování Bubenče;o) Žádný dobudování, jsme v Čechách. A o tom esku bych se nerad hádal, ale pendolino je podle mě tak akorát rychlík a taky se na něj platí příplatek. Už vidím, co si ČD zase vymyslí;o))
registrovaný uživatel Web 
27.02.2008 (20:01)  
Randy: Rychlodráha by měla být normální Sko, žádnej rychlík přeci :-) A dostupnost bude mít (po dobudování Bubenče) naopak úžasnou - přestupy na všechny trasy metra, na tramvaje, ...
registrovaný uživatel Randy 
27.02.2008 (19:56)  
Frantisek: Dovolil bych oponovat. Pokud znáte alespon trochu organizaci tramvají v PID, tak Vám nemohlo uniknout, že veškeré tramvaje (krom linky 9) jezdí ve stejných intervalech v sedle i ve špičce. Tudíž by k omezení zřejmě nedošlo.
Vlakosexuál: Byl jste někdy na nádraží Praha-zličín? Jistě by Vám došlo, že zde přestup z metra možný není. Leda byste si chtěl udělat malý výlet;o))
to all: Rychlodráha bez metra existovat asi nikdy nebude, protože město na to nepřistoupí. Pro obyvatele Prahy je při cestě na letiště rychlodráha prakticky nepoužitelná - na rychlících a vlacích vyšší kvality jízdenky PID neplatí, proč by tedy měly platit na rychlodráze? A navíc je Masarykovo nádraží pro cestující, kteří nejedou po "Béčku" celkem špatně dostupné...
registrovaný uživatel Web 
27.02.2008 (19:35)  
No, možná jsem to neuvedl správně. Jedna z hlavních nevýhod systému vytahování metra na periferii je nemožnost rozumně a s rozumnými náklady řešit postupné snižování přepravní poptávky. Co to znamená? Pokud bude z letiště řekněme do motola jezdit jen každé páté metro (protože jinak bude vozit vzduch), přijede tohle do dejvic slušně obsazené a dál pojede (oproti ostatním) extrémně napěchované. Víte co takové jedno z pěti meter udělá s grafikonem, kde za sebou jezdí metro každé 2,5 minuty?

A nezmiňuju takové ty technologické problémy, kvůli kterým metro nemůže delší úseky nad povrchem atd... To je spousta peněz nejenom dneska, ale hlavně v provozu! A kvůli tomu se bude muset omezovat povrchová PID, nikdo si nedovolí postavit metro a "neušetřit", takže kaštani 800 metrů k metru místo dnešních 200 na tramvaj...
27.02.2008 (19:24)  
Na závěr... samozřejmě pokud cestující není zarytý fanda a příznivec metra :-)
27.02.2008 (19:20)  
pro všechny kdo zastávají variantu metra:
V dnešní době je pro nás všechny asi nejdůležitější čas a jeho úspory a hned na druhém místě je pohodlí a komfort + další doplňující služby...
Je metro schopno poskytnout stejné služby jako rychlodráha? Kde si myslíte, že uspoříte čas? Kde se pohodlněji svezete? O to především a jedině (samozřejmě hned po ceně jízdenky) jde cestujícímu!!!
27.02.2008 (19:17)  
waszyn:
pokud by vlaky jezdily jen na masaryčku, pak se samozřejmě na hlavni nebo přímo na florenc vlakem nedostanu, ale stále mě děsí představa, že bych se až z letiště drcal metrem do centra, což by trvalo určitě déle než vlakem. Dále jde také o komfort pro případné cestující, kterým se běžné vozy metra moderním železničním vozidlům nevyrovnají.
Velkým trnem v patě pak zůstává přímá návaznost na hlavní nádraží, nicméně existuje již dnes několik návrhů na zaústění rychlodráhy pod hlavní nádraží do podzemí, což je jedno z řešení, dalšími variantami je například spojení masaryčky a hlaváku pěším podzemním bulvárem s odpovídajícím zázemím (např. pojízdný chodník atd.)...
V souvislosti se stavbou rychlodráhy na letiště nelze být příliš krátkozraký, naopak je třeba vidět souvislosti do budoucnosti - což je především napojení na hlavní nádraží, a na další dopravní terminály (autobusový terminál atd.), nelze jednotlivé stavby izolovat, ale pohlížet na komplexní urbanistický rozvoj města, jehož nutnou součástí je i doprava, její terminály a jejich VAZBY!
27.02.2008 (19:03)  
A proč to netrasovat přes pražský Semmering? Přestup možný na Zličíně (busy, metro B), Smíchovském nádraží, Hl.n. a pokračovat až na Kolín...
27.02.2008 (17:28)  
nechtelo by se mi jet metrem hodinu z letiste...stavelo by totiz na vsech soucasnych i budocichc zastavkach...proto je rychlodraha lepsim resenim....taky ale moc neverim tomu, ze se zacne v nejblizsi dobe stavet....
27.02.2008 (16:59)  
waszyn: O dost hůř? Tím si nejsem jist. Linka A nemá přímou vazbu na žádnou dálkovou dopravu. Je třeba přestoupit na linku B nebo C (do budoucna uvažuji především železniční dálkovou dopravu). Stejně na tom bude vlak, alespoň v základní fázi (přestup na C v Bubnech, na B na Masarykově nádraží; kromě toho bude mít vazbu i na A v Dejvicích, takže toto spojení se nezhorší). V budoucnu skýtá napojení na železniční síť větší možnosti vazeb, leda bychom proto začli účelově přestavovat tunely metra.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko