..: České dráhy mají v Ústeckém kraji přijít o monopol :..

Ústí nad Labem - Železniční osobní doprava v Ústeckém kraji nemusí v budoucnosti zůstat výhradně v rukou Českých drah. Krajský úřad Ústeckého kraje chce na železnici převést model několika dopravců aplikovaný v předchozích dvou letech na autobusové linky v kraji. Cestující by se tak mohli konečně dočkat moderních a pohodlnějších vozidel, dopravci zase prolomení faktického monopolu ČD na krajem objednávanou dopravu. První výběrová řízení chce Ústecký kraj vypsat už v první polovině roku 2008.

Současné vlakové soupravy se se svým komfortem staly v poslední době terčem početné kritiky z řad cestujících. Jde zejména o osobní vlaky mezi Prahou a Ústím nad Labem, kde České dráhy spolu s krajským úřadem slíbily od prosince 2007 nové klimatizované jednotky CityElefant. Místo nich ale za původní třicetileté jednotky vyjely čtyřicet let staré a silně opotřebované jednotky řad 451 a 452. V méně exponovaných časech se po koridoru prohánějí i motorové vozy řady 810.

Změny na železnici vyplývají z nové koncepce základní dopravní obslužnosti zajišťované drážní dopravou v Ústeckém kraji v letech 2009 - 2026, kterou krajští zastupitelé projednali a jednomyslně schválili v pátek 6. února 2008. Dle koncepce může kraj objednávat spoje v rozsahu až 10,53 milionu vlakokilometrů za jeden rok, což představuje oproti letošnímu roku nárůst o více než 3,2 milionu kilometrů. Koncepce rozděluje kraj na pět oblastí, pro které budou postupně vyhlášena výběrová řízení. Smlouvy s dopravci pak budou uzavírány na dobu 12 – 15 let. Na podobném principu budou dopravcům nabízeny také linky zasahující na území okolních krajů a Svobodného státu Sasko.

Nová koncepce drážní dopravy v kraji přichází v době, kdy se blíží ke konci platnosti (31. prosince 2008) smlouva uzavřená Ústeckým krajem s Českými drahami v roce 2006. Dle ní může být u státního dopravce objednáno maximálně 7,35 milionu vlakokilometrů za 375 milionů korun. Jelikož výběrová řízení musí proběhnout alespoň 18 měsíců před zahájením plnění smluv a zároveň zatím není platná odpovídající evropská legislativa, připravuje krajský úřad na dvouleté období 2009 – 2010 další smlouvu s ČD a.s. Současně probíhají přípravy na první výběrové řízení pro oblast Litoměřicko-Lounsko, které má být vyhlášeno již v první polovině letošního roku.

Přehled tratí a jednotlivých oblastí:


A) regionální síť Šluknovsko (celkem 1 450 000 vlkm/rok):
Děčín – Česká Kamenice – Rumburk
Děčín – Dolní Žleb – Bad Schandau
Mikulášovice – Rumburk – Ebersbach
Rumburk – Dolní Poustevna – Sebnitz

B) regionální síť Litoměřicko-Lounsko (celkem 1 650 000 vlkm/rok):
Lovosice – Teplice
Česká Lípa – Litoměřice – Louny – Postoloprty
Roudnice nad Labem – Straškov – Bříza
Straškov - Vraňany

C) příměstská doprava Ústecko-Mostecko (celkem 1 650 000 vlkm/rok):
Děčín – Ústí nad Labem-Střekov
Ústí nad Labem – Úpořiny – Bílina
Teplice - Litvínov
Most – Postoloprty – Žatec

D) příměstská doprava Mostecko-Lounsko (celkem 950 000 vlkm/rok):
Most – Louny – Rakovník
Most – Moldava v Krušných horách

E) krajská aglomerační doprava (celkem 2 800 000 vlkm/rok):
Děčín – Ústí nad Labem – Most - Chomutov
Ústí nad Labem – Lysá nad Labem
Chomutov – Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary
Kadaň - Jirkov

F) Mimo vymezené oblasti:
Ústí nad Labem – Praha (700 000 vlkm/rok)
Děčín – Česká Lípa (200 000 vlkm/rok)
Chomutov – Žatec (300 000 vlkm/rok)
Podbořany – Plzeň (300 000 vlkm/rok)
Rakovník – Bečov (100 000 vlkm/rok)
Rybniště – Varnsdorf – Liberec (130 000 vlkm/rok)
Kolín – Česká Lípa – Rumburk (rychlíky, 100 000 vlkm/rok)

Ilustrační foto © karloslt

zdroj: Tisková zpráva Ústeckého kraje 7.2.2008, Litoměřický deník 9.2.2008


karloslt | 14.2.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kevin 
14.02.2008 (13:53)  
Happy,ten občasný výskyt elefantu byl pro doplnění výčtu JTB.Díky VŘ věřím v podstatné zlepšení.
registrovaný uživatel happy 
14.02.2008 (13:32)  
ad Kevin: ooooo to je teda nářez,že se vám tam sem tam objeví i elefant......To určitě přitáhne cestující masově i na další tratě...
registrovaný uživatel happy 
14.02.2008 (13:28)  
Regioschutlle od Staadleru stojí něco okolo padesáti melounů,což je dvě a půl regionovy.Spolehlivost je nesrovnatelně vyšší a měrný výkon na jednu tunu hmotnosti také.Takže bude potřeba relativně méně hnacích vozidel.Podtrženo a sečteno je provoz soukromníka jen o něco málo dražší.Ovšem soukromník nemusí živit rozežranej aparát na GŘ a ve vedoucích postech.Prostě úk došla s čd trpělivost.A jestli na to budou mít??To by snad měli mít jasně spočítáno,ale s čd by to bylo prd platné,protože čd si vždy vycucává číslo z prstu a pak se někde nestačí divit (JMK,Vysočina) a tak se buď čd pod nátlakem a výhružkami peníze doplatí,nebo se spoje zruší.Oslava rozežraného molochu za brakoidní vozový park není na místě.
registrovaný uživatel kevin 
14.02.2008 (13:18)  
Nějak mi,hrdému to občanovi ústeckého kraje připadá,že povídačky typu "nejhorší veřejná doprava" jsou jen závistí.My se třeba modernějších vlaků dočkáme dříve.Jinak,pokud vím,když se zadaří,přijede někdy 471.
14.02.2008 (12:59)  
ČD4ever: a kolik "moderních vozidel" mají v ústeckém kraji ČD? Já registruju na krajem placených výkonech jen 451, 810 a 163+3xBt. A za moderní nepovažuju ani ty 4 regionovy, které zde zatím jezdí.

Jinak na tebou zmíněné tratě by mělo stačit s přehledem řekněme 8 vozidel a ani to nemusejí být Desira.
14.02.2008 (14:10)  


a 854 na osobácích do Jirkova
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
14.02.2008 (12:37)  
A má vůbec nějakej jinej dopravce tolik moderních vozidel, aby jimi mohl pokrýt např. Lovosice-Teplice Česká Lípa-Postoloprty Roudnice-Bříza a Straškov-Vraňany???????
Pokud si je totiž bude pronajímat, tak si ani nedovedu představit cenu, za kterou to bude ochotnej provozovat...... ČD by totiž podle mě tuto jednu oblast bezproblému zvládli, možná i více....
Nicméně cena půjde nahoru a myslím si, že to bude nad finanční možnosti kraje...... Ale je to jen moje domněnka, tak mě kdyžtak opravte... :-)
14.02.2008 (12:14)  
SzKT: Ty kraje jsou opravdu špatně, protože existuje IDS JihoMoravského Kraje a ten je dle mého názoru nejkvalitnější z celé ČR. Zato SID-Středočeská integrovaná doprava je hrozná - staví vše na autobusových spojích a není schopná (zatím) kompatibility s PID.
Jinak si myslím že Ustecký kraj je nejhorší z celé ČR a pan Sulc tomu ještě přitěžuje jak se dá. Co se týče ČD tak být nimi už dávno v Ústeckém kraji jezdím pouze rychlíky a dálkové spoje, protože se s tímto krajem nelze dohodnout z hola na ničem. Čistě můj názor...
registrovaný uživatel M 
14.02.2008 (11:57)  
SzKT - ty kraje tam mas nejak divne, ne?
registrovaný uživatel SzKT  mail  
14.02.2008 (11:43)  
Karel Kovářík: Sorry, ale rozsah železniční sítě se nerovná kvalitě dopravní obsluhy. Pokud jde o to se po území kraje obejít bez vlastního auta, tak bych ústecký kraj řadil velmi vysoko- z těch krajů, kde nejsou funkční IDS (tedy Středočeský, Jihomoravský a Moravskoslezský) je zřejmě nejlepší, možná spolu s Olomouckým, takže v nejhorším případě solidní průměr.A pokud budeme posuzovat celé území kraje, tak jsou v ČR pouze Karlovarský, Ústecký, Olomoucký, Zlínský a Jihomoravský kraj, kde se dá dopravit do (téměř) každé vesničky i o víkendu. Ve Středních Čechách a na Ostravsku jsou rozsáhlá území, kde tradičně nejezdí mimo špičky nic.
registrovaný uživatel M 
14.02.2008 (11:32)  
Komentare se daji rozdelit do dvou skupin

I.
Hura

II.
Jezisi, je to ne. Vzdyt CD by prisly o monopol, kdyz tam bude jezdit vice dopravcu, tak to bude katastrofa, protoze si vzajemne nebudou uznavat jizdni doklady (zbyva si zodpovedet otazku, jestli autobusy, ktere jezdi v jinych IDS jsou soucasti Ceskych drah, protoze jestli ne, tak je asi zazrak, ze se cely IDS da projet na jeden listek...)

Uz nekolikrat to tady probehlo. Kdyz je clanek o tom, ze nektere trasy by mely prevzit autobusy, tak je to hrozne spatne, protoze vlak je ekologictejsi, bezpecnejsi, proste super. Potom bude clanek o tom, ze nektere trasy dostane sice vlak, ale ne ten "jeden vyvoleny" a i tohle je spatne. Uz se neda pouzit to s tou ekologii a tak (ackoliv nove vozy by vetsinu tech vylepseni naplnila), takze se pouziji jina vysvetleni.
Nevim proc, ale mam proste takovej mirnej pocit, ze ani v tom "vyberu" vlak-autobus nejde o bezpecnost, ekologii atd, ale hlavne o Cernou diru...
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko