Praha - Jen několik dnů před koncem roku byla cestujícím po několikaměsíční rekonstrukci opět zpřístupněna část přízemní haly hlavního nádraží v Praze. Kromě modernizované budovy zde návštěvníky od 20. prosince vítá i obchod s oděvy italské skupiny Sasch, první v nově vzniklé obchodní části nádraží, která by od března příštího roku měla poskytnout 1600 metrů čtverečných pro další návštěvnicky atraktivní obchody. Podle zástupců společnosti Grandi Stazioni, jež rekonstrukci nádraží realizuje a bude ho provozovat v průběhu příštích třiceti let, budou mít cestující brzy k dispozici i obchod s knihami, dárkovým zbožím nebo trafiku. "„Jednáme i se zástupci bank a cestovních kanceláří, které by tu rády měly své pobočky,“ popisuje další záměry mluvčí společnosti Martin Hamšík.
Kromě obchodů dostanou prostor v renovované budově hlavního nádraží i služby: aktuální plány počítají s novými restauracemi a kavárnami. Do tohoto projektu spadá i obnova unikátní Fantovy kavárna v historické budově Wilsonova nádraží. Pro nádražní halu známou svými stánky s rychlým občerstvením a nevábnými obchody přinese přestavba zásadní změny. Granti stazioni připouští, že cenová hladina v nově vzniklé komerční zóně bude odpovídat centru metropole, čímž by rovněž měla nastavit určitou kvalitativní úroveň. Prozatím však u většiny obchodních prostor zůstávají zábrany, než se dokončí poslední úpravy.
Dokončení první fáze modernizace zatím nepřináší výraznější změny pro cestující, kteří halou pouze prochází k nástupištím. Kvůli uzávěrce její levé části zůstávají osobní pokladny i nadále ve svém provizorním umístění: vnitrostátní pokladny napravo, mezinárodní pak v prvním patře. Koncem příštího roku přitom České dráhy plánují otevření zcela nového zákaznického centra v místě bývalé úschovny zavazadel. Do té doby musí cestující počítat s určitými omezeními.
Nová obchodní zóna ovšem nebude jedinou. Již za rok by měly být do užívání předány další prostory o celkové ploše 3000 metrů čtverečních. Nové obchody by měly vyrůst i v jižní části haly, s jejíž rekonstrukcí se počítá od roku 2009. Oprava a modernizace pražského hlavního nádraží by měla být dokončena v roce 2011, přičemž posledním krokem bude rekonstrukce historické Fantovy budovy.
Zdroj: Pražský deník
Ale jinak nevim, na letisti v Zurichu jsem nebyl a v Ruzyni jsem ceny ovoce nijak detailne nestudoval. Beztak vetsinou litam z Vidne a tam si dam rohlik s rajcatem a mozarelou (samozrejme krome bezbytne navstevy Burger Kingu:-) - stoji neco mezi 3 a 5 eurama, takze taky zadna lace, na to, ze je to "rohlik se syrem". No ale je to pro mne pohodlnejsi nez si ho mazat doma a tahnout ho sebou - do Vidne nebo do Prahy...
Ceny na Ruzyni patri k nejvyssim v Evrope, krome toho tam mistni provozovatele obcerstveni dlouhodobe porusuji zakon na ochranu spotrebitele prirazkou 'za sluzby' (jde o samoobsluhu) ktera neni zakalkulovana v avizovane cene. Rekl bych ze spolu s taxikari jsou ruzynske ceny a manyry personalu veci, ktera dost negativne ovlivni vetsinu navstevniku Prahy. Pak se nemuzeme divit, ze cim dal vetsi procento jich tam leta jen kvuli sexualni turistice a vikendovym alkoholovym tahum..
Ale to jsme zajiste trochu odbocili :)
A vždy jsem toužil nakupovat módní oblečení na nádraží při odjezdu, to je takové praktické.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.